Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد ناامیدی در بین مردم ایران گفت: همان‌طور که دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و در اسارتگاه‌های دشمن بعثی الگوی رزمندگان و اسرا بودند، امروز نیز رفتار شهدای دانش‌آموز می‌تواند بهترین الگو برای مقابله با فشار‌های استکبار باشد.

خبرگزاری میزان- سعید اوحدی روز دوشنبه ۱۲ آبان در مراسم رونمایی از کتاب‌های گویای نشر شاهد و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه بلند معمار کبیر انقلاب باعث نام‌گذاری روز‌ها و ایام مختلفی شد که تأثیرات بسیار بزرگی نه‌تن‌ها در کشور بلکه در عرصه بین‌المللی دارد. به‌جرأت می‌توان گفت چنین نگاهی بعد از صدر اسلام تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: دنیای استکبار سال‌ها دنیا را بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم کرده بود و همه کشور‌ها یا به بلوک شرق تعلق داشتند یا متعلق به بلوک غرب بودند. تولد جمهوری اسلامی ایران به دست امام خمینی (ره) انفجاری بود که تمام آمال و آرزو‌های دو ابرقدرت را به هم ریخت و الگوی جدیدی را به دنیا ارائه کرد. اینکه همچنان بعد از ۴۱ سال در ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی را گرامی می‌داریم نیز در همین راستا است. این روز مصادف با روز دانش‌آموز است که تجلی قسمت دیگری از اهداف و نظرات امام (ره) است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب نقشه‌ها و توطئه‌های مختلفی علیه کشورمان انجام دادند، گفت: استکبار در ماه‌های اول انقلاب امید داشت که بتواند از طریق تفکر لیبرال دموکراسی به انقلاب نفوذ کند، اما دانشجویان انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی تمام این معادلات را بر هم ریختند. چنین اتفاقی در تاریخ بی‌سابقه بود و باعث شد هیبت آمریکا شکسته شود و این مسئله الهام‌بخش بسیاری از کشور‌های دیگر شد و امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر از ۱۳ آبان سخن می‌گوییم، در واقع از مردمی می‌گوییم که با امام خود و آرمان‌های انقلاب بیعت کردند، از دانش‌آموزانی می‌گوییم که خون خود را برای حفظ انقلاب فدا کردند و نتیجه آن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشورمان است که امنیت و قدرت را برای ما به ارمغان آوردند. امروز قدرت جمهوری اسلامی در حدی است که بحث اصلی در مناظرات انتخاباتی آمریکا درباره ایران است. استکبار متوجه شده است که با تحریم و زور نمی‌تواند مردم ایران را به زانو در بیاورد، زیرا روحیه ایثار و شهادت مردم ما را دیده است.

بیشتر بخوانید: پیام رییس بنیاد شهید به مناسبت سالگرد شهادت شهید فهمیده

اوحدی تأکید کرد: در حال حاضر دشمنان که از جنگ سخت ناامید شده‌اند رو به جنگ نرم آورده‌اند تا با ابزاری متفاوت روح و روان مردم را تخریب کنند و میلیارد‌ها دلار هزینه این اقدامات می‌شود. ما به شهدا نیاز داریم، زیرا اخلاق و رفتار شهدا است که می‌تواند همچنان ما را در برابر این فشار‌ها پیروز نگه دارد، همان‌طور که جبهه‌های نبرد و در دنیای اسارت دانش‌آموزان الگو‌های ما بودند امروز نیز همین شهدا الگو‌های ما هستند. ماندگاری فرهنگ این عزیزان نیز به برکت فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود و بنیاد تلاش می‌کند در این زمینه تلاش‌های روزافزونی داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم که در مجموعه فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد از مجموعه کتاب‌های گویای نشر شاهد که به همت اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده شده بودند رونمایی به عمل آمد.

همچنین از خانواده‌های معظم دانش‌آموزان شهید «بهنام محمدی راد»، «محمدحسین فهمیده»، «حسن و حسین ابراهیم»، «امیر احمدی زمانی»، «علیرضا و مرتضی خدایار»، «تیمور ناظری» و «علیرضا کروبی» تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید 13 آبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیاد شهید 13 آبان بنیاد شهید دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک اصل و راهبرد در دین مبین اسلام است که در رشد و بالندگی انسان و جامعه موثر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش زنان مومنه و محجبه یک اصل انکار ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های میلیاردی جهان غرب در مسایل مرتبط با زنان افزود: دخالت استکبار در تمامی جنگ‌ها، مصیبت‌ها، کشتارها و … در اقصی نقاط جهان آشکار است و به طور نمونه در ملی شدن صنعت نفت، کودتای ۲۸ مرداد و توطئه‌های پس از انقلاب در قبال خواست مردم ایران ایستاد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: غرب با از میان برداشتن حجاب درصدد از بین بردن اصل و اساس خانواده، نابودی تربیت دینی و توجه به آموزه‌های دینی که موجب رشد شخصیت والای زنان می‌شود، است.

حجت الاسلام نوری گفت: مردم ایران اسلامی باید چالش تحمیلی استکبار علیه مقوله راهبردی حجاب را از میان بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هجمه به دین مبین اسلام در زمان امام جعفر صادق (ع) مشابه عصر کنونی است.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای هجمه به دین بیان کرد: جهاد تبیین راه برون رفت از این چالش بزرگ است.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: جوانان غربی با بی‌اعتمادی به رسانه‌های کشورهایشان شعار نابودی رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تظاهرات دانشجویان ۴۰ دانشگاه آمریکا بر علیه صهیونیست‌های خبیث و اشغالگر گفت: بازداشت دو هزار دانشجو که صرفاً برای دفاع از مظلومین فلسطین به میدان آمده بودند، دروغ بودن آزادی بیان در این کشور را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشان دهنده قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران و ضعف رژیم صهیونیستی و حامیانش در قبال انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: دوران ائتلاف‌های غربی بر علیه مسلمانان گذشته است و جبهه مقاومت با اتکا به جوانان مومن و انقلابی دیگر اجازه تفکر ایجاد ائتلاف‌هایی از این دست را به استکبار را نمی‌دهد.

کد خبر 6095579

دیگر خبرها

  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟