Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:26:03 GMT

حادثه در نمایشگاه کتاب افغانستان/ ناشران ایرانی به سفارت هدایت شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۱۱۳

حادثه در نمایشگاه کتاب افغانستان/ ناشران ایرانی به سفارت هدایت شدند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان که قرار بود به مدت ۱۰ روز در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار شود امروز با حادثه مواجه شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که همزمان با حضور چندین مقام ارشد این کشور مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در وقوع انفجار و تیراندازی در دانشگاه کابل پلیس به منطقه حادثه اعزام شده است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت کشور ضمن تایید وقوع تیراندازی گفته است که نیروهای ویژه و پلیس در منطقه حضور دارند و برای مهار این حمله از تمام تلاش و امکانات استفاده می‌کنند.

وی همچنان افزوده است که به‌ دلیل جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش‌جویان عملیات با احتیاط انجام می‌شود.

شاهدان عینی اما گفته‌اند که مهاجمان مسلح وارد دانشگاه شده و به تیراندازی پرداخته‌اند. شماری دیگر از وقوع انفجار در نزدیکی دانشگاه کابل خبر داده‌اند.

فیصل امین، معاون دانشگاه کابل به طلوع نیوز گفته است که مهاجمان مسلح بر ساختمان دانشکده حقوق این دانشگاه حمله کرده‌اند و در حال حاضر تیراندازی در داخل این ساختمان جریان دارد.

این تیراندازی همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در دانشگاه کابل به وقوع پیوسته است.

تاکنون گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است. طالبان اعلام کرده است که اعضای این گروه، نقشی در انفجار امروز کابل نداشته‌اند.

گفتنی است قرار بود در این نمایشگاه مقامات کشور افغانستان و ایران از جمله امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور، عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی، طاهر زهیر وزیر اطلاعات و فرهنگ، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و مجتبی نوروزی سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند.

در این دوره از نمایشگاه، برنامه‌های جنبی مختلفی همچون ویژه برنامه جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)، کارگاه ترجمه، کارگاه شعر، کارگاه بازیگری، خلاقیت و ... پیش‌بینی شده است.

در این راستا خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با یکی از ناشران حاضر در این حادثه گفت‌وگو کرد که وی گفت: به حمدالله هیچ یک از ناشران ایرانی و حتی افغانی صدمه ندیده‌اند و ناشران ایرانی با همراهی سفیر و رایزنی فرهنگی و نیروهای امنیتی سریعا به سفارت برگردانده شده‌اند و همه در سفارت ایران در کابل هستند.

گفتنی است برای این نمایشگاه ماه‌ها پیش برنامه ریزی شده بود، که با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شود و امروز قرار به افتتاح آن بود اما این حادثه رخ داد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است این حادثه تلفاتی داشته باشد.

در ادامه فیلمی در این راستا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب افغانستان ناشران ایرانی حادثه در نمایشگاه کتاب رایزنی ایران در کابل دانشگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل