Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد عنوان کرد: 13 آبان نمادی از روحیه استکبارستیزی، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و آرمان‌گرایی دانش‌آموزان و دانشجویان است.

محمد قاسمی پیربلوطی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شهرکرد با برشمردن اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: وابستگی نداشتن به بيگانگان، رد سلطه‌پذيری، رابطه براساس احترام متقابل، آزادی سیاسی و اجتماعی در چارچوب احکام اسلام، برابری در اجرای قانون و تحقق عدالت و برچيدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: 13 آبان، روز تجلی و حماسه‌سازی ملت ایران اسلامی به‌ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو در برابر استکبار جهانی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: 13 آبان 1342 سالروز تبعید امام راحل به ترکیه، 13 آبان 1357 شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی و 13 آبان 1358 روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم، رخدادهای تاريخ‌سازی هستند که بر دخالت استکبار بر سرنوشت  ایران اسلامی مهر بطلان زدند.

قاسمی پیربلوطی بیان کرد: وقایع آبان در سال‌های مختلف يادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گيری انقلاب اسلامی و حذف نمادهای استکبار از صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرده است.

وی یادآور شد: 13 آبان روز دانش‌آموزان انقلابی است که گوهر علم و دانش را در آيينه شجاعت، حماسه و دلیری همراه و غبار خودباختگی را از سیمای ایران پاک کردند.

13 آبان نمادی از روحیه استکبارستیزی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد: 13 آبان به‌عنوان یکی از روزهای سرنوشت‌ساز، نمادی از روحیه استکبارستیزی، آزادی‌خواهی،  استقلال‌طلبی و آرمان‌گرایی دانش‌آموزان و دانشجویان است.

قاسمی پیربلوطی متذکر شد: اشغال سفارت آمریکا در اعتراض به دخالت‌ها و ظلم به ملت ایران، نمادی از مقاومت، پایداری و روحیه استکبارستیزی است. این حرکت دانشجویان خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنان که ناتوان از درک ملت استقلال‌طلب و آزادی‌خواه ایران اسلامی بودند به اقداماتی ضد جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: آمریکای جنایتکار پس از بی‌ثمر ماندن تلاش‌های ظالمانه به اقدامات جدی‌تری مانند قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران،  تجاوز به خاک ایران و تحمل شکست بزرگ در صحرای طبس، محاصره اقتصادی، بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال ایران روی آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تشریح کرد: اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگان‌گيری جاسوسان کاخ سفيد، فقط يک حادثه سياسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه نبود، بلکه آغاز تحول عميقی بود که در خاورميانه و در سطح جهان برای آشکار ساختن ماهيت پنهان‌ گردانندگان سیاست خارجی آمريکا به وقوع پیوست.

قاسمی پیربلوطی توضیح داد: امروز جريان‌های استکباری با نفوذ به پيکره جوامع، می‌کوشند این دیدگاه را مطرح کنند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر انديشه‌های لیبرالیستی غرب می‌گذرد و الگوی آمريکايی این نوع اندیشه و بينش را با شيوه‌ها و ابزارهای مختلف ترويج می‌د‌هد.

وی ادامه داد: شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمريکا این رسالت دینی و ملی  را در ما ايجاد می‌کند تا با اراده ملی به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، ماهیت اصلی و نیات مغرضانه سردمداران استکبار  را درک کرده و با بینش و بصیرت در راستای اعتلای ارزش‌های انقلاب، عزتمندی ایران اسلامی و حفاظت از دستاوردهای انقلاب گام برداریم.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد 13 آبان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانش آموزان و دانشجویان قاسمی پیربلوطی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

به گزارش خبرآنلاین این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901586

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌