Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: همچنان که در ایام حزن اهل بیت (ع) با تمام وجود و عشقی بی‌نظیر خدمت‌گذار این خاندان هستیم باید در ایام سرور و جشن ایشان نیز اهتمام و توجه بیش از پیش داشته باشیم و در راستای تقویت برنامه‌های ایام ولادت پیامبر (ص) و همچنین ولادت امام جعفر صادق (ع) تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اقداماتی که هم‌زمان با ایام ولادت حضرت محمد (ص) در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز در حال انجام است، بیان کرد: غبارروبی، نظافت، عطرآگین کردن صحن و سرای بقاع متبرکه، آذین‌بندی، فضاسازی، چراغانی صحن‌ها، فضاهای پیرامون و خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین اجرا و ضبط ویژه‌برنامه‌های میلاد نبی اکرم اسلام (ص) بدون حضور مستمع برای پخش از شبکه‌های مجازی، استانی و فضاهای قابل‌انتشار با حضور مداحان و ذاکرین شاخص، اجرای برنامه‌های شاد، تواشیح‌خوانی، سرود توسط گروهای ممتاز استان و همچنین بیان مناقب و فضائل پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) توسط سخنرانان مطرح بومی استان برگزار می‌شود.

دشتکی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های شادی به مناسبت این ایام به‌ویژه در شب و روز ولادت پیامبر (ص) گفت: امشب و فردا در قالب هشت گروه در ۶۰ نقطه و هشت بقعه شاخص استان با همت هیئت‌امنا و مدیران مراکز افق برنامه‌هایی فاخر و گسترده بدون حضور مستمع به صورت برنامه‌های کوتاه در این روز مبارک برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شعار اصلی راه‌اندازی کاروان‌ها شعار من محمد (ص) را دوست دارم است، گفت: پخش مولودی و کلیپ‌های صوتی ویژه‌ای ایام از مأذنه‌های بقاع متبرکه و همچنین بقاعی که نمایشگر تصویری دارند کلیپ‌هایی تصویری پخش می‌شود.

نورافشانی در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: امشب در ۲۰ نقطه از بقاع متبرکه نورافشانی در شب ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در صحن بقاع متبرکه با همکاری دستگاه‌های فرهنگی مرتبط بخصوص سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی در بقاع متبرکه، گفت: مسابقات پیامکی، استوری‌ها و پروفایل‌هایی که به نام پیامبر اکرم (ص) درج می‌شود در فضای مجازی برگزار و همچنین به کودکان زیر ۱۵ سال که نامشان محمد، احمد، محمود، جعفر و صادق است، به صورت پیامکی شرکت کنند به قید قرعه جوایز اهدا خواهد شد.

دشتکی افزود: همچنین فردا، ۵ هزار پرس غذا هم‌زمان با ولادت پیامبر (ص) در بین قشر آسیب‌پذیر بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به هتک حرمت یکی از نشریات فرانسوی به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص)، یادآور شد: با توجه به شرایط که امروز به وجود آمده لزوم اتحاد همدلی در بین مسلمانان ضروری و سیره نبوی و اخلاقی و اجتماعی پیامبر می‌بایست بیشتر ترویج شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: به همین منظور پوسترهای نمایشگاهی آماده در بقاع متبرکه جهت بازدید عموم اکران و در فضای مجازی در کانال بقاع متبرکه با مضامین سیره اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی پیامبر اعظم تهیه و منتشر شده است.

وی در پایان متذکر شد: پس امروز ضمن محکوم کردن برای استکبارستیزی نیاز است مسلمانان با هم متحد شوند که هفته وحدت یادگاری خوبی است که امام خمینی (ره) از خود به جا گذاشتند و این هفته را هفته وحدت بین تمام مسلمانان نام‌گذاری کردند و امروز وحدت در ایام ولادت پیامبر رحمت و مهربانی ضرورتش بیشتر احساس می‌شود.

کد خبر 5062426

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف البرز توهین به پیامبر ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا بوشهر هفته وحدت یوم الله 13 آبان گرگان کرمانشاه شهرکرد پدافند غیرعامل ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل اوقاف و امور خیریه استان البرز ولادت پیامبر بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود