Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@13:19:54 GMT

وضعیت سفیر ایران در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۶۰۲

وضعیت سفیر ایران در افغانستان

یک منبع نزدیک به "بهادر امینیان" سفیر ایران در افغانستان اعلام کرد که بدنبال انفجار و حمله تروریستی صبح امروز دوشنبه در دانشگاه کابل، سفیر و همراهان وی که همزمان با وقوع این حمله برای گشایش نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در این دانشگاه به سر می بردند، از دانشگاه خارج شدند و در سلامت کامل به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: این منبع نزدیک به سفیر ایران در  افغانستان به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که «بهادر امینیان» هنگام حمله مهاجمان در مراسم افتاحیه نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل حضور داشت اما وی  و شرکت کنندگان ایرانی و سایر همراهان به سلامت از دانشگاه خارج شدند.




وی تصریح کرد برنامه افتتاحیه نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه رأس ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شد و زمانی که مهاجمان وارد دانشگاه شدند، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در حال سخنرانی بود.

وی افزود: محلی که تروریست‌ها از آنجا وارد دانشگاه کابل شدند، فاصله زیادی با محل برگزاری مراسم داشت و به این ترتیب بعید به نظر می رسد که هدف حمله، مراسم افتتاحیه بوده باشد.

پیش از ظهر امروز پنج مهاجم وارد دانشگاه کابل شده و پس از انفجار در دروازه ورودی، اقدام به تیراندازی به سوی دانشجویان دانشگاه کابل کردند.

هرچند هنوز میزان تلفات و خسارات این حمله روشن نیست اما شاهدان عینی گفته اند که شماری از دانشجویان در این حمله کشته و تعدادی هم زخم شده اند.

درگیری هنوز هم ادامه دارد و نیروهای دولتی برای از بین بردن مهاجمان وارد صحنه شده اند و دانشگاه کابل تخلیه شده است.
منبع: ایرنا برچسب ها: ایران ، افغانستان ، ناطقان ، سفیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران افغانستان ناطقان سفیر دانشگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت

عثمان خان جدون طی سخنانی در نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین و خاورمیانه تاکید کرد که توقف نسل‌کشی در غزه، جلوگیری از تشدید جنگ و احیای روند صلح برای حل مساله فلسطین از وظایف اصلی شورای امنیت سازمان ملل است.

وی اظهار داشت: ما شاهد آنچه بیم آن را داشتیم، هستیم. اسرائیل درصدد گسترش جنگ غزه است که به شدت صلح و امنیت خاورمیانه و صلح جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سفیر پاکستان افزود که پس از تجاوزات اسرائیل به کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق، تجاوز به سرکنسولگری ایران در دمشق نیز صلح منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

وی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در خاورمیانه شد و تاکید کرد: تا زمانی که ماشین جنگی اسرائیل در کشتار مداوم مردم غزه متوقف نشود، خطر بزرگی برای گسترش خشونت و جنگ وجود خواهد داشت و نه تنها خاورمیانه بلکه فراتر از آن را فرا خواهد گرفت.

عثمان جدون افزود: عضویت فلسطین در سازمان ملل گامی در جهت اصلاح بی عدالتی تاریخی و تایید حق تعیین سرنوشت آنها خواهد بود. همچنین این یک واقعیت سیاسی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به حل و فصل مناقشه فلسطین شامل تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف کمک کند.

وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی