Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@23:24:10 GMT

امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۶۵۴

امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها نیست

به گزارش «نماینده»، ‌پیروز حناچی شهردار تهران در آئین بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اظهار داشت: قرارداد خرید ۸۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس جدید در دستور کار قرار دارد و مناقصه ۸۰ اتوبوس دو کابین برای یک خط تندرو و مناقصه ۲۰۰ اتوبوس تک‌کابین گازسوز مدنظر است.

وی افزود: تلاش‌مان را می‌کنیم تا دولت اقدامات لازم را جهت کمک به حمل و نقل عمومی انجام دهد ولی امید چندانی در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌های گذشته از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت توانستیم سهم شهرداری را از وزارت نفت بگیریم ولی مسأله حمل و نقل عمومی یک موضوع حاکمیتی است و همه باید همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

شهردار تهران گفت: پس از انقلاب اسلامی دولت‌های زیادی در توسعه حمل و نقل عمومی گام برداشته و کمک‌های لازم را به شهرداری داشته‌اند ولی اکنون مدت‌هاست که در زمینه این کمک‌ها دچار خلل هستیم.

حناچی گفت: توسعه حمل و نقل عموی یک مسأله اجتماعی است و همه در آن می‌توانند نقش داشته باشند در شرایط کرونا ریالی از دولت دریافت نکردیم ولی تلاش شد برای تأمین اتوبوس‌های اقدامات مؤثر انجام گیرد.

وی گفت: معتقدیم باید تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت عظیم تبدیل کنیم که تلاش برای کاهش وابستگی در تولید اتوبوس و واگن مترو از جمله این فرصت‌ها است. برنامه‌هایی داریم که تا بهمن واگن ملی مترو را به بهره‌برداری برسانیم و خرید جدید اتوبوس‌های بی‌آرتی را افزایش دهیم.

شهردار تهران در مورد آلودگی هوای پایتخت و موضوع کرونا گفت: گزارشات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که آلودگی هوا بر کرونا تأثیرگذار است و شاید یکی از دلایل افزایش تلفات کرونا به خاطر آلاینده PM۲ باشد.

حناچی تأکید کرد: همه تلاش‌مان را برای حل مشکلات ناوگان اتوبوسرانی و به طور کلی حمل و نقل عمومی به کار می‌بندیم اما پشت تریبون داد نمی‌زنیم به هر حال مشکلات جدی است و باید اقدامات لازم صورت گیرد. در مواردی که قانون هم برای تأمین اتوبوس داریم با مشکلاتی مواجه هستیم به طوری که ما در اوراق مشارکت باید ۵۰درصد اوراق را تضمین کنیم و بر اساس قانون تضمین ۵۰ درصد دیگر بر عهده دولت است ولی بانک‌ها همچنان تضمین ۱۰۰ درصدی از ما می‌خواهند.

وی گفت:‌در اردیبهشت تعداد فوت‌شدگان در اثر ابتلا به ویروس کووید ـ ۱۹ به ۹ نفر رسیده بود ولی الان شرایط به صورتی است که آمارها به شدت افزایش یافته و این موضوع دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان همه را به گردن مردم انداخت.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از محورهای کنترل کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که در شرایط اقتصادی فعلی نمی‌توان تعطیلی کامل اعلام کرد ولی می‌توان شرایطی فراهم کنیم که تا حدودی از مشکلات کاسته شود. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مستلزم سه برابر شدن ناوگان است.

حناچی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا اتوبوس و مترو را افزایش دهیم از همه ظرفیت‌های داخلی هم برای افزایش توان داخلی بهره‌مند خواهیم شد، البته به ما اعلام کردند که شرکت ایران خودرو بدعهدی می‌کند و این شرکت قرارداد تأمین اتوبوس را می‌بندد و اجرایی نخواهد کرد ولی خوشبختانه تأمین اتوبوس امروز صورت گرفت و  این موضوع محقق شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خرید اتوبوس شهردار تهران نماینده حمل و نقل عمومی تأمین اتوبوس شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس