Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@15:55:33 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ آبان ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۶۶۲

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ آبان ایسنا

حمایت قاطع نمایندگان از طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها/ از تجربه یزدی تا عضویت خاتمی/ نشست خبری سخنگوی وزارت امورخارجه/ نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

حمایت قاطع نمایندگان از طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

به گزارش ایسنا،‌ بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافقان و مخالفان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی تاکید داشتند که باید در مقابل بدعهدی و زورگویی طرفهای برجام ایستاد و با رای قاطع به این طرح پاسخ متقابلی به آنها داد.

جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

جزئیات و متن کامل طرح ۹ ماده ای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها هم از خبرهای پربازدید در همین رابطه بود.

خبرهای دیگر در ارتباط با تحریم ها را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

محسنی بندپی: خواب نامبارک فشار حداکثری با مقاومت حداکثری مردم محقق نخواهد شد

سلاح تحریم؛ ابزار پیشبرد سیاست خارجی آمریکا

سلیمی: لیست جنایات آمریکا علیه ملت ایران بلند است

***

از تجربه یزدی تا عضویت خاتمی

گزارش ایسنا از همه تغییرات شورای نگهبان با عنوان "از تجربه یزدی تا عضویت خاتمی" هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

عصر یک‌شنبه ۱۱ آبان، به‌دنبال کناره‌گیری آیت‌الله محمد یزدی از عضویت شورای نگهبان به علت عوارض جسمی و کهولت سن، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.

پس از صادق آملی‌لاریجانی و علیرضا اعرافی حالا سیداحمد خاتمی به عنوان فقیه جدید شورای نگهبان منصوب شده است. این سومین تغییر در میان 6 فقیه شورای نگهبان در دوره هفتم (۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱) به حساب می‌آید.

علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا نداریم/بدهی انگلیس باید هرچه زودتر پرداخت شود

تاکید سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان بر پرداخت بدهی انگلیس به ایران از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در این رابطه گفت: بدهی انگلیس به ایران قطعی است و آن چیزی که در این زمینه به تأخیر افتاده یک موضوع کوچک است ولی مابقی این مسئله روشن است، اصل این بدهی و سود آن روشن است و دولت انگلیس هیچ بهانه‌ای ندارد که این بدهی را پرداخت نکند، لندن در پرداخت این بدهی تاخیر ناموجه دارد به خاطر برخی از ادعاهایی که مطرح می کند. ما در حال پیگیری هستیم که این بدهی هرچه زودتر به ایران پرداخت شود و همان‌طور که اشاره کردم اصل این بدهی و سود آن روشن است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه ایران علاقه‌ای به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد، گفت: این مردم آمریکا هستند که باید انتخاب کنند گرچه معتقدیم انتخابات‌ آمریکا بیش از پیش در حال تبدیل شدن به یک نمایش است.

گره زدن بازار و اقتصاد کشور به انتخابات آمریکا غلط است

همچنین رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، شرطی کردن سیاست و اقتصاد به نتیجه انتخابات آمریکا را آدرس غلط دادن به ملت دانست و گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران بدانند همانطور که رهبری بارها تذکر دادند، گره زدن تصمیم گیری‌ها به رویدادهای کشورهای دیگر غلط است و باید برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی و اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم.

دو هفته تهران را تعطیل کنید

رئیس مجمع نمایندگان تهران در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی سراسری استان تهران به مدت دو هفته شد.

در بخشی از نامه سیدرضا تقوی آمده است: مجمع نمایندگان استان تهران که چند جلسه تخصصی و کارشناسی با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران و نیز استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران و فرماندهان امنیتی و انتظامی برگزار کرده است پیشنهاد تعطیلی سراسری استان تهران به مدت دو هفته در بخش های دولتی، خصوصی و اجتماعی را ارائه می کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

انهدام اهداف حیاتی دشمن فرضی توسط هواپیماهای اف۵ و صاعقه

خبر بعدی،‌ انهدام اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی با استفاده از راکت‌های بومی و ساخت داخل در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت بود.

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی

برگزاری دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان  به ریاست قاضی مسعودی مقام نیز از پرمخاطب ها بود.

در بخشی از این دادگاه قاضی خطاب به این متهم گفت: قرار نیست خارج از دادگاه من را ببینید، مگر اینکه حرف‌های محرمانه‌ای داشته باشید، تمام صحبت‌های شما باید در دادگاه گفته شود، شما حرفتان این است که پرونده‌سازی شده است مدارکتان را ارائه دهید.

بازخوانی پایان حضور گنگسترهای آمریکایی در ایران

گزارش ایسنا به مناسبت ۱۲ آبان ماه سالروز آغاز خروج و پایان حضور هزاران مستشار نظامی و اقتصادی آمریکایی در کشورمان هم از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

با وجودی که مقامات وقت سیاسی آمریکا هیچگاه تعداد واقعی مستشاران و خانواده هایشان در ایران را اعلام نکردند اما گمانه زنی های رسانه ای و آمار متفاوت مقامات دیپلماتیک این کشور، اعداد و ارقام پر ضد و نقیضی را نشان می دهد. بر این اساس تعداد مستشاران آمریکایی و خانواده هایشان در ایران از حدود ۱۰ نفر در دی ۱۳۳۰ تا حدود ۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۵۷ تخمین زده شد که صد البته به آمار و ارقام موجود باید تعداد مستشاران انگلیسی و سایر وابستگان سیاسی و اقتصادی اروپایی و خانواده هایشان را هم افزود.

علت اتخاذ مواضع دوگانه اخیر "مکرون"

تحلیل یک کارشناس مسائل فرانسه درباره مواضع "امانوئل مکرون" در مورد تحولات اخیر در این کشور هم از دیگر اخبار مورد توجه بود.

مرتضی مکی، مواضع مکرون را در چارچوب معادلات سیاسی فرانسه خواند و اظهار کرد: مکرون برای اینکه بتواند جایگاه خود را به عنوان رئیس جمهور در این کشور حفظ کند، سعی کرده که مواضعی را اتخاذ کند تا از یک طرف جریان راست افراطی را مهار کند و از طرف دیگر پایگاه خود را در فرانسه از دست ندهد و چهره خود را به عنوان یک فرد میانه رو حفظ کند. در همین چارچوب شاهد این هستیم که وی مواضع دوگانه ای را اتخاذ کرده، از طرفی مواضع شدیدی را در حمایت از بازنشر کاریکاتورها در مجله شارلی عبدو اتخاذ می کند و از طرف دیگر با توجه به واکنش برخی از کشورهای اسلامی سعی می کند مواضع خود را تلطیف کند.

خبرهای دیگر در این باره را در لینک های زیر بخوانید.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی: اقدام مجله فرانسوی و مکرون یک توطئه فرهنگی صهیونیستی است 

جامعه روحانیت مبارز: دفاع مکرونِ از اهانت به پیامبر، توهین به آزادی و انسان است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لغو تحریم ها علیه ایران شوراي نگهبان سخنگوي وزارت امور خارجه رزمایش فدائیان حریم ولایت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها شورای نگهبان مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حمایت مالی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

به گزارش ایرنا، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آن‌ها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذار‌های تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرز‌های شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا