Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 60 درصد شرکت‌ها و مجموعه‌های زیرمجموعه دولت زیان‌ده هستند، گفت:‌ اگر 10 درصد از بودجه شرکت‌های دولتی و بانکها کم کنیم، معادل کل درآمد نفت برای کشور درآمد ایجاد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست تخصصی مقاوم‌سازی و بازدارندگی و پیروزی در جنگ اقتصادی از طریق اینترنت و به صورت وبینار، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای اقتصاد در نظر گرفته‌ایم که در کوتاه‌مدت برای سفره مردم و بهبود معیشت برنامه‌ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان‌مدت، اصلاح ساختار بودجه در دستورکار قرار دارد و در بلندمدت در قالب برنامه هفتم توسعه اقتصادی و تعریف پایه‌های جدید مالیاتی ودرآمدهای جدید برای دولت مانند مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر املاک، مستغلات، معاملات سکه، طلا و ارز درنظر گرفته خواهد شد. 

وی افزود: در گزارش‌هایی که به مجلس رسیده، یکی از مشکلات ساختار بودجه است که باید اصلاح می‌شد، اما تاکنون با کاهلی دولت این کار انجام نشده و اگر فقط 10 درصد از هزینه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی در ارقام بودجه صرفه‌جویی کنیم، معادل درآمد فروش نفت برای کشور درآمد ایجاد خواهد کرد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 60 درصد شرکت‌ها و مجموعه‌های زیرمجموعه دولت زیان‌ده هستند، گفت: اینها نیاز به اصلاح ساختار دارند و در کاهش هزینه‌های دولت دنبال کاهش هزینه شرکت‌های دولتی هم هستیم. 

پورابراهیمی همچنین گفت: در طرح سهام عدالت از ابتدا که در سال 84 اجرا شد، 20 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت نگرفتند که براساس گزارش‌ها، حدود 1.2 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و 3.2 میلیون نفر افراد محروم بهزیستی بودند و در مجموع 20 میلیون نفر افرادی که باید سهام عدالت می‌گرفتند محروم ماندند که از این تعداد حداقل 10 میلیون نفر از نظر معیشتی دچار مشکل هستند که باید معیشت آنها تأمین شود.

نماینده کرمان همچنین گفت: بخشی از شرکت‌های دولتی برای واگذاری به مردم در قالب سهام عدالت وجود دارد که در صورت صلاحدید دولت می‌توان سهام عدالت به این افراد اختصاص داد.

وی اولین اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس را بحث مالیات و عایدی سرمایه عنوان کرد که جمع‌بندی کمیسیون به زودی به مجلس ارائه می‌شود که در صورت تصویب می‌توان مالیات بر سکه طلا، خودرو، املاک، مستغلات وضع کرد و جلوی سوداگری را بگیریم. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر مجموع درآمد هم در دستورکار قرار دارد و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی در طرح جامع مالیات دنبال می‌شود.

پورابراهیمی گفت: معیشت مردم که بر اثر کاهش ارزش پول ملی و آثار تورمی در تنگنا قرار گرفته، در سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب قرار دارد و از اقدامات مجلس در این زمینه، طرح‌های معیشتی مردم است،‌ گرچه در تأمین مالی برای طرح‌های معیشتی، مشکلات مالی وجود دارد، امیدواریم با همکاری دولت و شورای نگهبان طرح توزیع کالا برای تأمین معیشت مردم در دولت فعلی اجرا شود.

وی درباره بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به عنوان یک جریان جدیدی در اقتصاد شده که از چندهزار نفر در دوره‌های قبل، اکنون چندین میلیون نفر در بازار سرمایه حضور پیدا کردند و در ریزش‌های اخیر بورس، چند میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد احساس زیان جدی کردند که این به دلیل ضعف مدیریت بازار سرمایه و ضعف مدیریت وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است. 

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت های دولتی میلیون نفر بازار سرمایه سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست