Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:58:34 GMT

دردسر جدید برای اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۸۴۳

دردسر جدید برای اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی

خبرگزاری تسنیم: طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست (مقاوم سازی و بازدارندگی تا پیروزی در جنگ اقتصادی) گفت: در شرایط فعلی هم دچار اثرات تحریم هستیم و هم اثرات یک بیماری ناخواسته به نام اپیدیمی کرونا که هر دو یک هم افزایی منفی در اقتصاد ایران ایجاد کرده‌اند. در شرایط تحریم دچار کسری بودجه شده ایم که برای تامین منابع نزدیک به نیمی از بودجه دچار مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، در آمد نفتی کشور تقریبا نصف درامد ارزی حاصل از نفت سال قبل هست، از سوی دیگر درامد ۹۸ تقریبا نصف درامد نفتی سال ۹۶ است. اگر به اندازه سال قبل درامد نفتی کسب کنیم بر اساس اعلام مسئول وزارت صمت در شرایط سر بر سر قرار میگیریم.

طغیانی گفت: در نیمه اول سال ۴۰ درصد صادرات کاهش یافته است، اما واردات به مقدار کمتری نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود، برآیند این چالش این بود که فشار بر نقدینگی و پایه پولی زیاد شود و رشد پایه پولی به ۴۰ درصد رسید که میانگین آن در سنوات قبل ۲۴ درصد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته‌ای که به ما در این شرایط ضربه زده است زیر ساخت‌های اقتصادی کشور است و این باعث شده که اثرات تحریم در اقتصاد چند برابر شده است.

به گفته طغیانی، در این شرایط تصمیم‌گرفتیم برای تامین معیشت مردم اقدامی در مجلس صورت دهیم، اما متاسفانه پایگاه اطلاعاتی برای شناسایی دهک‌های پایین ناقص است.
در صحت بانک‌های اطلاعاتی نهاد‌های حمایتی نیز اطمینان کامل وجود ندارد.

وی افزود، یکی از کارکرد‌های نظام مالیاتی ابزار حکمرانی است، نمیتوان به سوداگری اجازه داد وارد بازار مسکن و معیشت مردم شود وقتی نظام مالیاتی نقش افرینی درست نداشته باشد، کسانی که مالیات نمیدهند عملا تشویق میشوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پایگاه اطلاعاتی شناسایی دهک های پایین طرح تامین کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است