Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:22:36 GMT

۱۷۶ تن گندم قاچاق در آذربایجان‌ غربی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۸۷۳

۱۷۶ تن گندم قاچاق در آذربایجان‌ غربی کشف شد

گروه استان‌ها- پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۱۳ میلیارد تومان ارزش ریالی کشفیات شامل سه هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی، ۱۷۶ تن گندم، ۱۳۹ تن آرد، ۱۲۲ تن برنج، ۳۴ تن شکر، هفت و نیم تن چای و ۲۹ هزار و ۲۳۲ راس احشام کشف شده بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بهمن رستمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی از 25 مرداد ماه در استان اظهار داشت: آذربایجان‌غربی جزو نخستین استان‌های کشور به شمار می‌رود که در آن پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: هدف آن تامین شرایط مساعد برای تجارت، سرمایه‌گذاری، توزیع، تولید، اشتغال، مقابله با جریان‌های فساد و نیز مقابله با جرائم اقتصادی بوده است.

پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌غربی گفت: جرائم اقتصادی جرائمی از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دولتی بر علیه اقتصاد کشور است اما ماهیت پلیس امنیت اقتصادی، دولتی بوده و به همین علت کشف فساد اقتصادی در آن دشوار است.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای ناامنی اقتصادی افزود: بی‌ثباتی اقتصاد کشور، افزایش فعالیت‌های زیرزمینی، اخلال در سرمایه‌گذاری، گسترش فقر در جامعه، نادیده گرفتن اقشار مختلف، آسیب به احکام اسلام، زوال اخلاقی و اجتماعی و نیز افزایش واردات و وابستگی خارجی از پیامدهای ناامنی اقتصادی در جامعه به شمار می‌رود.

رستمی با بیان اینکه ناجا در پلیس امنیت اقتصادی به اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی رسیدگی می‌کند بیان کرد: از سوی دیگر تخلفاتی مانند توزیع خارج از شبکه، احتکار، اخلال در تولید و صادرات، اخلال در نظام پولی و ارزی، فرار مالیاتی، زمین‌خواری، دریاخواری، اختلاس، رشا و ارتشاء، پولشویی، تسهیلات غیرمجاز، جرائم مربوط به خصوصی‌سازی، مناقصه و مزایده، قاچاق کالا و نیز رباخواری در پلیس امنیت اقتصادی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی در پیگیری جرائم اقتصادی استفاده کرد چون 43 درصد جرائم اقتصادی در دنیا توسط مردم و 51 درصد نیز توسط کارمندان دولتی کشف می‌شود.

آیا در خراسان جنوبی گندم قاچاق می‌شود؟کردستان| 15 تن گندم قاچاق در شهرستان قروه کشف شد1430 تن گندم قاچاق و احتکاری در پارس‌آباد کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون پلیس امنیت اقتصادی از پلیس آگاهی منفک شده است افزود: از ابتدای امسال در موضوع احتکار، 42 پرونده تشکیل و در این راستا 44 متهم دستگیر شده‌اند و عمده کالاهای احتکاری کشفی نیز شامل برنج با 120 تن، شکر 164 تن، آرد 143 تن، روغن نباتی پنج هزار و 300 لیتر، سیمان 70 تن و نیز کود با 14 تن با ارزش ریالی 157 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه 134 پرونده زمین‌خواری نیز در این مدت تشکیل شده است اظهار داشت: در این رابطه نیز 137 متهم دستگیر و 281 هکتار زمین آزاد شده و ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده 803 میلیارد ریال بوده است.

رستمی از یک هزار و 660 فقره عملیات منجر به کشف قاچاق کالا در استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز یک هزار و 861 نفر دستگیر شده و 113 میلیارد تومان ارزش ریالی کشفیات شامل سه هزار و 800 تن کود شیمیایی، 176 تن گندم، 139 تن آرد، 122 تن برنج، 34 تن شکر، هفت و نیم تن چای و 29 هزار و 232 راس احشام کشف شده بوده است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی جرائم اقتصادی گندم قاچاق ارزش ریالی تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی