Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران از پخش آنلاین ویژه‌برنامه نمایشی «رسول مهربانی» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، رضا بصیرت ضمن اعلام خبر پخش آنلاین ویژه‌برنامه نمایشی «رسول مهربانی» افزود: این ویژه‌برنامه فردا، سه‌شنبه یوم‌الله ۱۳ آبان همزمان با جشن میلاد پیامبر(ص) و امام جعفرصادق‌(ع) که به عنوان روز «اخلاق و مهرورزی» نیز نامگذاری شده است از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب در محوطه مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بصیرت در خصوص جزئیات این رویداد که به همت انجمن هنرهای نمایشی ایران و با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و روبیکا برگزار خواهد شد تصریح کرد: این ویژه‌برنامه در قالب نمایش‌های ایرانی، نقالی و پرده‌خوانی میزبان مخاطبان آنلاین و حضوری خواهد بود و طی آن داستان‌هایی از تولد و امانت‌داری حضرت، ازدواج با حضرت خدیجه‌(س)، انتخاب به رسالت حضرت و علنی شدن دعوت ایشان، اتفاقات پیرامون شعب ابی‌طالب، معراج، حجه‌الاوداع، داستان بیماری حضرت و... برای مخاطبان روایت می‌شود.  

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران توضیح داد: این رویداد به سنت هرساله در بسیاری از استان‌ها و شهرهای ایران اجرا می‌شود و در ویژه‌برنامه «رسول مهربانی» گروه‌های مختلفی از تهران و دیگر شهرها از جمله مرشد ابوالفضل ورمزیار، مرشد محمدجواد خرمی، ناصر کریمی‌نیک، مجید رحمتی و... به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حضور علاقه‌مندان در ویژه‌برنامه «رسول مهربانی» با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی تحت شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا صورت خواهد گرفت و همچنین مخاطبان می‌توانند این رویداد را به صورت آنلاین از اپلیکیشن روبیکا تماشا کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

به گزارش ایسنا در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه بروند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.
 همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند