Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه در میدان «احمد الشقیری» در شهر البیره و رام‌الله تجمع کرده و به سمت گذرگاه اسرائیلی «بیت ایل» راهپیمایی کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات‌کنندگان که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت بیانیه شوم بالفور در دست داشتند، خواستار عذرخواهی انگلیسی از ملت فلسطین و به رسمیت شناختن دولت فلسطین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچنین «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی دولت در رام‌الله، از انگلیس خواست دولت مستقل فلسطین در مرزهای اشغالی سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.

«آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس در سال ۱۹۱۷ با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که دولت انگلیس موافقت خود را با تأسیس رژیم نامشروع اسرائیل اعلام کرده است.

جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در سالروز انتشار بیانیه بالفور علیه فلسطین، با انتشار بیانیه‌های جداگانه، آن را محکوم کردند.

جهاد اسلامی تأکید کرد که ملت فلسطین با وجود شدت گرفتن توطئه‌ها، همچنان در سرزمین خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اعلامیه بالفور تظاهرات فلسطینیان کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش