Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به همپوشانی تخصصی و اجرایی هفت ارگان امضاء کننده توافق نامه ساماندهی مدیریت کشف رود به عنوان یک تجربه موثر در مدیریت بحران آب گفت: نگرانی سازمان‌های مردم نهاد و دلسوزان محیط زیست دراین خصوص کاملا درک می‌شود و توان نظارتی و تخصصی این اداره کل به عنوان یک نهاد حاکمیتی با تاکید بر یک نگاه جامع و همه سونگر، به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: تعریف و جذب ساختار‌های اجتماعی و چشم اندازی مشخص به عنوان نقشه راه یک ضرورت است که به همت مجامع دانشگاهی باید به ثمر بنشیند. بیشتر بخوانید شوری آب‌های زیر زمینی دشت کاشمر دو برابر شده است مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تبادل چالش‌های شناسایی و ارزیابی شده و توسعه تعامل با ذینفعان و تشکل‌های زیست محیطی ادامه داد: اولویت‌های اجرایی بر اساس این قبیل تبادل نظرات استخراج می‌شود و دانشگاه به عنوان دبیر خانه طرح همیاران آب می توانداستراتژی و راهبرد‌های مورد انتظار را این گونه مشخص و ارائه کند.

همتی همچنین به بحران پایایی درحوزه آب اشاره و بیان کرد: حفظ تعادل منابع آبی باید در کنار کسری مخازن و بیلان آب‌های زیر زمینی و حقابه‌ها مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه هر آنچه از طبیعت برداشت می‌شود باید به نوعی به آن بازگردد؛ این تفکر که فاضلاب‌های تولیدی ظرفیت جدیدی به شمار می‌روند باید اصلاح شود و تلاش گردد خروجی‌ها دوباره تصفیه و به چرخه بازگردند.

کامران داوری رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی گفت: در طرح همیاران آب به تعادل رساندن منابع و مصارف آب در استان به عنوان هدف کلی و اساسی مورد نظر است که طی دو گام دست‌یابی به کسری مخزن صفر در افق ۱۴۰۵ و گام دوم تخصیص بهینه منابع آب تا افق ۱۴۲۰ محقق خواهد شد.

او دانشگاه فردوسی را نظارت بر عملکرد سازمان‌ها در این طرح دانست و افزود: عملکرد این سازمان‌ها به استانداری و دیگر مبادی ذی ربط استان گزارش می‌شود و بر این اساس طرح همیاران آب دارای دو وجه نظارت بر برنامه‌های مصوب شده و برنامه‌ریزی برای آینده است.

انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب مدیریت منابع آب همیاران آب محیط زیست خراسان رضوی همیاران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین