Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) ضمن پاسداشت روز ۱۳ آبان اعلام کرد: گره زدن حل مشکلات کشور به آمریکا و ایادی استکبار نتیجه‌ای جز انباشت مشکلات کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) ضمن پاسداشت روز ۱۳ آبان اعلام کرد: گره زدن حل مشکلات کشور به آمریکا و ایادی استکبار نتیجه‌ای جز انباشت مشکلات کشور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:


مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
محمد (ص) پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سخت‌گير و با همديگر مهربانند.
سوره فتح - آیه 29
هر ملتی برای رسیدن به هدف خود مسیری را انتخاب می کند. بعضی از ملتها زیر بار سلطه میروند و استقلال و شرف ملی خود را در مقابل مستکبران زورگو می‌بازند. سرنوشت این ملتها، دیگر در دست خودشان نیست زیرا قدرتهایی که دارای امکانات مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی هستند در جهت اهداف خود در امور داخلی این کشورها دخالت نابجا میکنند ولی بعضی دیگر از ملتها بر خلاف موج شنا می‌کنند، به عبارت دیگر این ملتها زیر یوغ ظلم و زور و تزویر نمیروند و در مسیر استقلال خود تلاش میکنند.


أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّار از وظایف مومنان و مبارزه با مستکبر و ظالم است، اگر چنین نکنند ذلیل و حقیر خواهند شد. جمهوری اسلامی برای اولین بار در جهان قدرتهای ظالم و ناعادل را به چالش کشید و از یک کشور سلطهپذیر به کشوری مستقل تبدیل شد. کشوری مستقل از همه ابرقدرتهای شرق و غرب؛ این درحالی بود که هنوز نهال انقلاب آنقدری رشد نکرده و ضعیف بود. نیرو و توان این حرکت ضداستکباری نیز جوانان و علی‌الخصوص دانشجویان بودند. دانشجویان خط امام با شجاعت و روحیه انقلابی خود توانستند هیمنه قدرتهای بزرگ را بشکنند و اتفاقاً از قله این قدرت مستکبرانه نیز شروع کردند. این حرکت به تمام ملت‌ها نشان داد که میتوان با ایمان و توکل بر خدا و تکیه بر اراده ملی از پس قدرتهای زورگو برآمد.


سیاستهای کلی آمریکا بر این است، دولتهایی را که محوریت مقاومت، آزادی و عدالت را که برای خود برمیگزینند به نابودی بکشاند. حال ممکن است برای این مهم بهانه هایی مانند انرژی هسته ای را دستاویز قرار دهند اما مسئله چیز دیگری است. مشکل نظام استکبار جهانی این است که برنمی تابد جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساس غرب آسیا سربلند کرده و با او مخالفت کند. دشمنی او هم محدود به نابودی نظام نیست و نابودی مردمی را هم که از این نظام و ارزشهای آن دفاع میکنند را میخواهد.


امروز در حالی به روز مبارزه با استکبار جهانی رسیدیم که آینده‌ی سیاسی مستکبرترین، ظالمترین و خبیث‌ترین نظام جهان به زودی مشخص میشود. انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده مثل همیشه بین دو حزب حاکم در حال برگزاری است. فرق این دو حزب هم در مقابله با ایران این است که برای نابودی نظام جمهوری اسلامی شاید روش متفاوتی داشته باشند ولی در عمل یکسان هستند، چرا که هدف استکبار جز به زانو درآوردن مقاومت جمهوری اسلامی نیست.


انقلاب اسلامی با وجود تمام دشمنی ها، سنگ اندازی ها و مانع‌تراشی هایی که در این چهار دهه با آن روبرو بوده، آرمان‌های خود را حفظ کرده و در رسیدن به آن تلاش می کند. جمهوری اسلامی با اتکا به مردم مؤمن و انقلابی توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. کلید قفل خیلی از مشکلات را پیدا کرده و در جهت رفع آن برآمده است، کلید این مشکلات هم عموماً در داخل کشور است و رمز آن مقاومت و تلاش است. همچنین برای حل مشکلات کشور می‌توان با اتکا به جوانان و ظرفیت داخلی، ریشه حل مشکلات را در اصلاح ساختارها و سیاست‌های غلط داخلی پیدا کرد، نه حواله دادن حل مشکلات به واشنگتن دی سی.


سردمداران ایالت متحده برای نابود کردن نظام و ملت ایران از همه قدرت خود استفاده میکنند. رژیم زورگوی آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ملت ایران را به خاطر پایداری و صیانت از حقوق خود به طور دسته جمعی مجازات می‌کنند و حتی اجازه دسترسی به دارو را هم نمی‌دهند و همچنین هیچ فرصتی را برای تهاجم فرهنگی و نظامی نیز از دست نمیدهند. حال خودشان برای مشکلاتی که بوجود آوردهاند پیشنهاد مذاکره میدهند.


در پشت این لبخندها و دعوت به میز مذاکره ها چهره پلید آن‌ها پنهان شده است و ما این خوی وحشیگری و لاابالی گری را به وضوح در به شهادت رساندن سردار سلیمانی دیدیم. آمریکا با ترور سردار عزیز ما که نماد مقاومت و مبارزه با استکبار بود نشان داد از هیچ فرصتی برای دشمنی با جمهوری اسلامی نمیگذرد. لکن عده ای از مسئولان کمخرد جمهوری اسلامی هنوز هم کلید حل مشکلات اقتصادی را در دست آمریکایی ها می بینند و با ساده‌لوحی تمام در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. در این راه هم از هیچ چیز ابایی ندارند تا آنجا که عمل امام معصوم را نیز تفسیر به رأی می‌کنند.


با تمام این توضیحات اینکه هنوز هم چشم به آمریکایی ها داشته باشیم و بخواهیم به بهانه های مختلف با مستکبر کنار بیاییم چیزی جز مخالفت با آرمان های انقلاب و پایمال کردن خون شهیدان نیست. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) نیز ضمن پاسداشت روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، یادآوری می‌کند که گره زدن حل مشکلات کشور به آمریکا و ایادی استکبار نتیجه‌ای جز انباشت مشکلات کشور ندارد و با این سیاست‌های غلط روز به روز معیشت مردم سخت‌تر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه استکبار 13 آبان مستقل دانشگاه علامه حل مشکلات کشور جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

منابع خبری امروز (پنجشنبه) اعلام کردند نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان یکی از اعضای نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، منابع اعلام کردند «عمر ابو الفول» از اعضای نیروهای مقاومت گردان‌های طولکرم در خودروی شخصی خود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در ورودی اردوگاه «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

براساس گزارش الجزیره، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به شدت محکوم کردند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه خود اعلام کرد تعقیب نیروهای مقاومت در کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به‌منزله یک اقدام ننگین و خیانت ملی و تنها در راستای خدمت‌رسانی به رژیم اشغالگر بوده است.

این جنبش در بیانیه خود خواستار وحدت و یکپارچگی تمامی ملت فلسطین در مقابله با اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و در برابر ابزارهای فتنه و هرج و مرج شد و بر لزوم وحدت تلاش‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اراضی و مقدسات فلسطین تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت در راستای خوش خدمتی به دشمن صهیونیستی و نیز در راستای تحقق اهداف آن در تعقیب و نابودی مجاهدان فلسطینی رخ داده است. در این بیانیه همچنین آمده است تیراندازی مستقیم به سمت رزمنده گردان طولکرم نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، این رزمنده فلسطینی را عامدانه مورد هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده