Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@21:06:06 GMT

تفرقه افکنی عامل بسیاری از حوادث در تاریخ اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۱۱۵۲

تفرقه افکنی عامل بسیاری از حوادث در تاریخ اسلام است

نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران گفت: چنانچه بررسی کنیم تاریخ اسلام پر است از حوادث که عاملش ایجاد تفرقه ی بیگانگان بوده است و مشکل جهان اسلام الان اینجاست که با خودشان یعنی فرق مختلف با یکدیگر رابطه حسنه ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی  نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در مورد هفته وحدت گفت:  زمانی که حرف از وحدت میان شیعه و سنّی می شود بعضی‌ها فکر می‌کنند منظور این است که پا روی عقائد مختص به خودشان بگذارند ، در صورتیکه منظور و مراد از وحدت یعنی اخذ مشترکات .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی در بین هم مذهبیان تبلغ مذهب خودشان را می کنند ولی زمانی که هر دو گروه ( شیعه و سنّی) با هم روبرو می شوند اختلافات را کنار گذاشته و در مقابل بیگانگان با هم متحد باشند و عوامل وحدت یا همان مشترکات هم کم نیست بحمدالله.

میانجی گفت:   بعضی ها هم فکر می کنند اختلافات علمی فی ما بین هم یک شبه حل و فصل گردد و این  یک شبه امکان پذیر نیست علت بر اینکه  یک شبه بوجود نیامده است که یک شبه هم از بین برود .و این هم همیّت و اهتمام حکام و علمای بلاد اسلامی را می طلبد تا بسترهای آنرا فراهم کنند پس وظیفه ی اساسی و اولیّه ی ما این است همانطور که بیگانگان و مغرضین می خواهند ما ( یعنی همه ی فرق مسلمین ) همواره جنگ داشته باشیم و متفرق ، بیائیم به مشترکات تکیه کنیم و وحدت خود را به نمایش بگذاریم.   این مدرس حوزه در مصداق تفرقه افکنی افزود: نمونه از تفرقه و وحدت را عرض کنم؛ وقتی نماینده ی انگلیس به مرحوم آیت الله خالصی می گوید ، آماده است شیعیان را از ستم حاکمان عثمانی نجات دهد ، ایشان اعلام می کنند انگلیسی ها که برای رهایی خود می خواهند بین شیعه و سنّی اختلاف بیاندازند باید بدانند شیعیان و علمای شیعه هدفی جز مبارزه با اشغالگران ندارند ، لذا با حرف وی تحریک نمی شود. پس این را باید همه ی مسلمین عالم بدانند که بیگانگان و مغرضین همواره می خواهند امت اسلامی را از درون خود متلاشی کند و بزرگترین اهرمشان هم ایجاد تفرقه است که بیشتر مواقع هم متاسفانه موفق هم شده اند .   وی خاطرنشان کرد: چنانچه بررسی کنیم تاریخ اسلام پر است از  حوادث که عاملش ایجاد تفرقه ی بیگانگان بوده است  و مشکل جهان اسلام الان اینجاست که با خودشان یعنی فرق مختلف با یکدیگر رابطه حسنه ندارند و در مقابل با بیگانگان رابطه ی حسنه دارند یعنی کاملا در نقطه ی مخالف توصیه ی خداوند تبارک و تعالی که در قرآن کریم در آیات متعدد بیان شده است منجمله آیه ی شریفه ی ۲۹ سوره ی فتح  که همه ی مسلمین هم در آن اجماع دارند و بنده فکر می کنم این آیه بهترین دستورالعمل و تکلیفیست برای همه ی مسلمین عالم ، ببینید خداوند اینجافرموده است در برابر کفّار نیرومند و سرسخت و در میان خودشان مهربانند. و هر کسی در عالم خود را مسلم بداند باید به آن عمل کند . ولی متاسفانه بعضی از حکام سست عنصر کشورهای عربی به این آیه وارونه عمل می کنند .    میانجی اضافه کرد:  گاهی اوقات هم بعضی از علمای بعضی فرق با مرام قرآنی مسیر شیطانی را طی می کنند. النهایه همانطوری که در سیره ی پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیز در می یابیم که آنحضرت در مسائل فردی نرم و ملایم بود ولی در مسائل اصولی و کلی با صلابت و انعطاف ناپذیر بودند ، اگر این روش را حکّام و علمای بلاد اسلامی در خود پرورش و بدان عمل کنند ، جهان اسلام از این ناهنجاریها نجات پیدا می کند و آنموقع می شود به امّت واحده بودنش امیدوار شد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک شبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • انتقادات پهلوی به قاجاریان به‌خاطر امتیازدادن به بیگانگان!
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است