Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون بدون هیچ سر و صدایی، تصمیم به تغییر وابستگان نظامی و کاهش درجه آنها در تعدادی از سفارت‌خانه‌های آمریکا از جمله در برخی از کشورهای عربی محوری گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال از مسؤولان نقل کرد که این تصمیم را مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در ۲۴ اوت گذشته امضا کرد که بر اساس آن، نظامیانی با درجه‌های سرهنگ و سرهنگ نیروی دریایی، نه یک ژنرال یا دریادار، پست وابستگان نظامی در هشت کشور از هم‌پیمانان استراتژیک آمریکا از جمله عربستان، مصر، پاکستان، انگلیس، امارات، کویت، عراق و ترکیه را برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش از منابع آگاه نقل شده است که وابستگان نظامی از چند سفارت آمریکا در کشورهای غرب آفریقا از جمله غنا و گینه استوایی فراخوانده شده‌اند.

طبق گفته منابع، این تصمیم برای توزیع مجدد منابع جهت رویارویی با چین و روسیه در صحنه ژئوپلتیک و اجرای محدودیت‌های إعمال شده توسط کنگره درمورد تعدادی از ژنرال‌ها و دریادارها در ارتش آمریکا امری ضروری است.

در این گزارش آمده است، طبق قانونی که پیشتر تصویب شده بود، پنتاگون باید تعداد ژنرال‌ها و دریاسالارها را تا ۱۱۰ تن در تا اوایل دسامبر ۲۰۲۲ کاهش دهد.

این تحرکات آمریکا با مخالفت نمایندگان هر دو حزب و مسؤولانی از دیگر نهادهای آمریکایی مواجه شده است، چراکه این تصمیمات را تنگ نظرانه به حساب می‌آورند که ممکن است به روابط آمریکا با هم‌پیمانان محوری آن آسیب برساند و بر سر شراکت‌ها در مبارزه با تروریسم سنگ اندازی کند و آفریقا و خاورمیانه را در معرض افزایش نفوذ روسیه و چین قرار دهد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد، احتمال می‌رود وابستگان نظامی با رتبه‌های بالاتر در برخی از کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام تعیین شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پنتاگون وابستگان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله