Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی سلیلی گفت: نباید کلید حل مسائل کشور را در انتخابات آمریکا جستجو کرد؛ آمریکا خود کشوری با نقص‌های ساختاری فراوان و بیش‌ترین بدهی خارجی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی سلیلی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با مرآت با اشاره به نابسامانی‌های حاکم بر کشور آمریکا که نمونه‌ بارز آن در حوزه اقتصادی عیان شده و  این کشور را  به کشوری با بیش‌ترین بدهی خارجی تبدیل کرده،  اظهار کرد: امروز  سیاست  آمریکا در آستانه سقوط است چنانکه در حوزه اقتصادی شاهد  بدهی چند صد میلیون دلاری این کشور به دنیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شکست در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، موضوعات داخلی و جنگ قدرت بی‌سابقه در داخل این کشور و روی آوردن به اقدامات خباثت‌باری همچون دست به دامان شدن به کشورهای مرتجع منطقه‌ای مصداق‌های دیگری از  انحطاط و سقوط دولت آمریکاست.

این استاد حوزه و دانشگاه  طرح معامله قرن توسط دونالد ترامپ را به نوعی تلاش برای به دست آوردن اعتبار این دولت با توسل  به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی دانست و یادآور شد: آمریکا  با طرح این معامله در پی  کسب منزلت برای خود بود که آن هم به رسوایی بیشتر این ایالت انجامید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی  دست داشتن دولت  آمریکا در  ترور سردار رشید  اسلام حاج قاسم سلیمانی را نشانه‌های دیگری از سیاست‌های رو به افول آمریکا دانست و بیان کرد: سال گذشته شاهد بودیم که یک نظام مبتدی عربده‌کش که مدعی حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است در پیش چشم همگان اذعان به شهادت یک افسر عالی‌رتبه می‌کند که این مسأله نیز از سیاست رو به شکست آمریکا نشأت می‌گیرد.

سلیلی به  بداخلاقی های بی‌سابقه آمریکا در جنبش سیاهان که به خشم همه‌جانبه علیه این دولت  انجامید اشاره و تصریح کرد:  بعد از قتل جورج فلوید شاهد رستاخیز میلیون‌ها سیاهپوست و  فریاد  اعتراض به این ایالت کودکش و مظلوم کش آمریکا بوده‌ایم که این موضوع هم بر منفور بودن بیش از پیش آمریکا افزوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه به ضعف دولت آمریکا در حوزه مدیریت بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: امروز به اذعان آمار سازمان‌های بهداشت جهانی  آمریکا از ضعیف‌ترین کشورها در حوزه مقابله با کروناست  و سازمان‌های مربوطه نیز به ضعف و بی‌تدبیری این دولت در مهار کرونا اعتراف کردند و این مسأله هم سیاست‌های رو به شکست آمریکا را مسجل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و رقابت دو جناح حاکم یعنی دموکرات و آزادی‌خواه اشاره و بیان کرد: نتیجه این انتخابات هرچه باشد توفیری به حال ما ندارد چنانکه به فرموده رهبری نباید  اجازه دهیم صدای اراذل و اوباش ما را سرگرم کند.

این کارشناس مسائل سیاسی  خطاب به کسانی که حل مسائل داخلی کشور را معطوف به  انتخابات آمریکا  کردند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی دارای  اصول و خطوطی  است که برای آن هزاران شهید تقدیم کرده است و این اصول عبارت است از نفی نظام سلطه؛ بنابراین کلید حل مشکلات کشور را در نتیجه انتخابات آمریکا جستجو نکنیم.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر باید بیشتر از گذشته به ظرفیت داخلی کشور و جوانان  نخبه متکی باشیم و مسؤلان نیز باید با وحدت کلمه بارقه امید را در دل مردم احیا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان در این باره اظهار کرد: از ابتدای طرح کالابرگ تسویه حساب با فروشندگان با فاصله اندک انجام می‌شد؛ به این معنی که از زمان اجرای طرح کالابرگ، به محض انجام خرید و به تناسب فاکتورها و براساس دقت‌هایی که بر فروش محصولات در فروشگاه‌ها صورت می‌گرفت، بین دو تا سه روز با فروشگاه‌ها تسویه می‌شد.

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد + جزئیات

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا تا ساعت ۱۲ هرشب تمام فعل و انفعالات مالی با فروشگاه‌ها نهایی می‌شد، گفت: نوزدهم هر ماه با فروشگاه تسویه حساب صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما در مرحله سوم طرح فجرانه در تسویه دولت با فروشگاه‌ها فاصله‌ای افتاده که قرار است طی چهار روز آینده تسویه نهایی انجام شود.

به گفته عسگریان، بدهی دولت به فروشندگان کمتر از ۲ همت است.

کد خبر 849591 برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر مهم کالا برگ (کوپن) یارانه

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟