Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز آئین اهدای تجهیزات آموزشی و بسته های معیشتی و بهداشتی به جامعه عشایری فارس با حضور سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر و آیت ا... دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین اظهار داشت: ما می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم پیروان حضرت محمد(ص) پر استقامت ترین و صبور ترین تمدن این عالم هستند و در نبرد کنونی عصر حاضرکارنامه ما درخشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه عبادت جز خدمت خلق نیست، افزود: امروز با ارسال کاروان تجهیزات آموزشی به مدارس عشایر شاهد انسجام و همدلی ویژه ای بین دستگاه های مختلف اداری و خیرین مدرسه ساز در راستای توسعه عدالت آموزش و کمک به افراد محروم هستیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: پس از تغییرات قرن ۲۱ بسیاری از محققین غربی اذعان به نابودی ایران و تمدن اسلامی داشتند، اما ظهور اسلام ناب محمدی در کشور عزیزمان موجب تحولات گسترده ای در سراسر دنیا شدکه این مساله  موجب یاس و نامیدی دشمن شد.

دژکام با اشاره به بروز و همه گیری ویروس کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا فرصتی برای محک و آزمایش ظرفیت تمدن های مختلف است و خوشبختانه کشور ایران با یک سیاست کاربردی استخراج شده از قرآن کریم یعنی مماشات و همدلی طبق بیانات مقام معظم رهبری در حال عبور از این چالش بزرگ است.

وی ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم درمیانه جنگ بزرگی  قرار گرفته ایم و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و این را همه مردم به خوبی درک کرده اند و انشالله کارامدی تمدن اسلامی بر همگان روشن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: با ادامه بیماری کرونا شاهد خشونت و درگیری بین کشورهای غربی هستیم در صورتی که با شیوع این بیماری منحوس هرروز شاهد همدلی و محبت و یکرنگی بیشتری بین مردمان این سرزمین بوده ایم و خوشبختانه تاب آوری افراد جامعه بیشتر شده است.

فعالیت‌های قرارگاه مواسات با قوت ادامه دارد

سردار بوعلی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج سراسر استان فارس برای مقابله با کرونا فعال شده اند، اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبین همیار بیمار و همیار سلامت توسط گروه های جهادی آغاز شده و این داوطلبین با توجه به تحصیلات و تخصص و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به یاری کادر بهداشت و درمان استان خواهند آمد.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرارگاه مواسات در استان فارس با قوت ادامه دارد، افزود: مرحله جدید نهضت کمک مومنانه همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در استان فارس آغاز خواهد شد و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سه محور وحدت، امنیت و معیشت توسط همه دست اندرکاران این نهضت دنبال می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در مراسم امروز بیش از ۳.۵ میلیارد تومان بسته معیشتی و تجهیزات آموزشی به جامعه عشایری فارس اهدا می شود، گفت: این اقلام شامل تجهیزات آموزشی، اداری، فرهنگی، بهداشتی و ورزشی موردنیاز مدارس عشایر فارس و بسته های معیشتی و بهداشتی است.

جمع‌آوری چهار میلیارد تومان برای خرید تبلت و گوشی همراه برای دانش آموزان محروم استان

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم از جمع‌آوری چهار میلیارد تومان از محل کمک های مجمع خیرین و کمک های مردمی در مراسم شورعاطفه های امسال که توسط کمیته امداد امام خمینی و با همراهی آموزش وپرورش استان برای خرید تبلت و گوشی همراه برای دانش آموزان محروم وبی بضاعت استان خبر داد.

فرهاد اسماعیلی گفت: استمرار آموزش به دانش آموزان عشایری  استان بسیار مهم است ؛ لذا درکنار آموزش های مجازی که ویژه همه دانش آموزان است برای دانش آموزان عشایری جزوه های خود آموز چاپ و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به محرومیت دانش آموزان عشایری بنا به شرایط  زیستی  و استقراری آنها گفت:  مدارس عشایری نیاز های ویژه ای داشتند که  این نیازها شامل :نزدیک به هزار تخته چادر وچند هزار تخته فرش بود.

اسماعیلی افزود : بعد از سفر رئیس قوه قضائیه به استان فارس و تشریح وضعیت ومشکلات عشایری برای ایشان، سازمان بازرسی استان پیش قدم شد و با فراخوانی تمام دستگاه ها یک نهضت کمک به مدارس عشایری شروع شده که امروز بخشی از این کمک ها به مدارس عشایری ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و نیم و با کمک دستگاه های اجرایی شامل  سپاه فجر استان قرارگاه احمد بن موسی و همچنین در آمدهای اختصاصی آموزش و پرورش فارس تهیه شده افزود: همچنین خیرین نخبه پرور ما با توجه به وجود نخبگان در میان دانش آموزان عشایری وارد عمل شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این مدل کمک ها  می تواند الگویی برای محرومیت زدایی درسراسر کشور باشد گفت: این تجهیزات شامل تجهیزات کمک آموزشی، ورزشی ، اداری ، تخته فرش ، چادر و هر چه که نیاز مدارس عشایری است می باشد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم وامام صادق گفت:  در وصف پیامبر اکرم (ص) همین بس که خداوند متعال در سوره توبه آیه ۱۲۸ با معرفی زیبای پیامبر خاتم (ص) می فرماید : هر آینه پیامبری از خود شما به شما مبعوث شد که هر آن چه شما را رنج می دهد بر او گران می آید و سخت به شما دل بسته است و با مومنین رئوف و مهربان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه که مصادف با روز دانش آموز  و روز  ملی مبارزه با استکبار  است وبا تاکید بر لزوم استکبار ستیزی وکرامیداشت این روز گفت: دلایل برتری جویی و تکبر بعضی انسان ها  و  بروز فجایع در جامعه بشری  همه از استکبار است.

اسماعیلی افزود: باید استکبار را  از درون و بیرون بشناسیم و راه های مقابله با آن را بدانیم و در این زمینه باید دانش آموزانمان را آگاه کنیم تا زیر بار ظلم نروند که نتیجه ای جزء بردگی و خفت نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه فرمانده سپاه فجر فارس سردار بوعلی عشایر فارس عدالت آموزشی امام جمعه شیراز آموزش و پرورش دانش آموزان عشایری آموزش و پرورش فارس تجهیزات آموزشی استان فارس مدارس عشایری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین