Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصاری با اشاره به این که بسیاری از متقاضیان دریافت آموزش های فنی و حرفه ای پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به مراکز مراجعه می‌کنند، گفت: در این افراد تلفیق دانش و مهارت می‌تواند بسیار مفید باشد با این حال برای دریافت مهارت افراد تعلل نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان گفت: رشته‌های بومی مانند ملیله کاری به عنوان هنر اصیل استان باید از طریق استادکاران این حرفه برندسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا انصاری در نشست تخصصی با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در محیط واقعی کار، صنایع و اصناف نمی‌تواند جدا از هم باشد، تاکید کرد: توسعه اشتغال در استان باید با استفاده از ظرفیت استان و آموزش های ما مبتنی بر نیاز بازار کار باشد.
وی تاکید کرد: ۱۸۲ کارگاه مهارتی در بخش غیردولتی در استان زنجان فعال هستند که در راستای تامین نیاز استان به نیروی کار ماهر فعالیت دارند.
انصاری با اشاره به این که بسیاری از متقاضیان دریافت آموزش های فنی و حرفه ای پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به مراکز مراجعه می‌کنند، گفت: در این افراد تلفیق دانش و مهارت می‌تواند بسیار مفید باشد با این حال برای دریافت مهارت افراد تعلل نکنند.
مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل مدرک گرایی دستگاه‌های دولتی بسیاری از تکنسین ها به دنبال مدارک آکادمیک بودند و این امر در سازمان فنی و حرفه ای هم دیده می‌شود.
وی با تاکید بر به روزرسانی آموزش ها و مهارت‌ها تاکید کرد: ۳۸ درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۲ باید متناسب با تکنولوژی به مشاغل جدید سوق یابند و کارگران ماهر نباید با ورود تکنولوژی کار خود را از دست بدهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیرکل فنی و حرفه ای هنر اصیل استان ملیله کاری استان زنجان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متاهل طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس و تایید مدیر مدرسه با رعایت شئونات می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تلاشمان این است هیچ دانش‌آموز روستایی از تحصیل باز نماند، اظهار کرد: در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان زنجان، ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش آموزان مشکلات جدی ذهنی یا جسمی دارند و بعضا آموزش‌پذیر نیستند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه این ۷۹۰ نفر در حوزه ورود به ابتدایی هستند و چون آمار را به طور کلی حساب می‌کنند،۳۰ نفر از این تعداد فوت شدند، اضافه کرد: علاوه بر این، تعدادی از دانش‌آموزان هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو افراد بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی، بیان کرد: از این تعداد ذکر شده خانواده (حدود ۵۵ دانش آموز) نیز به علت جثه کوچک فرزندشان اجازه ورود آن‌ها به پایه ابتدایی را ندادند.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه متوسطه عمده دلیل ترک تحصیل ازدواج، ورود به حوزه اشتغال و عدم رضایت برخی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان است، بیان کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

قاسمی با اشاره به اهمیت حق تحصیل برای افراد، خاطر نشان کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد