Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:49:23 GMT

انتقاد ترامپ از قرنطینه‌های سراسری در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۱۵۸۳

انتقاد ترامپ از قرنطینه‌های سراسری در اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا همچنان بحرانی حل نشده و در مسیر تشدید در اروپا باقی مانده و اخیرا هم با شروع موج دوم آن دردسرهای جدیدی را برای کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

وزیر دفاع آلمان به قرنطینه می‌رود

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان و رئیس حزب دموکرات مسیحی هم بعد از مطلع شدن از تست مثبت کرونای یکی از کسانی که با وی ارتباط نزدیک داشته باید به قرنطینه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپایکیشن موبایل وی روز یکشنبه یک سیگنال هشدار قرمز را ارسال کرد.

قرنطینه و تشدید محدودیت‌ها در کوزوو

کوزوو هم برای مهار بحران کرونا قرنطینه و تشدید محدودیت های کرونایی را به مدت یک ماه در دستور کار قرار داده است.

مخالفت حزب برگزیت انگلیس با ایده قرنطینه سراسری

"نایجل فاراق"، رئیس حزب برگزیت انگلیس می خواهد حزب خود را به یک حزب ضد قرنطینه تبدیل کند. وی به شدت مخالف اعمال قرنطینه های سراسری برای مهار کرونا بوده و آن را کارآمد نمی داند. وی آسیب های چنین اقدامی را از سود آن بیشتر می داند.

دولت انگلیس هم ابراز امیدواری کرده که شرایطی ایجاد شود که قرنطینه اعمال شده در این کشور اوایل دسامبر خاتمه یابد. وزیر دارایی انگلیس اعلام کرده تلاش می شود این محدودیت های ارتباطی گسترده بعد از 4 هفته لغو شود.

تشدید محدودیت‌ها در فرانسه

فرانسه هم اعمال قرنطینه سراسری را در دستور کار قرار داده و از اوایل هفته باید خود را برای این محدودیت های سختگیرانه آماده کند.

احتمال به درازا کشیدن دوران قرنطینه در آلمان

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم تداوم محدودیت های جدید برای مدتی طولانی را رد نمی کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که آمارهای مبتلایان کاهش نیابد همواره محدودیت هایی وجود خواهد داشت.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح دوشنبه از ابتلای 12097 مورد جدید ا به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت خبر داد.

انتقاد ترامپ از قرنطینه‌های سراسری در اروپا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم به قرنطینه های سراسری اعمال شده در اروپا برای مهار کرونا انتقاد وارد کرده و چنین اقداماتی را با وجود شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا برای آمریکا رد کرده است.

دورانی سخت در انتظار آلمان

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان که به علت ابتلا به بیماری کووید 19 در قرنطینه به سر می برد با توجه به آغاز قرنطینه سراسری و محدودیت های شدید برای مهار کرونا در آلمان که از امروز (دوشنبه) آغاز می شود ماه های سختی را در انتظار شهروندان آلمانی دانست.

وی تاکید کرد که حتی اگر زندگی عمومی بعد از چند هفته دوباره در آلمان از سر گرفته شود همچنان کشور در معرض تهدید اعمال محدودیت های شدید مجدد قرار دارد.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند این مسئله را رد کند که زمانی مجددا این سناریو تکرار نمی شود. وی بحران کرونا را یک اتفاق قرن برای آلمان ارزیابی کرد.

پیش بینی افزایش چشمگیر بیماران بستری شده در آی سی یوهای آلمان

جرالد گاس رئیس انجمن بیمارستان های آلمان هم با توجه به شمار روزافزون بیماران مبتلا به کرونا در کشور انتظار رکورد بالا در بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه را دارد.

وی به روزنامه بیلد آلمان گفت: طی دو تا سه هفته آینده شمار بیماران مراقبت های ویژه ما رکورد بالایی را ثبت خواهد کرد و از تعداد این بیماران در ماه آوریل هم فزونی خواهد گرفت و دیگر نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

به گزارش رویترز، در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر در اروپا به کرونا آلوده شده‌اند. طبق داده ها در 5 هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در اروپا تقریبا دو برابر شده است.

تخت های مراقبت های ویژه در سوئیس هم به سرعت در حال پر شدن است.

ورود ارتش آلمان برای مقابله با موج دوم کرونا

ارتش آلمان با حدود 4 هزار نیرو در مبارزه با بحران کرونا وارد عمل می شود. تعداد نیروهای ارتش آلمان برای کمک به مهار کرونا در عرض یک هفته تقریبا دو برابر شده است.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه "آر تی ال" آلمان از فعال بودن ارتش در بسیاری مراکز بهداشت و درمان این کشور سخن گفت.

به گفته وی نیروهای ارتش آلمان در بسیاری نهادهای بهداشتی از جمله در ردیابی زنجیره های انتقال کرونا، در ایستگاه های تست گیری کرونا و نمونه برداری ها کمک می کنند. این نیروها همچنین در خانه های سالمندان فعال هستند.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که این نیروها به واحد عملیاتی موسوم به کمک علیه کرونا که مجموعا 15 هزار نیرو را شامل می شود تعلق دارند.

کارن بائر همچنین تصریح کرد: ما می بینیم که نیاز به کمک واقعا روز به روز افزایش پیدا می کند. این نشانه این است که موج دوم کرونا چقدر گسترده است.

وی از مردم درخواست کرد به قواعد و محدودیت های سختگیرانه جدید که از روز دوشنبه در کشور اجرایی می شود پایبند باشند تا همه بتوانند کریسمس بی دغدغه ای را پشت سر بگذارند.

نامه اعتراض آمیز مقامات محلی فرانسه علیه محدودیت‌های دولتی

در فرانسه هم اعتراضات علیه قواعد ضد کرونایی جدید اعمال شده افزایش می یابد. تعداد زیادی از شهرداران و روسای کلان شهرها خواستار حل سریع بحث ها پیرامون تجارت های حیاتی برای زندگی شده‌اند.

آن ها در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر این کشور به اعمال قواعد کرونایی جدید در این کشور اعتراض کرده و آن را عامل به وجود آمدن نابرابری ها دانستند.

وزیر بهداشت آلمان هم درباره تحت فشار قرار گرفتن سیستم بهداشت و درمان کشور هشدار داده و گفته است که در عرض 3 هفته تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه با بیش از 2000 نفر سه برابر شده است.

وی افزود: ما باید این دینامیک را به صورت مشترک و با عزم راسخ متوقف کنیم.

هشدار وزیر بهداشت اتریش درباره فشار بیش از حد بر بخش‌های درمانی

وزیر بهداشت اتریش هم درباره فشار بیش از حد بر سیستم بهداشت کشور در صورت تغییر نیافتن روند صعودی بالای مبتلایان به کرونا هشدار داده و گفت: در عرض یک هفته شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه 78 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی از ابتلای 4135 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است.

46290 ابتلای روزانه در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه هم از ابتلای 46290 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 231 نفر هم در این دوره زمانی بر اثر این ابتلا جان خود را ازدست داده‌اند.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1413915 نفر به کرونا مبتلا شده و 37019 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1264517 نفر به کرونا مبتلا شده و 35878 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس هم از مرز یک میلیون نفر عبور کرده و به 1034914 نفر افزایش پیدا کرده است. 46717 نفر هم تا به حال در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 709335 نفر به کرونا مبتلا شده و 38826 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 544346 نفر به کرونا مبتلا شده و 10622 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا اروپا نفر به کرونا مبتلا شده نفر هم در اثر ابتلا مراقبت های ویژه قرنطینه های سراسری وزیر دفاع آلمان هم تا به حال وزیر بهداشت محدودیت ها مهار کرونا ارتش آلمان برای مهار آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 847432 برچسب‌ها ناصر کنعانی انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه کانادا

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان