Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که عصر امروز در ساختمان سبز قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: تقارن این دو میلاد تصادفی نیست؛ مولودی پا به عرصه وجود می گذارد که همزمان با ولادت ایشان کنگره کاخی فرو می ریزد و این تصادفی نیست، تقارنی در تکوین است که با معناست؛ مولودی پا به عرصه وجود می گذارد و سالها بعد در همان تاریخ مولودی دیگر به دنیا می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب ادامه داد: پیام این تکوین این است که سخن پیامبر(ص) را امام صادق(ع) می تواند برای جامعه تبیین کند؛ معنا و مفهوم این تقارن این است که مسیر هدایت، مسیری است که باید همواره سالک طریق حق آن را گم نکند.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: رسول گرامی اکرم(ص) جلوه اخلاق و مهرورزی و همه ارزشهای انسانی است و دینی که او برای بشریت آورده است می تواند تمام شؤون زندگی انسان  معاصر را اداره کند و  دین، دنیا، آخرت، مادیت، معنویت و در یک کلمه سعادت انسان در دنیا و آخرت را رقم بزند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اگر شخصیت او شناخته و پرچمداری او برای ارائه دین و سعادت انسان خوب معرفی شود، حقیقتا انسان راه نجات را یافته است و در میانه‌ همه آفت‌ها و تهدیدها می‌تواند خود را حفظ کند.

آیت االله رئیسی با بیان اینکه سبک زندگی نبوی بهترین زندگی برای انسان معاصر است، به برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و نقش آن در تلاش برای تبیین مسئله وحدت اشاره کرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله تسخیری، رییس پیشین شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، برای حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب آرزوی توفیق کرد.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد و با استفاده از همه صاحبنظران و صاحبان اندیشه و خرد کار دنبال شود.
وی با بیان اینکه موضوع وحدت بسیار مهم و راهبردی و استراتژیک است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن جهان دو قطبی در شرق و غرب و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنچه نظام سلطه در مقابل خود می‌دید، قدرت اسلام بود.

وی اظهار کرد: دشمنان با ایجاد شبهات به ایجاد چنددستگی در جهان اسلام پرداختند؛ همچنین اهانت به پیامبر اکرم (ص) در کشورهای اروپایی را در دستور کار قرار دادند و در هر گوشه‌ای که صدای مقاومت برخاست به دنبال سرکوب آن بودند.

رئیس قوه قضائیه افزود: آنچه امروز اتفاق می افتاد در اتاق ‌های فکری بررسی می‌شود تا در جهت کنترل قدرتی به نام اسلام تلاش کنند. با ظهور انقلاب اسلامی قدرتی به نام اسلام و قرآن تولید شد و در مقابل آن دو جریان اسلام‌ هراسی و گرایش به غرب شکل گرفت.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی ملت‌های اسلامی بیدار شدند و به برکت خون شهدای اسلام یک جهل‌زدایی در عالم آغاز شد. در منطقه بیداری اتفاق افتاد و مردم مسلمان منطقه اعلام کردند ما می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم و نظام سلطه تعیین‌کننده زندگی ما نباشد و این را فریاد زدند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تصور نظام سلطه آن بود که با سرکوب بیداری اسلامی توفیق پیدا کرده است اما اینطور نبود. مردمی که بیدار هستند با حرکت سیاسی نظام سلطه بیداری خود را از دست نمی‌دهند. بله می‌توانند برای چند صباحی دولتی را در کشوری اسلامی سر کار بیاوررند اما بیداری همچنان باقی است.   

وی تصریح کرد: به برکت همین مسئله، امروز مسئله فلسطین به دست مجاهدان فلسطین است نه دست میزهای مذاکره و ابتکار عمل دست آنهاست. راهبرد اساسی نظام سلطه در این میدان ایجاد تفرقه است اما راهبرد ما وحدت، همدلی، همراهی و همکاری است که هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته و دارند. این وحدت باید همواره توسط همه اندیشمندان و خردمندان در امت اسلامی به رسمیت شناخته شود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: هر کس تفرقه ایجاد کند حتما در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هرکس در جهت وحدت امت اسلامی حرکت کند در جهت راهبرد اساسی امت اسلامی حرکت کرده است؛ لذا وحدت نه یک تاکتیک که راهبرد است.

آیت الله رئیسی درباره اقتضائات وحدت گفت: باید هه ظرفیتهای جهان اسلام را در مقابله با دشمنان به کار گرفت و مراقب بود که در این بین جهان اسلام در مقابل مسیحیت نیست، در مقابل الحاد نیست، در مقابل یهودیت نیست بلکه در مقابل الحاد یهودی و صهیونیسم است. 


در حال تکمیل...

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه وحدت اسلامی الله رئیسی نظام سلطه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای تشکل‌های کارگری و جمعی از دستگاه‌های تابعه وزارت کار در سیستان و بلوچستان اظهار کرد کرد: جایگاه کار در منظومه معارف اسلامی ویژه است و آنچه از مضامین اسلام به دست می‌آید این است که اسلام بیکاری فردی که توانایی کار را دارد نمی‌پسندد و در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می‌کنیم که از یک طرف کارگران را مورد تکریم قرار داده و در مقابل از فرد بیکار پرهیز دارند.

️امام جمعه زاهدان افزود: روایتی وجود دارد که یک جوانی از جلوی پیامبر اکرم(ص) عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، و امام از این جوان خوششان آمد، صدایش کردند و از او سوال کردند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ حضرت فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد و این نشان از اهمیت کار در معارف اسلامی است و بیکاری را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین گونه بود و در زمانی که مدیریت جامعه اسلامی فراهم نبود ایشان بیکار ننشسته و اقدام به کشاورزی و حفر چاه می کرد و پس از اینکه چاه به آب می‌رسید آن را برای مردم وقف می‌کردند.

️آیت‌الله محامی ادامه داد: نامگذاری یک روز تحت عنوان کار و کارگر تنها جهت تکریم این قشر زحمت‌کش است اما نکته مهم اینست که کاری برای این افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کرده‌ام که باید مهمترین مشکلات حوزه کارگران و کارفرمایان احصا شود و سپس‌ هر یک از مشکلات را اولویت بندی و برای حل اولویت‌ها تلاش کنیم و با این وجود در پایان سال می‌توانیم عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ا️مام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر درخواست ما از مدیران و مسوولان متولی کار مشخص کردن همین اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: گام دوم این است که کارگران و کارفرمایان به تشریح وضعیت کاری خود و میزان پیشرفت‌ها یا پس‌رفت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بپردازند.
️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در کنار این مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چند اقدام شاخصی که جهت حل مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان صورت گرفته را نیز بیان کنند چرا که جزئی از خدمات نظام اسلامی است.

️وی افزود: جامعه کارگران و کارفرمایان نیز باید مطالبات خود را به طور مشخص فهرست کنند تا مورد پیگیری مسوولان قرار گیرد و نتیجه پیگیری‌ها را بیان کنند و این وظیفه ذاتی دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آ️یت الله محامی اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد