Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-۲۰۹ تشکل دانشجویی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بی‌تفاوتی در مقابل اهانت‌های مکرر فرانسوی‌ها به پیام اکرم(ص) خواستار واکنشی درخور نظام شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان به نمایندگی از 209 دفتر بسیج دانشجویی کشور، نامه‌ای را خطاب به وزیر امور خارجه کشور نوشته‌اند که امروز صبح تحویل نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر این شورا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: نامه در ارتباط با توهین مکرر مقامات فرانسوی و اتخاذ یک موضع‌گیری درخور نظام شیعی از سوی وزارت امور خارجه است که یک موضع‌گیری مناسبی را انجام دهند.

متین انجیلی معتقد است که کشوری که پرچم دار نظام اسلامی است باید وزارت امور خارجه آن واکنش بهتر و فراتر از یک توئیت را نشان دهد و به نظر می‌رسد که اخراج کوتاه مدت سفیر فرانسه از ایران می‌توانست واکنش مناسبی باشد. نامه به شرح زیر است:

جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

چند سالی است که شاهد هتک حرمت رسانه ها و نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام بوده ایم و دولت فرانسه به بهانه ی پوچ آزادی بیان، از زیر بار فشار و اقدام مناسب علیه این اهانتهای بی شرمانه شانه خالی کرده است. اما در اهانتهای اخیر دولت فرانسه پا را فراتر گذاشته و با وقاحت تمام بصورت رسمی از این اقدامات حمایت کرده و قول ادامه دار بودن آن را داده است، در این مرحله دیگر سکوت و مصلحت اندیشی جایز نیست و باید پاسخی در خور و شان نام جمهوری اسلامی ایران به این سیاست ها و حرکات نابخردانه داده شود.

در تاریخ انقلاب اسلامی همواره شاهد بوده ایم که جمهوری اسلامی ایران و در راس آن امامین انقلاب در مقابل اینگونه بی احترامی‌ ها واکنشهای شجاعانه و قاطعانه ای همچون صدور حکم ارتداد سلمان رشدی داشته اند.

در همین راستا ما جوانان ایرانی انتظار داریم که دولت رسمی کشورمان در قبال توهین به پیامبر عزیزمان علمدار اعتراضات و واکنش های قاطع و بازدارنده از انجام مجدد این حرکات با دولت های خاطی باشد و زین پس شاهد ادامه ی این بی تفاوتی از سوی دستگاه وزارت خارجه کشورمان که داعیه‌دار حفظ عزت ایران بوده‌است، نباشیم.

وبینار بررسی زوایای اسلام ستیزی در غرب|خرمشاد: روح‌ جنگ‌های صلیبی در بنیادگرایی فرانسه جاری هستحجت الاسلام حاجی صادقی: مسلمانان رئیس جمهور فاسد و حق ستیز فرانسه را نخواهند بخشیدواکنش نماینده ولی‌فقیه در سپاه به هتاکی پیامبر (ص) /‌ دست‌های استعمارگران و ظالم دنیا از آستین رئیس جمهور فرانسه بیرون زد

این در حالی است که حتی کشورهایی مثل ترکیه،کویت و برزیل واکنشهایی قاطع داشته اند؛ اینگونه بی تفاوتی ها نتیجه‌ای جز ناا‌میدی ما دانشجویان انقلابی نسبت به اقدامات مسئولین دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و برنامه ریزی اقدامات انقلابی به منظور مقابله با وقیح تر شدن دشمنان اسلام ندارد.

لذا ما جوانان انقلابی جمهوری اسلامی ایران از دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید خواستاریم که به پشتوانه ی حمایت مردم همیشه در صحنه این کشور با برخوردی قاطع و در حد نام جمهوری اسلامی ایران مانع ادامه دار شدن این گونه حرکات باشید.

قطعا ما نیروهای جوان مومن و انقلابی تا بثمر رسیدن خواسته های بحق خود از وزارت خارجه کشورمان دست از تلاش نخواهیم کشید و مطالبات خود را برای تحقق اقدامات در شان عزت و اقتدار کشورعزیمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/169/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود، کاری بود که بر اساس قرآن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: حمله ایران به رژیم صهیونیستی حمله تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس