Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@04:47:14 GMT

تیراندازی در دانشگاه کابل دست‌کم ۶ زخمی بر جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۱۶۷۴

تیراندازی در دانشگاه کابل دست‌کم ۶ زخمی بر جا گذاشت

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در حملهٔ مردان مسلح به دانشگاه کابل دست‌کم ۶ تن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در حملهٔ مردان مسلح به دانشگاه کابل دست‌کم ۶ تن زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های این کشور بامداد دوشنبه گروهی از مردان مسلح، در حالی وارد دانشگاه کابل شدند که نمایشگاه کتابی با حضور مقامات ایران و افغانستان در این دانشگاه افتتاح می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بهادر امینیان،‌ سفیر و مجتبی نوروزی، وابستهٔ فرهنگی سفارت ایران بنا بوده در این نمایشگاه که کتاب‌های ۴۰ ناشر ایرانی نیز در آن ارائه شده، شرکت کنند.

به گفتهٔ شاهدان عینی،‌ هنگام شروع تیراندازی در محوطهٔ دانشگاه، دانشجویان در کلاس‌ها بوده‌اند و نیروهای دولتی آن‌ها را به بیرون از محوطه هدایت کرده‌اند. حملۀ مهاجمان، با انفجاری در وردی شرقی این دانشگاه آغاز شد و سپس مهاجمان وارد محوطۀ دانشگاه شدند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در این حمله دست نداشته است و هیچ گروه دیگری نیز تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

حمله به مراکز آموزشی در پایتخت افغانستان پیش از این جان چندین تن را گرفته است. انفجار بمبی خارج از محوطهٔ اصلی دانشگاه کابل در سال ۲۰۱۶ سبب مرگ ۸ تن شد و حملهٔ مردان مسلح به دانشگاه آمریکایی این شهر نیز ۱۳ قربانی داشت.

ماه گذشته نیز انفجاری انتحاری در مرکز آموزشی محلّهٔ عمدتاً شیعه‌نشین دشت برچی کابل جان ۲۴ دانش‌آموز را گرفت و بیش از یک‌صد تن دیگر را زخمی کرد.

گرچه در فوریهٔ ایالات‌متحده و نمایندگان طالبان به توافق رسیدند و مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان نیز اخیراً در دوحهٔ قطر از سر گرفته شده اما خشونت‌ها در افغانستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان کابل دانشگاه کابل مردان مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

سیلاب‌های اخیر خسارات مالی و جانی به ولایت های مختلف افغانستان از جمله غور و هرات برجای گذاشته است.

از جمله در شب گذشته در ولسوالی ادرسکن هرات دو تن در پی جاری شدن سیلاب جان باختند؛ همچنین در پی بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی مرغاب در غور، ۵۰ دکان تخریب شده و اجناس آنان از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ شماری دیگر شهید و زخمی شدند
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم