Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، «بو عبدالله غلام الله» رئیس شورای اسلامی الجزایر در این وبینار با اشاره به اینکه خداوند با ویروس کرونا ما را مورد آزمایش قرار داده است، گفت: حدیثی داریم که در آن آمده  "رحمت و مهربانی من مقدم بر خشم و غضب من است" بر این اساس قضا و قدر الهی همیشه همراه با لطف و رحمت الهی است و در آن ارزش تربیتی عظیمی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اسلامی الجزایر  با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: در دوره انتشار بیماری کرونا، ما شاهد جلوه های همکاری و کمک های نیکوکاران به ضعفا بودیم، شاهد بودیم افرادی داوطلبانه به دیگران کمک های نقدی و غیر نقدی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: بیماری قضا و قدر الهی است و در دین اسلام ایمان به قضا و قدر جزو ارکان ایمان به حساب می آید و رضایت و پذیرش نیز جزو ارکان ایمان است؛ تسلیم شدن در برابر خداوند علاوه بر رضایت و پذیرش قضا و قدر، شامل نحوه برخورد و واکنش مسلمانان در برابر قضای الهی نیز می شود؛ انسان با ایمان بر این عقیده که قدر الهی، آزمایشی از سوی خداوند متعال است، باید به او تکیه کند و در برابرش تسلیم باشد.

وی خاطر نشان کرد: نباید ویروس کرونا را با معیار خیر و شر بررسی کنیم؛ بلکه باید به آن به عنوان آزمایش و رحمت الهی نگاه کنیم که می تواند ایمان انسان ها را تقویت کند؛ ایمان و توکلی که برخی انسان ها از آن غفلت کرده اند و فقط وقتی که دچار ناتوانی و مشکل می شوند به یاد خداوند متعال می افتند. 
 


التیجانی عمر غونی محمد مدیر مراکز قرآنی ولایت برنو نیجریه هم طی سخنانی در این وبینار با بیان اینکه خداوند متعال ما را از دو دستگی و اختلاف نهی کرده است و از ما خواسته تا پراکنده و متفرق نباشیم و با یکدیگر متحد شویم، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید.»

غونی محمد یادآور شد: خداوند متعال ما را از اینکه با دشمنان طرح دوستی داشته باشیم نهی می‌کند. بنابراین رهبران ما در جهان اسلام باید بیدار شوند و تفرقه و دو دستگی را رها کنند و از مسائل بی‌فایده که منجر به تفرقه و ضعف کشورهای ما می شود، دوری کنند. اما متاسفانه برخی رهبران ما به سمت رژیم صهیونیستی می‌روند و روابط‌شان را با این رژیم علنی می‌کنند که این مساله رضایت الهی و پیامبر اکرم(ص) را در پی ندارد.

وی همچنین گفت: یک مسلمان نباید برادر خود را تنها بگذارد و مساله اصلی امت اسلامی یعنی فلسطین را رها کند. اگر امروز از مسأله قدس کوتاه بیاییم فردا باید دیگر مقدسات خودمان را نیز رها کرده و خودمان را تسلیم دشمنان کنیم. بنابراین ما باید بیدار شویم و با یکدیگر متحد و یکپارچه باشیم که این خواست پیامبر اکرم (ص) نیز می باشد.
  در حال تکمیل...
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: خداوند متعال قضا و قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا