Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز به تعطیلی یک روزه رفت، استیضاح وزیر اقتصاد با ۸۰ امضا کلید خورد، سهام آسیا اقیانوسیه رشد کرد، ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۱۲ آبان ۹۹، صعود  سکه به کانال ۱۴ میلیونی، نوسان طلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سقوط  قیمت نفت خام و جدیدترین آمار از تجارت ایران با کشور‌های اکو را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس، قرمز به تعطیلی یک روزه رفت

امروز شاخص کل با 15326 واحد کاهش معادل منفی 1.10 درصد به یک میلیون و 264 هزار و 536 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 4008 واحد کاهش معادل منفی 1.20 درصد به 330 هزار و 709 واحد، شاخص کل هم وزن با 2229 واحد کاهش معادل منفی 0.59 درصد به 372 هزار و 709 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 1460 واحد کاهش معادل منفی 0.59 درصد به 244 هزار و 116 واحد، شاخص آزاد شناور با 19958 واحد کاهش معادل منفی 1.15 درصد به یک میلیون و 719 هزار و 516 واحد، شاخص بازار اول با 9221 واحد کاهش معادل منفی 1.04 درصد به 878 هزار و 404 واحد و شاخص بازار دوم با 38759 واحد کاهش معادل منفی 1.40 درصد به 2 میلیون و 738 هزار و 673 واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در 616 هزار و 172 نوبت معاملاتی، 5 میلیارد و 837 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 46 هزار و 57 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

استیضاح وزیر اقتصاد با ۸۰ امضا کلید خورد

احمد نادری نماینده مجلس در توئیتر خود نوشت: «امروز استیضاح وزیر اقتصاد را با بیش از ۸۰ امضا به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل دادیم. محورها از خصوصی‌سازی‌ها تا بورس و بازار سرمایه، گمرکات، ارز، اختلال در تجارت بین الملل،  عدم تمکین به قانون در اصلاح نظام مالیاتی و... می‌باشد. وزیر ناکارآمد اقتصاد بایستی در پیشگاه ملت پاسخگو باشد.»

سهام آسیا اقیانوسیه رشد کرد

پس از این که داده‌ها نشان داد تولید چین در ماه اکتبر به رشد خود ادامه داده است سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند. فراگیرترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی به جز سهام ژاپن ۰.۳ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن با جهشی ۱.۳۹ درصدی روبرو شد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای به رشد اندک ۰.۰۶ درصدی قناعت کرد اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۰۷ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۴۰ درصد بالا آمد در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۱.۴۶ درصد جهش کرد. در بازار ارز، دلار آمریکا ۰.۱۰ درصد در مقابل ین ژاپن تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۴.۷۴ واحد رسید در حالی که در مقابل یوآن چین ۰.۰۳ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۶.۶۸۹۹ واحد رضایت داد.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در 12 آبان 99

نبض بورس نوشت: امروز سه شنبه 12 آبان ۹۹ در پایان معاملات بازار سهام هم‌زمان با افت 1.20 درصدی شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز بیش از 2.15 درصد افت داشت. پس از پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش هر برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی دارندگان این سهام به ۹ میلیون و 433 هزار و 663 تومان رسید که نسبت به روز قبل (دوشنبه  11 آبان ماه) 207 هزار و 572 تومان معادل 2.15 درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش 60 درصد قابل فروش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 5 میلیون و 660 هزار و 197 تومان رسید. همچنین قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهش 1.17 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 18 هزار و 895 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی به 3 میلیون و 779 هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با 1.81 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به 18 هزار و 772 تومان کاهش یافت.

دلار پیش از انتخابات آمریکا قد کشید

در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۸۲۴۰ تومان از مردم خریداری می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۴۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به نرخ ۳۲۶۴۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۹۹۰ تومان افزایش دارد.

صعود  سکه به کانال ۱۴ میلیونی

قیمت‌ها در بازار سکه و طلا امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان) روند صعودی داشت، به طوری که سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش یک میلیون و۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه، به بهای ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته و دوباره وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ داشت. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۷۲۲ هزار  تومان فروخته شد.

نوسان طلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رویترز: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت. هر اونس طلا با 7.36 دلار افزایش 1886.17 دلار فروخته شد. هارشال باروت، تحلیلگر بازار گفت: «ما شاهد احیای جذابیت در خرید طلا هستیم.» وی افزود افزایش های اخیر طلا همراستا با دلار نشان دهنده این موضوع است. دلار که اغلب به عنوان رقیب طلا به شمار می رود، در برابر سبدی از ارزهای بین المللی 0.1 درصد بالا رفت. باروت گفت روند اصلی قیمت طلا تا زمان معین شدن نتیجه ریاست جمهوری آمریکا مشخص نخواهد شد. استفان اینس، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «چشم انداز بلند مدت طلا افزایشی است زیرا انتظار مقادیر زیادی محرک مالی از سوی آمریکا وجود دارد که در نهایت دلار را تضعیف خواهد کرد و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.»

سقوط  قیمت نفت خام

سی‌ان‌بی‌سی: روز دوشنبه، قیمت نفت خام در حالی سقوط کرد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند قرنطینه مجدد کشورهای اروپایی تقاضای نفت را پایین بیاورد و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازارها را متلاطم نگاه دارد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه ۱.۲۹ دلار یا ۳.۲۰ درصد سقوط کرد و به ۳۶.۶۸ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۳۰ دلار یا ۳.۶۳ درصد سقوط کرد و به ۳۴.۴۹ دلار رسید. در آغاز معاملات امروز قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب ۵.۸ درصد و ۶ درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل می تاکنون رسیده بود.

یک مقام مسئول خیال مردم را راحت کرد؛ شیر گران نمی‌شود

رئیس ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت شیر و لبنیات گفت: افزایش قیمت در این بخش مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست و افزایش صادرات محصولات لبنی و افزایش قیمت شیر خام باعث نوسانات در بازار محصولاتی شده که مشمول قیمت گذاری نیستند، اما تا این لحظه کالاهای لبنی مشمول قیمت گذاری با قیمت قبل عرضه می‌شود. وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش قیمت لبنیات وجود دارد تاکید کرد فعلا این احتمال منتفی است.

قیمت هرکیلو مرغ گرم چند؟

قیمت هر کیلو مرغ حدود یک ماه پیش در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۸ تا ۱۹ هزارتومان بود که در یک جهش به ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان و در جهش بعدی به ۲۵ تا ۲۷ هزارتومان رسید و در حال حاضر قیمت آن در خرده فروشی های سطح شهر تهران حدود ۲۵ تا ۲۵ هزار و۵۰۰ تومان است. این در حالیست که قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران ۲۰ هزارو۴۰۰تومان است و در میادین میوه وتره بار  نیزهم با همین قیمت توزیع می شود. بر اساس گزارشهای رسیده اختلاف ۵ تا ۱۰ هزارتومانی قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر با میادین نیز باعث شکل گیری صفهای طولانی برای خرید مرغ در این شرایط کرونایی شده است که البته این صفها برای خرید محصولات دیگری همچون گوشت و تخم مرغ هم در هفته های گذشته ایجاد شده بود. /ایسنا

کالاهای اساسی درحال از بین رفتن در گمرک هستند

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری ضمن تاکید بر همکاری دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات مردم، گفت: خبر موثق دارم که کالاهای اساسی در گمرک انباشته شده و درحال از بین رفتن هستند.

"خبر موثق دارم که کالاهای اساسی در گمرک انباشته شده و درحال از بین رفتن است، دولت برای ترخیص این کالاها تدبیری بیاندیشد. مجلس و دولت باید دست به دست هم داده و در پی حل مشکلات مردم باشند."

جدیدترین آمار از تجارت‌‌‌‌ ایران با کشورهای اکو

سخنگوی گمرک در تشریح وضعیت تجارت خارجی کشورمان با کشورهای عضو سازمان  همکاری اقتصادی اکو گفت: در این سازمان 10 کشور ایران، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان وازبکستان عضو هستند که طی 6 ماه اول سال جاری میزان تجارت خارجی کشورمان با اعضای این سازمان به بیش از 9 میلیون و 199 هزار تن برابر با 4 میلیارد و 542 میلیون و 530 هزار و 920 دلار رسیده است. سهم صادرات کشورمان در این بازه زمانی بالغ بر 6 میلیون و540 هزار و 295 تن برابر با 2 میلیارد و 526 میلیون و 18 هزار و 538 دلاربوده که از این میزان، کشور افغانستان با یک میلیارد و 108 میلیون و 798 هزارو 627 دلار، مقصد اول صادراتی کالاهای ایراتی به این اتحادیه بوده است. لطیفی خاطر نشان کرد: کشورمان در نیمه نخست  سال 99 بالغ بر 2 میلیون و 657 هزارو 706 تن کالا برابر با 2 میلیارد و16 میلیون و 512 هزارو 382 دلار از کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی اکو واردات داشته است که بیشترین میزان واردات از کشور ترکیه به ارزش یک میلیارد و834 میلیون و 247 هزارو 948 دلار  بوده است.

پیشنهاد کاهش نرخ سود سپرده به ۱۵ درصد

یکتا اشرفی مشاور وزیر و رئیس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: پیشنهاد شده است سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی به 15درصد کاهش پیدا کند تا پول‌ها به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کنند زیرا طبق آمار نرخ تشکیل سرمایه ثابت در 10 سال گذشته فقط 4 سال مثبت بوده است.

شیوع کرونا به کام خودرو‌های لوکس شد

شیوع کرونا موجب لغو سفرهای بین‌المللی شده است و همزمان بازار خودروهای لوکس رشد قدرتمندی را نشان می‌دهند. فایننشال ریویو گزارش داد که ناظران حوزه خودرو بر این باورند افراد ثروتمند که حالا نمی‌توانند از سفرهای پرهزینه خود لذت ببرند این روزها نسبت به ارتقای خودروهای لوکس خود تمایل بیشتری نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد پولی که زمانی صرف مسافرت‌های قاره‌ای و پرتجمل می‌شد، حالا وارد بازار خودروهای لوکس شده است.

این روند تا جایی پیش رفته که گروه اتواسپرت پیش‌بینی کرده است این وضعیت تا پایان سال مالی فعلی نیز همچنان ادامه یابد. گرچه پاندمی کرونا موجب شده است که اعتماد مصرف‌کنندگان به کل وضعیت اقتصادی و بازار خودروهای صفر جهان در شرایط ضعف قرار گیرد، اما در طیف بالای بازار خودرو، در حوزه خودروهای لوکس، شاهد علائمی از تقویت بازار هستیم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ سیزده آبان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن نرخ ارز بورس علائم کرونا دونالد ترامپ سیزده آبان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واحد کاهش معادل منفی 1 سهام آسیا اقیانوسیه معاملات امروز نسبت به روز هزار تومان سهام عدالت ۱۴ میلیون قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

 

سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) با یک‌هزار و ۷۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحد ایستاد. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند. نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم

وزیر اقتصاد گفت: درگذشته درخصوص انتقال موضوع استقلال و پرسپولیس به دولت حرفای زیادی گفته می‌شد؛ به طورمثال که این حرف ها زیاد مطرح، تصویب و ابلاغ شده اما دولت ها در ایران این کار را انجام نمی دهند و چنین اراده‌ای برای تحقق این امر وجود ندارد اما ما شاهد این هستیم که امروز در اردیبهشت ۱۴۰۳ با یک همت و همدلی، جشن تحقق این امر بزرگ را برگزار می کنیم. خاندوزی با تأکید براینکه  این اتفاق محصول همکاری و همدلی ملی از شخص رئیس جمهور در راس دولت تا تمام بدنه دولت و خانواده ورزش کشوراست، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم دولت خاتمه پروژه های ناتمام است؛ همانطور که در پروژه های بیش از این شاهد آن بودیم و امروز در حوزه این دوباشگاه پرطرفدار، ریشه دار و مردمی یکی دیگر از آن پروژه های ناتمام به سرانجام رسید.

مدیرعامل بانک شهر: مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

مدیرعامل بانک شهر گفت: طبق توافقی که در کنسرسیوم بانکی انجام شده و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت های قابل اتکایی دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار خواهد شد. به گزارش ایسنا، سید محمدمهدی احمدی در حاشیه آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: در خصوص مدیرت باشگاه پرسپولیس با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد سه سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

افزایش نرخ دلار در مرکز مبادله ایران

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (چهارشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۴۲ تومانی به ۴۴هزار و ۳۸ تومان و نرخ اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان رسید.

تداوم روند نزولی سکه در بازار

ایرنا: قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۰۰هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون تومان معامله شد.

عقب نشینی طلا در بازار جهانی

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۴ آوریل) کاهش یافت، زیرا ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مهم اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند زمان کاهش نرخ بهره را مشخص کند. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۰ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید که به کمترین میزان خود از پنج آوریل در جلسه قبل رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

رشد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: در طول سال ۱۴۰۲، با توجه به میانگین اختلاف ۱۵ هزار تومانی نرخ نیما با نرخ ارز بازار، مبلغ بالقوه رانت توزیع‌شده بابت ۵۰ میلیارد تخصیص و تامین ارز اعلامی، در حد ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قطعا بخش عمده آن بالفعل شده است. درخصو‌ص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی میانگین اختلاف ۲۵ هزار تومانی آن با نرخ بازار، در سال گذشته رانت بالقوه ۴۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود. باتوجه به قیمت فزاینده محصولات و کالا‌هایی نظیر مرغ و گوشت، اتومبیل، موبایل و عمده کالا‌های مصرفی و قطعات و مواد واسطه‌ای مصرفی مردم و بنگاه‌های تولیدی که مردم به‌عینه در بازار لمس می‌کنند، خوش‌بینانه‌ترین نظر این است که حداقل ۵۰ درصد اختلاف نرخ به‌صورت رانت توزیع شده باشد. این یعنی حداقل ۶۰۰هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است، بدون تاثیر جدی در کنترل قیمت کالا‌های مرتبط و بدتر از آن موجب تاثیر منفی بر ارزش صادرات و تراز تجارت غیرنفتی و نیز زیان شرکت‌های صادرات‌محور بورسی و نهایتا سهامداران بورس شده است. درحال حاضر اختلاف نرخ ارز بازار با نرخ ارز نیما به ۲۵ هزار تومان یعنی بیش از ۶۰ درصد رسیده است و اختلاف آن با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۳۷ هزار تومان رسیده؛ یعنی ۲.۳ برابر شده است.

طلای سیاه چند دلاری شد؟

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا که نشانه مثبتی برای تقاضا بود، اندکی افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۸۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ۳.۲۳۷ میلیون بشکه کاهش یافت. این آمار برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است که افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفت را برآورد کرده بودند.

صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است. وی افزود: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است. ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند. اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است. مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد. رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود. /منبع: ایرنا

افزایش قیمت پژو ۲۰۷ و تارا در امروز

بازار خودرو امروز نوسانی بود؛ به گونه ای که قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵  میلیون افزایش پیدا شده است. قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته 5 میلیون افزایش پیدا یافته است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۹۵میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۸ میلیون تومان است که ۳ میلیون افزایش پیدا کرد. /اقتصادآنلاین

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳