Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار یک فیلم مبنی بر تخلیه زباله‌های بیمارستانی در طبیعت طارم از مسئولین استان درخواست رسیدگی کرد که در ادامه مشخص شد این پسماندها متعلق به دو بیمارستان تهرانی بود که بلافاصله پس از شناسایی، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، هفته پیش خبری مبنی بر تخلیه پسماندهای بیمارستانی در طبیعت روستای میرخوند سفلی و اولیا بخش طارم سفلی در شبکه‌های محلی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار یک فیلم مبنی بر تخلیه زباله‌های بیمارستانی در طبیعت طارم از مسئولین درخواست رسیدگی کرد. به گفته این شهروند حین گشت و گذار در طبیعت با این صحنه مواجه شده بود.

سید ابراهیم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درخصوص رهاسازی پسماندهای بیمارستانی در طبیعت طارم اظهار کرد: پس از کسب اطلاع از وقوع این اتفاق در طبیعت طارم سفلی، اکیپی متشکل از رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان قزوین و کارشناسان مربوطه بلافاصله به منطقه عازم شدند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین افزود: کارشناسان موفق شدند در بررسی‌های ارزیابی شده از پسماندهایی که به صورت نیمه سوز موجود بود، دو واحد متخلف بیمارستانی را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه این پسماندها متعلق به دو بیمارستان از استان تهران بود، بیان کرد: این پسماندها متعلق به یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی در تهران بود که بلافاصله پس از شناسایی، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

موسوی در رابطه با مدت زمانی که این اقدام صورت گرفته، ابراز کرد: از آن جایی که دفن پسماند در این منطقه صورت نگرفته بود و فقط پسماندها رهاسازی شده بود و با توجه به نوع زباله‌ها و تازگی آن‌ها می‌توان گفت که طی یک هفته گذشته این اقدام صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: سازمان محیط ‌زیست برای پسماندهای بیمارستانی سایت مشخصی در نظر گرفته است که بیمارستان‌ها مکلف هستند بعد از بی خطرسازی پسماندها، آنها را به مراکز در نظر گرفته شده برای دفن تحویل دهند.

موسوی با اشاره به اینکه این دو بیمارستان مراحل قانونی را طی نکرده بودند، عنوان کرد: علاوه بر واحدهای تولیدکننده پسماند، پیمانکاران هم در این قضیه دخیل هستند اما براساس قانون مدیریت پسماند، واحدهای تولیدکننده پسماند متولی و مسئول رسیدگی و مسئول پسماندهای خودشان هستند.

وی تصریح کرد: ممکن است این بیمارستان‎‌ها کار را به پیمانکاران واگذار کرده باشند و آنها هم بعد از گرفتن هزینه، پسماندها را بدون بی‌خطرسازی در طبیعت رها کرده‌اند، درهرصورت مسئولان بیمارستان باید در محاکم قضایی پاسخگوی این امر باشند که چرا در بی خطرسازی پسماندها اهمال صورت گرفته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین ادامه داد: هم اکنون این پرونده در دستگاه قضایی درحال بررسی‌های تکمیلی است و همچنین پس از اعلام نتیجه؛ مجازات و پاکسازی کامل محل از سیستم قضایی درخواست شده است.

موسوی در پایان گفت: تا زمانی که سیستم قضایی تولیدکننده پسماند و مبدا را مجازات و محکوم نکند مجبور بودیم یک پوشش موقت برای جلوگیری از آلودگی ثانویه انجام دهیم تا واحدهای متخلف ملزم به پاکسازی و مجازات قانونی شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با وجود شیوع ویروس کرونا و گسترش فراگیری این ویروس شاید بتوان گفت عدم بی خطر سازی این زباله‌های عفونی می‌تواند تهدیدی جدی برای مردم روستاهای میرخوند سفلی و علیا و همچنین طبیعت آن باشد؛ از این رو امیدوارم هرچه زودتر روال اداری و قضایی این پرونده تکمیل و از وقوع اتفاقاتی از این قبیل جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستانی در طبیعت طبیعت طارم زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم

ایجاد دریاچه شیرابه ناشی از زباله‌های‌تر، منشا اصلی بوی نامتبوع است. این درحالی است که مسئولان مرکز پردازش آرادکوه سال قبل اعلام کرده بودند که دریاچه شیرابه برای همیشه جمع‌آوری شده است./صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم