Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفانو ورنوله گفت: شرایط امروز آمریکا را نشان‌دهنده وجود امکان وقوع فاجعه در اروپا دانست و گفت: این فاجعه مالی از رکود اقتصادی قرن نوزدهم میلادی هم بدتر است.


به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، استفانو ورنوله در وبینار منطقه‌ای اروپا، با تاکید بر اینکه پس از شرایط به وجود آمده در ایالات متحده آمریکا، امکان وقوع فاجعه در اروپا محتمل است، اظهار کرد: فاجعه‌ای که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ شدیدتر، از رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ ایالات متحده آمریکا ویرانگرتر و از رکود اقتصادی قرن نوزدهم میلادی بدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: پس از تعطیلی اجباری فعالیت‌های تولیدی به دلیل شرایط اضطراری حاصل از کرونا، طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای توصیف فاجعه اقتصادی که در حال فراگیری جهان است صورت گرفته و اتحادیه اروپا به سرعت نیاز به یک طرح مارشال جدید، مشابه آنچه که پس از پایان چنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ رخ داد را مطرح کرد.
تحلیل‌گر و نویسنده ایتالیایی ادامه داد: تامین مالی این طرح در مقیاس بزرگی توسط ایالات متحده آمریکا انجام می‌گیرد. اما در پشت پرده این اقدام موضوع عدم تمایل واضح قاره پیر (اروپا) برای به عهده گرفتن مسئولیت و عزم آشکار این قاره برای حفظ کامل روابط اقتصادی با ایالات متحده مطرح است.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ طرح مارشال در راستای ادغام اقتصاد اروپا در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال احیای اقتصاد آلمان و شکل دادن قاره اروپا به شیوه‌ای که مورد نظر ایالات متحده آمریکا است. این کمک‌ها و ابزارهای متعاقب آن برای ادغام اروپا نه رایگان بوده و نه به آنها سود تعلق گرفته است.
استفانو ورنوله با تاکید بر اینکه کمک آمریکا موجب احیای اقتصاد خودش و گسترش قدرت نرم آمریکا در جهان شده است، تصریح کرد: تمام مدارک موجود نشان دهنده این است که پیدایش جامعه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا مورد پسند سرویس اطلاعاتی مخفی ایالات متحده آمریکا است و این عملیات همچنان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه طرح مارشال تسلط دلار به عنوان یک ارز مرجع ضروری برای تجارت بین الملل و خرید مواد خام مانند نفت در بازار را تضمین نمود، گفت: با این حال بزرگترین ضربه به اروپا، آمریکایی شدن سیستم گمرک این قاره بود. 

 

این نویسنده ایتالیایی اضافه کرد: پایان وابستگی به خانواده‌های سنتی، گذار تدریجی از سرمایه‌داری مولد، پربار و محافظت شده دوران پس از جنگ به یک اقتصاد مالی جهانی شده که از اخلاق کاری ما و در نتیجه از توانمندسازی رفتار اجتماعی سود می‌برد. یک واقعیت تلخ که در بحران کنونی پس از شیوع ویروس کرونا منعکس شده است. این بحران چنان شدید است که تنها می‌توان از طریق صدور و انتقال منابع غیر قابل جبران از بانک مرکزی اروپا به ایالات متحده آمریکا و در نتیجه شرکت‌ها با در نظر گرفتن ریسک عدم باز پرداخت بر آن غلبه کرد.
استفانو ورنوله تصریح کرد: با وجود اتفاق نظر درباره وخامت اوضاع، اجلاس‌های اخیر سران اروپا این امکان را کاملا کنار گذاشته‌اند و ترجیح داده‌اند که مکانیزم‌های ساختاری شرطی دست نخورده که توسط ابزارهایی مانند مکانیسم ثبات اروپا به نمایش در آمده‌اند را به حال خود رها کنند. 

 

وی با تاکید بر اینکه این امر احتمال بهبود شرایط مالی در آینده را بسیار سخت می‌کند، مطرح کرد: ضرر در بازار احتمالا از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. اولین هدف سرمایه گذاری آمریکا پس از شرایط اضطراری حاصل از کرونا اختصاص حباب سفته بازی بر اقتصاد واقعی است که پیامدهای شدید و تهدیدآمیزی برای مردم خواهد داشت.
استفانو ورنوله با اشاره به اینکه در ژانویه ۲۰۲۰ اروپا به بزرگترین قرض دهنده پول به ایالات متحده آمریکا در جهان تبدیل شد، عنوان کرد: در زمینه مالکیت اوراق قرضه دولت ایالات متحده آمریکا از چین پیشی گرفت.

وی ادامه داد: پیدایش یک حباب سفته بازی عظیم و جدید در یک تفاهم نامه ضمنی بین بلک راک و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورزولا فون درلاین برای اجرای یک معامله دوستدار محیط زیست جدید با نام مستعار حباب لاله ها به طور خلاصه مطرح شده است. بر این اساس کشورهای طرف معامله در ابتدای سال ۲۰۲۰ از اقتصاد مبتنی بر کربن خارج و اقتصاد دوستدار محیط زیست را اعمال می نمایند که نشان دهنده این است که بازارهای سرمایه داری از تغییرات آب و هوایی سریع تر می باشند.
استفانو ورنوله گفت: رئیس صندوق سازمان ملل محصولات مالی جدید را افتتاح کرد. زمینه این اقدام در اجلاس اقتصادی داووس فراهم شده بود و در ژانویه ۲۰۲۰ به طور کامل به محیط زیست اختصاص یافت. ایده قرارداد جدید محیط زیست نه تنها توسط بلک راک بلکه توسط مارکونه رئیس بانک انگلستان مورد موافقت قرار گرفته بود.

 

این تحلیل‌گر ایتالیایی اضافه کرد: بانک تسویه حساب بین المللی مستقر در بازل، در فوریه گزارشی با نام «دیده بان دوستدار محیط زیست» منتشر کرد. در این گزارش آمده است که عواقب تغییرات آب و هوایی می تواند برای سیستم مالی جهان مخاطره آمیز باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به نابرابری موجود بین اعضای اتحادیه اروپا، این احتمال وجود دارد که این قاره به دو قسمت شمالی با رهبری آلمان و بدون باج دادن به ایالات متحده آمریکا و جنوبی با یک موقعیت استراتژیک کاربردی در سواحل مدیترانه تقسیم شود. این واقعیت هم چنین ولخرجی چین در کمک به کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا را توجیه می کند. جایی که افکار عمومی از فعالیت های انسان دوستانه چین در مقایسه با فعالیت های متناقض و ناهماهنگ کشورهای عضو ناتو استقبال کرده است.
استفانو ورنوله اظهار کرد: در بدترین حالت ممکن، ترس از رقابت با پکن می تواند کشورهای اروپایی عضو ناتو را مجبور کند تا از استراتژی های مراقبتی استفاده نمایند تا کنترل جنوب اروپا را از دست ندهند؛ مانند آن چیزی که در زمان جنگ سرد با شوروی سابق اتفاق افتاد. 

 

وی ادامه داد: با این اوصاف به نظر می رسد که قاره پیر قربانی رقابت ژئوپلیتیک بین ایالات متحده آمریکا و چین خواهد بود. شرایط برای شرکت در جنگ جدید واشنگتن به طور خلاصه توسط وزیر دفاع آلمان انگرت کرامپ کارنباور در نامه ای که به تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۰ در فایننشال تایمز منتشر شده ذکر شده است.
استفانو ورنوله گفت: در این نامه آمده است که "ناتو نیازی به تغییرات کلی ندارد. ناتو باید قابلیت های نظامی خود را افزایش دهد. ناتو نیاز به تقویت خود در مقابله با چالش های امنیتی جدید و کمتر سنتی دارد. بحران های در مقیاس بزرگ مانند بیماری کرونا برای فعالیت‌های ناتو خطرناک است. رقبا ممکن است از حواشی حاصل از این بحران یا ضعف برخی از اعضای ناتو سود ببرند. وجود ناتو در حال حاضر ضروری است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این بحران تبدیل به یک بحران امنیتی نمی شود. کشورهای عضو یک اتاق فکر با مدیریت رهبران آلمان و ایالات متحده آمریکا تشکیل داده اند. من اطمینان دارم که این گروه با طرح نظرات جدید برای دستیابی به امنیت بهتر به گسترش استراتژیک ناتو کمک خواهد کرد. نظرات دولت آلمان کاملا با نتایج اجلاس سران کشورهای ناتو در زمینه دورنمای امنیتی استراتژیک ناتو ناشی از رشد اقتصادی چین که در تاریخ ۳-۴ دسامبر ۲۰۱۹ در لندن برگزار شد، همسو می باشد."

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: نویسنده ایتالیایی کنفرانس وحدت اسلامی ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی به آنتونی بلینکن گفت که «کشتی غول پیکر» روابط چین-آمریکا، متعادل و استوار شده بود، «اما عوامل منفی در رابطه ۲ کشور همچنان در حال ایجاد و افزایش است».

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن با اختلالات مختلفی مواجه است، تصریح کرد: حقوق توسعه مشروع چین بی‌جهت سرکوب شده است و منافع اصلی ما با چالش‌هایی مواجه است.

بلینکن پاسخ داد که برای پیشبرد دستور کار تعیین شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هنگام دیدار آنها در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر (آبان/آذر)، به «دیپلماسی فعال» نیاز است.

وی با اشاره اینکه «در تصمیم‌گیری ما هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رودررو وجود ندارد»، اضافه کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند چین و آمریکا در مورد زمینه‌هایی که با هم اختلاف دارند، حداقل برای جلوگیری از سوء تفاهم و اقدامات نسنجیده، تا حد امکان شفاف هستند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است چندین ساعت با وانگ یی پشت در‌های بسته در «مهمانخانه دولتی دیائویوتای» جلسه برگزار کند، زیرا طرفین تلاش می‌کنند با وجود دستور کار گسترده و پیچیده، پیشرفت در روابط ۲ کشور را حفظ کنند.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!