Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:16:13 GMT

کاهش فزاینده حمایت مسیحیان انجیلی از ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۲۲۹۶

کاهش فزاینده حمایت مسیحیان انجیلی از ترامپ

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: مدت هاست این گزاره ای مسلم فرض شده که اکثریت مسیحیان انجیلی در آمریکا به دونالد ترامپ رای خواهند داد. شاید این مسئله واقعیت داشته باشد. اما اخیرا نشانه هایی دیده می شود که به نسبت سال 2016 تعداد کمتری از انجیلی ها به ترامپ رای خواهند داد.
در یک نظر سنجی که فاکس نیوز در آگوست 2020 انجام داده، ترامپ در میان رای دهندگان انجیلی سفیدپوست 38 امتیاز بیشتر از جو بایدن به دست آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حاشیه رای اثرگذاری است، اما در مقایسه با نظرسنجی های سال 2016 که او در میان انجیلی های سفیدپوست 61 امتیاز بیشتر از هیلاری کلینتون کسب کرده بود، 38 امتیاز فعلی رنگ می بازد.
در عین حال پیمایشی که روز 13 اکتبر موسسه پیو انجام داد، نشان می دهد که حمایت انجیلی های سفیدپوست از ترامپ از  آگوست به بعد، از 83 درصد به 78 درصد کاهش پیدا کرده است.

انگیزه اخلاقی
بر اساس پیمایشی که موسسه پیو در نشریه انجیلی برجسته «مسیحیت امروز»  انجام داده، انگیزه اکثریت کسانی که قصد رای دادن برای انتخاب مجدد رئیس جمهور فعلی را دارند، «به جای آنکه بیزاری از رقیب او باشد، هیجان از قرار داشتن پشت سر ترامپ است.»
از نظر من این وضعیت نشان می دهد که  شدت احساسات رای دهندگان انجیلی نسبت به ترامپ چندان نرم تر نشده است. بلکه به باور من ما شاهد شکافی فزاینده بین کسانی که به ترامپ عشق می ورزند با کسانی هستیم که هر چه می گذرد بیشتر این پرسش را مطرح می کنند که آیا او برای تصدی این سمت مناسب هست یا نه. بر خلاف سال 2016 به نظر می رسد در میان رای دهندگان انجیلی که نمی توانند نسبت به ترامپ هیجانی داشته باشند، رای دادن به او را دشوارتر می بینند.
تحقیقات زیادی در این باره انجام نشده که پشت این گرایش چه چیزی وجود دارد. اما من به عنوان یک الهیات شناس اخلاقی به استدلالات اخلاقی علاقه مندم که برخی از مسیحیان انجیلی برجسته در ماه های اخیر در توضیح این مطرح کرده اند که چرا آنها به ترامپ رای نمی دهند. چنین به نظر می رسد که دست کم برخی از آنها در حال بازاندیشی در مورد رابطه بین رهبری و شخصیت هستند.

 تغییر رای چرا؟
وقتی ترامپ در سال 2016 وارد کارزارهای انتخاباتی شد، بسیاری از مسیحیان فکر می کردند هرچند شخصیت ناپخته یا سبک زندگی «غیراخلاقی» او مورد تایید آنها نبود، ولی باور داشتند که سیاست های او – نظیر وعده هایش مبنی بر محافظت از آزادی مذهبی و تعهد او نسبت به بازگرداندن حکم «رو در برابر وید»- بیشتر از هیلاری کلینتون با باورهای مذهبی آنها همراستا بود. «ما قرار است یک رئیس جمهور را انتخاب کنیم نه یک کشیش» ترجیع بند رایج آن روزها بود.
مسیحیان انجیلی در آمریکا یک بلوک رای دهنده منسجم و واحد نیستند که از نامزدهای محافظه کار حمایت کنند. همیشه احتمال ظهور یک دیدگاه از نظر سیاسی مترقی در میان تفکر انجیلی وجود داشته است. برای مثال جیم ویلیس موسس مجله انجیلی متمایل به چپ سوجورنرز به عنوان یکی از اعضای شورای مشورتی پرزیدنت اوباما در زمینه مشارکت های مبتنی بر اعتقادات و اجتماع خدمت کرده است. تعجبی ندارد که رای دهندگان انجیلی مترقی نسبت به شخصیت رئیس جمهور فعلی همچون سیاست های او انتقاداتی داشته اند.
اما آنچه که به نظر می رسد این اواخر تغییر کرده، این است که برخی از انجیلی های از نظر سیاسی محافظه کار- کسانی که برای ممنوعیت سقط جنین، مخالفت با ازدواج همجنس و آزادی مذهبی اولویت قائلند- کمتر از سال 2016 قبول دارند که ترامپ سزاوار رای آنها هست.

هرچند پرزیدنت ترامپ شاید یک «کشیش کل» نباشد، اما بسیاری از رهبران انجیلی به مسیحیان هم کیش خود یادآوری می کنند که آنها نباید رفتار رئیس جمهور را از آنچه که آنها معیارهای رهبری مبتنی بر انجیل می دانند مستثنا بدانند. سید جانسما جونیور رهبر کسب و کار مسیحی اخیرا در مقاله ای توضیح داده است که:«انجیل مکررا رهبری خوب را در همه جا با شخصیت، از جمله خصوصیاتی چون عدالت، شکیبایی، همدردی،  فروتنی، شرف، صداقت، خردورزی، شجاعت و انضباط ملازم می داند.»  جانسما با اشاره به آیات انجیل چنین نتیجه می گیرد که «ترامپ از تمام صفات رهبری که در انجیل به آنها اشاره شده عاری است.»
کشیش و نویسنده انجیلی برجسته جان پایپر نیز به همین ترتیب در ارتباط با انتخابی که رای دهندگان با آن مواجه اند به چندین متن انجیلی اشاره می کند و می نویسد: «بین حاکمان و زیردستان یک ارتباط شخصیتی برقرار است. وقتی انجیل یک پادشاه را توصیف می کند می گوید «او گناه کرد و اسرائیل را وادار به گناه کرد» که بدین معنی است که او با نفوذش مردم را شکل داده است. در این نوشته انجیل یک دسته بندی برای رهبر خوب با شخصیت فردی بد ندارد.  همینطور به نظر نمی رسد قائل به باشد که کشوری بتواند  با وجود کاستی های اخلاقی موجود در رهبرانش سالم بماند.

انتخاب بین بد و بدتر؟
در سال 2016 تعداد قابل توجهی از انجیلی ها قویا با رفتار ترامپ مخالف بودند، اما نمی توانستند تصور رای دادن به یک دمکرات را هم کنند. از نظر این رای دهندگان پلتفرم حزب دمکرات و مواضع آن در قبال سقط جنین و حقوق اقلیت های جنسیتی، برای رسیدن به این نتیجه گیری کافی بود که در انتخاب بین بد و بدتر، ترامپ گزینه بد است.
وین گودم که یک نویسنده انجیلی پرطرفدار و استاد مدرسه مذهبی است، در توضیح این موضع در سال 2016 در کریسشن پست پذیرفت که این نامزد ریاست جمهوری «خود محور، گزافه گو و خشن است»، اما او «فرصت غیرمعمولی» را برای شکست دادن «لیبرالیسم دولت بزرگ که طرفدار سقط جنین، طرفدار اختلاط جنسیتی، ضد آزادی مذهبی و مالیات بگیر و هزینه کن» که هیلاری کلینتون نماینده آن است، فراهم آورده است.
در موردی اخیرتر نگرانی از بهره برداری احتمالی ترامپ از مسیحیت، تا حدی نظر برخی از رای دهندگان را عوض کرده است. برخی از الهیات شناسان گفته اند که ترامپ از مسیحیت برای مقاصدی استفاده می کند که مغایر با آموزه های آن است. دکتر استفن لانگ از دانشگاه متدیست های جنوبی تا آنجا پیش رفت که در یک مقاله نوشت:«آیا باید دونالد ترامپ را ضد مسیح بنامیم؟»
پس حتی  از نظر رای دهندگان مسیحی که بر محاسبه انتخاب بین بد و بدتر اتکا دارند، روشن نیست که ترامپ سزاوار حمایت های آنها باشد. همانطور که پایپر می نویسد:«از نظر من بهت آور است که مسیحیان می توانند این قدر مطمئن باشند که قضات بد، قوانین بد و سیاست های بد زیان بیشتری وارد خواهند آورد تا گسترش قانقاریای فرهنگ آلوده کن خودستایی گناه آلود و لاف زدن و اختلاف افکنی.»
حتی از یک منظر انجیلی محافظه کار نیز فواید ریاست جمهوری ترامپ هر چه می گذرد بیشتر تحت الشعاع مضرات آن قرار می گیرد. همانطور که سردبیر کریسشن تودی در مقاله ای خواستار کنار زدن ترامپ از ریاست جمهوری می شود و می نویسد: «اگر ما همین حالا این مسیر را وارونه نکنیم، آیا کسی در انجام هر آنچه که ما درباره عدالت و درستی می گوییم با جدیتی طی دهه های آینده کاری  انجام خواهد داد؟»
با وجود آنکه گفته می شود ترامپ پشت درهای بسته مسیحیان و باورهایشان را دست می اندازد، بسیاری از انجیلی ها او را به چشم نامزد منتخب خدا دیده اند. اما داده های فعلی نشان می دهند که شکاف فزاینده ای در میان انجیلی ها وجود دارد و تعداد رای دهندگانی که نسبت به ترامپ اکراه دارند در مقایسه با گذشته بیشتر می شود.
محافظه کارترین انجیلی ها به ترامپ رای خواهند داد و این کار را با شور و هیجان هم خواهند کرد. اما به نظر می رسد اکثریت قابل توجهی از آنها به این نتیجه رسیده اند که در انتخاب بین بد و بدتر، در واقع او نامزد بدتر است و این عده یا رای نخواهند داد یا شاید برای اولین بار در طول عمرشان، به نامزدی رای خواهند داد که جمهوریخواه نباشد.

نویسنده: استوارت کلم (Stewart Clem) استادیار الهیات اخلاقی در موسسه الهیات آکوئیناس

منبع: https://b2n.ir/025608

انتهای پیام.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ انجیلی مسیحیان هیلاری کلینتون انتخاب بین بد و بدتر مسیحیان انجیلی نظر می رسد انجیلی ها محافظه کار رئیس جمهور ترامپ رای سال 2016

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!