Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مراد اکبری روز چهار دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه پایاب سد قشلاق سنندج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور در حدود ۲۲۷ هزار هکتار  به اجرا در می‌آید، اظهار داشت:  تاکنون  این طرح در حدود ۷۷ هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و وعده‌ای که به رییس جمهور داده‌ایم تا پایان سال جاری ۵۰ هزار هکتار از این طرح افتتاح می شود که از این میزان حدود ۱۱ هزار هکتار آن در استان کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی افزود: دلیل انتخاب و افتتاح این ۵۰ هزار هکتار این است که آب مورد نیاز آن توسط وزارت نیرو تامین شده است.

اکبری یادآور شد: از ۵۰ هزار هکتار هم تا پایان آذرماه سال جاری ۲۵ هزار هکتار آن به بهره برداری می رسد که از این میزان هم پنج هزار هکتار آن در استان کردستان است.

وی تاکید کرد: تاکنون برای اجرای این طرح در کردستان طی سال جاری پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و قرار است ۹۰ میلیارد تومان دیگر هم به استان اختصاص داده شود تا ۱۱ هزار هکتار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی یادآور شد: سهم کردستان در پروژه توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشورحدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار است که تاکنون ۶۴۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

اکبری اضافه کرد: با بهره برداری بخشی از این طرح تا پایان سال جاری ۶ هزار هکتارآن باقی می ماند که در خرداد سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: هیچ مشکلی در وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای پروژه توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور وجود ندارد و فقط در برخی از استان ها مانند ایلام و اردبیل وزارت نیرو نتوانسته منابع اعتبار مورد نیاز برای تامین آب آنها را تامین کند.

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی اظهار داشت: قرار است تا پایان دولت دکتر روحانی بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از این پروژه به اتمام برسد و بی شک اگر منابع مالی آن تامین شود این میزان سطح هم افزایش می یابد.

اکبری یاد آور شد: از ۲۲۷ هزار هکتار این پروژه حدود ۱۶۰ هزار هکتار آن نوآباد بوده یعنی از دیم به آبی تبدیل می شوند و این اقدام توسعه‌ای ارزشمندی در حوزه کشاورزی به شمار می رود.

وی اعلام کرد: این پروژه در صورت تامین اعتبار مالی آن از سوی وزارت نیرو تا پایان سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی علی مراد اکبری کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا اخبار کنکور توسعه منابع آب و خاک بهره برداری هزار هکتار آن تا پایان سال سال جاری ۵۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است