Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اگر چه علاوه بر آن‌هایی که در بخش ICU بستری شده‌اند، حدود ۱۵ بیمار دیگر منتظر انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه هستند اما به علت نبود تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه امکان انتقالشان را برای بستری نداریم.

دکتر قاسم مشارموحد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: هر چند در زمان شروع بحران بیماری کووید ۱۹ فقط ۴ تخت ICU داخلی داشتیم ولی در حال حاضر این تعداد به بیش از ۴۰ تخت ICU افزایش یافته که اکنون ۱۰۰ درصد ظرفیت همان تخت‌ها هم تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عمده افرادی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند، علائم تنفسی دارند و ریه‌های اکثرشان خیلی درگیر شده است. البته علت اصلی این اتفاق به دلیل عدم و یا دیر مراجعه کردن به پزشک و یا مراجعه به مراکزی است که صلاحیت درمان کووید را ندارند. این اقدامات موجب می‌شود این بیماری سرکش شود و در فازهای انتهایی که کاری از دست هیچ متخصصی برنمی‌آید و اقدامات پرستاری برای‌ آن قابل انجام نیست، مراجعه ‌کنند. در این مراحل خیلی سخت می‌شود بیماران را بازگرداند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اکنون در سطح کشور افراد جوان زیر ۴۰ سال بسیار زیادی داریم که چون در ابتدای ظهور بیماری آن را سبک گرفتند، از دستشان می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که الان در شهرستان وجود دارد و وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشت. تا زمانی که محدودیت‌ها اعمال نشود، باید شاهد درگیر شدن بیشتر و روند صعودی بیماری باشیم.

مشارموحد اظهار کرد: در حال حاضر بیمارانی داریم که نیازمند بستری هستند ولی به دلیل کمبود تخت نمی‌توانیم آن‌ها را بستری کنیم؛ به همین علت در منزل ‌پایش می‌کنیم.

مراکز تجمعی در شهرستان همچنان فعال هستند

وی بیان کرد: شرایط اصلا مناسب نیست. مراکز تجمعی در شهرستان همچنان فعال است و تعداد بسیاری از مردم در این مراکز رفت و آمد دارند و هیچ ترسی از این ویروس و عوارض آن ندارند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲۰ تخت فعال بیمارستانی داریم که ظرفیت تمام آن‌ها تکمیل است. اکنون نزدیک به ۲۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند و این حداقل آماری هست که ارائه می‌دهیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های نیشابور به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده، عنوان کرد: تمام بیماران شهرستان اعم از اطفال، زنان، زایمان، جراحی‌ها، حوادث ترافیکی و تصادفات داخلی و... فقط با یک بیمارستان دیگر پوشش داده می‌شود که مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: سبزوار ۵ بیمارستان داخل شهری و دو بیمارستان داخل شهرستان‌های اطراف دارد که شرایط را خیلی برای‌شان مهیاتر می‌کند ولی ما به علت کمبود تختی که در سطح شهرستان از گذشته داشتیم، از نظر درصد اشغال تخت وضعیت مطلوبی نداریم؛ به طوری که از یک ماه قبل درصد اشغال تخت در کل بیمارستان‌ها بالای ۸۵ درصد است.

۲۰درصد کادر درمان درگیر ویروس کرونا هستند

مشارموحد تصریح کرد: آمارها و وضعیت فعلی موجب خستگی مفرط و کاهش انگیزه‌ کادر درمان و پزشکی این بیمارستان‌ها شده و از سویی موجی که در مثبت شدن تست همکاران کادر درمان ایجاد شده، جزو مهم‌ترین دغدغه‌های ماست. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد کادر درمان درگیر ویروس کرونا بوده و حتی برخی مجددا به این ویروس منحوس مبتلا شدند که نیازمند قرنطینه هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: برخی از کادر درمان با وجود اینکه تست مثبت هستند اما حال عمومی بهتری دارند در داخل بخش‌ها بالای سر بیمارانی که کووید مثبت هستند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به نوعی با از خود گذشتگی ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس كرونا مراقبت های ویژه نيشابور حال حاضر کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟