Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا خالد جعفری شامگاه دوشنبه در نشست همفکری و هم افزایی دستگاه های اجرایی پیرامون ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، اظهار داشت: کولبری شایسته مردم ما نه تنها در استان کردستان بلکه در هیچ جای کشور نیست.

وی در این نشست که با حضور عضو هیات مدیره بنیاد برکت برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های این بنیاد در ایجاد توسعه و اشتغال در کردستان، افزود: کولبری در کردستان، وسیع تر از ۲ استان کرمانشاه و آذربایجان غربی است و این امر سبب شده انتظار ما از بنیاد، بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با یادآوری پیشینه تجارت مرزی میان کردستان و اقلیم کردستان عراق، وضعیت امروز را به نوعی زاییده شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد. 

وی ضمن اشاره به شناسایی ۳۳ هزار خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان افزود: از این تعداد ۲۹ هزار خانوار برای دریافت کارت مرزنشینی ثبت شده اند که ۲۲ هزار دارای کارت هستند.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به تلاش برای ساماندهی تجارت رسمی در بازارچه‌های استان گفت: تلاش داریم در جنگ اقتصادی فعلی، بازارچه های مرزی منبعی برای ایجاد درآمد مردم شود و رویه کولبری کاهش یابد. 

وی بر لزوم جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت انرژی تاکید و یاوآری کرد: اگر می خواهیم برای کولبران شغل ایجاد کنیم، باید توقعات افراد را برآورده کنیم. 

جعفری با اشاره فعالیت موفق کارگاه تولید ادوات موسیقی در سنندج، اضافه کرد: آنچه ریشه در فرهنگ کردستان دارد می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

​​​​​​

برچسب‌ها کردستان تجارت استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تجارت استانداری کردستان کردستان تجارت استانداری کردستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند