Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@02:35:17 GMT

روایت تسخیر و حمله به سفارتخانه ها

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۴۰۷۹

روایت تسخیر و حمله به سفارتخانه ها

به گزارش فارس، جاسوسی، بمبگذاری، ترور، ایجاد آشوب و براندازی تنها گوشه ای از جنایت ها و خباثت هایی است که برخی کشورها به واسطه سفارتخانه خود در دیگر کشورها، انجام می دهند. قطعا مردم هر کشوری نسبت به خباثت ها و جنایت های دیگر کشورها علیه منافشان تاب نخواهند آورد و قطعا شعله خشمشان دامن سفارتخانه های کشورهای متخاصم را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به بررسی ماجرای چند سفارتخانه ای که در شعله خشم مردم سوختند می پردازد:

 

تسخیر سفارت آمریکا در تهران

سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 پس از آنکه ماهیت خباثت آمیز این کشور بعد از استقرار شاه مخلوع برای مردم انقلابی آشکار شده بود. همچنین پس از برملا شدن برخی تلاش های آمریکا برای شکست انقلاب و بازگردان شاه ، دانشجویان پیرو خط امام مصمم شدند که سفارت آمریکا این لانه جاسوسی را تسخیر و جاسوسان آمریکایی را دستگیر کنند.

 

حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی

پس از آنکه فیلمی علیه رسول خدا صل اللله علیه و آله وسلم در آمریکا پخش شد. کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی شاهد اعتراضات مسالمت آمیزی علیه این توهین بود، اعتراضات اما،  پس از مدتی با دخالت نیروهای امنیتی لیبی و نیروهای پشتیبان سفارت به حمله مسلحانه انجامید.هرچند دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی بر آتش این خشونت انجامید. اما در طی این حمله خودرو حامل کریستوفر استیفنز ، سفیر آمریکا با حملات راکتی آسیب دید و منجر به کشته شدن او و برخی همراهنش شد.


 

حمله به سفارت آمریکا در قاهره

همزمان با اعتراضات مردم لیبی علیه فیلم سینمایی ضد رسول الله، مردم قاهره نیز در مقابل سفارت آمریکا تجمع اعتراضی کردند و در طی آن برخی مردم خشمگین از دیوار سفارت بالا رفته و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

 

حمله معترضین عراقی به سفارتی با 20 هزار کارمند

روز یکشنبه ۸ دی ماه 1398،  سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار ، توسط ارتش آمریکا بمباران شد. در طی این بمباران 25 نفر به شهادت و بیش از 50 نفر نیز زخمی شدند.

پس از مراسم تشییع شهدای حشد الشعبی مردم و عزداران عراقی به سفارت آمریکا حمله کرده و قسمتی از دیوار سفارت را به آتش کشیدند.

 

ماجرای بر هم زدن جلسه ای برای ایجاد آشوب در لبنان

روز دوشنبه 29 فروردین سال 1362 ، جلسه ای با حضور  فیلیپ حبیب فرستاده‌‏ ویژه‌‏ سازمان «سیا» در امور خاورمیانه، «رابرت کِلایتون ایمز» و «موریس دِرایبر» فرستاده ریگان و «رابرت دِیلون» سفیر آمریکا در بیروت و «ایلى سالم»،  در سفارت  امریکا در بیروت برگزار می شود. جلسه‌‌ای که قرار بود توطئه‌‏اى عظیم علیه مقاومت مردم مسلمان لبنان را طرح ریزی کند. در خلال این جلسه و در ساعت 13 و 5 دقیقه به وقت بیروت حادثه مهمی رخ میدهد و همه ماجرا را تغییر میدهد. انفجاری رخ میدهد و در جریان همه فتنه گران آمریکا به هلاکت میرسند.

 

حمله به سفارت اسرائیل در آنکارا

در سال 1397 یک کشاورز ترک با تراکتوری قصد ورود و حمله به سفارت اسرائیل را دارد که در نهایت به ضرب گلوله و با دخالت نیروهای امنیتی متوقف میشود.

 

مصری ها علیه اسرائیل

در جریان انقلاب 25 ژوئیه سال 2011 مردم مصر که به شدت از اقدامات اسرائیل خشمگین شده بودند.با تجمع در مقابل سفارت اسرائیل خواهان اخراج این اشغالگران از کشورشان میشوند و در نهایت با حمله به ساختمان سفارت و به آتش کشیدن پرچم این کشور جعلی اعلام انزجار خود را علام میکنند.

 

تسخیر سفارت اسرائیل در ایران

در روز 30 بهمن سال 1357 فقط چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی اسرائیل که از قوی ترین سیستم های شنود مکالمات برخودار بود، سفارت فلسطین را با حضور یاسر عرفات مستقر کردند. این در حالی بود که دولت موقت در 30 بهمن قطع کامل روابط خود با اسرائیل را اعلام کرده بود.

 

به آتش کشیدن پرچم سفارتهای آلمان و انگلیس در خارطوم پایتخت سودان

پس از توهین فیلم سینمایی علیه پیامبر اسلام، مردم خارطوم به شدت از این اقدام آمریکا و غرب منزجر شده و با حمله به سفارتهای آلمان و انگلیس پرچم آنجا را به آتش کشیدند.

 

سفارت امارات در آتش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مردم لیبی که به شدت از خیانت امارات متحده به اسلام خشمگین بودند. پس از آنکه امارات علنا روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد، مردم خشمگین لیبی با یورش به ساختمان سفارت امارات، آن را آتش زده و خواستار حمایت مقاماتشان از حقوق ملت مظلوم فلسطین شدند.

(***عکس منتشر شده از این حادثه متعلق به انفجار سال 2014 سفارت امارات است و عملا عکسی در اختیار نیست)


سفارت ترکیه در آتش خشم روس ها

پس از سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه در آسمان سوریه، صدها نفر از مردم خشمگین روسیه با تجمع مقابل سفارت ترکیه مراتب اعتراض خود را  اعلام کردند و با حمله به ساختمان سفارت ، شیشه های سفارتخاته را شکستند، همچنین تلاش معترضین برای ورود به سفارت ترکیه با دخالت نیروهای امنیتی ناکام ماند.

 

منبع: الف

کلیدواژه: سفارت اسرائیل حمله به سفارت سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

به گزارش فارس، با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

دیگر خبرها

  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل