Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه تلاش‌های بسیاری انجام شده تا ایرادات برنامه شاد مرتفع و با کیفیت بالا در خدمت دانش آموزان باشد، همچنان برای محرومیت زدایی و دسترسی همه دانش آموزان اقداماتی در خور توجه صورت نگرفته است. خبرگزاری میزان- یک روز نیاز به مدرسه سازی در الویت بود، ولی اکنون که در شرایط خاص و بحرانی قرار داریم با آمدن مدارس به خانه هایمان یا بهتر بگوییم مدرسه در گوشی‌های همراهمان، نیاز به گوشی هوشمند برای تحصیل دانش آموز در فضای مجازی بشدت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط فعلی در این راستا و برای خانواده‌های کم بضاعت هزینه تامین و حمایت از دانش آموزان و خانواده هایشان برای مرتفع کردن آموزش و پرورش برای جبران کمبود‌های آموزشی تامین شود.
با اینکه چند ماهی از حضور مهمان ناخوانده که تغییرات اساسی را در زندگی تک تک مردم کل جهان و کشورمان بوجود آورده است، می‌گذرد و دانش آموزان از طریق فضای مجازی، آموزش‌های خود را دریافت می‌کنند در این میان نیز دانش آموزانی وجود دارند که بدلیل عدم نبود امکانات لازم برای آموزش از طریق فضای مجازی، از دروس خود عقب مانده‌اند.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری اعلام کرده که؛ از ۱۴۰ هزار کودکی که در مقطع ابتدایی از مدرسه بازمانده‌اند و تعداد کودکانی نیز که به علت فقر شناسایی شدند حدود ۱۰ هزار نفر است که با کمک نهاد‌های حمایتی در حال بازگرداندن آن‌ها به مدرسه هستیم.
در حالی که نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محمد وحیدی گفته بود که، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب عدالت آموزشی داریم، که در حال حاضر ۳/۵ میلیون دانش‌آموز هنوز به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این ۳/۵ میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.
احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفته بود که برای سه میلیون دانش آموزی که هنوز عضو برنامه شاد نیستند. در حال انجام اقداماتی هستیم، ولی تعداد آن‌ها بسیار زیاد است.
کریمی فیروزجایی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حتی عددی فراتر از ۳/۵ میلیون گفت و همچنان تاکید کرد که آمار بسیار بالایی هنوز در اپلیکیشن شاد عضو نیستند و ادامه داد هنوز سه تا پنج میلیون دانش آموز به اینترنت و وسیله برای حضور در «شاد» دسترسی ندارند، هنوز مناطقی فاقد اینترنت هستند، عدد قطعی در دست نیست، اما شاید نصف روستا‌های کشور دسترسی به اینترنت نداشته باشند و مابقی هم که اینترنت دارند، به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند.
این اعداد ارقامی که معاون وزیراعلام کردند، تفاوت بسیار آشکاری با آماری که نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستند، دارد.  علت این تفاوت‌ها در چیست؟  آمار واقعی کدام است؟
نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که آیا آغاز به کار آموزش مجازی، برای دانش آموزانی که دارای خانواده‌هایی با مشکلاتی از قبیل اعتیاد یا در واقعه بدسرپرست هستند، موقعی که آموزش بصورت حضوری بود و دانش آموز چند ساعتی را بدون دغدغه در کنار همسن و سالهایشان مشغول بازی و آموزش در مدرسه بود، در این زمان با تعطیلی اجباری مدارس، مجبور هستند در خانه بمانند و آموزش مجازی با کمک والدین را داشته باشند؛ این دانش آموزان نیاز به حمایت دارند که حتی با تهیه گوشی برای این دانش آموزان باز هم بسیاری از مشکلاتشان قابل حل نیست، نیاز به حمایت همه جانبه دارند.   بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان/محتوای «شاد»، ضعیف است
انتهای پیام/ برچسب ها: بازمانده از تحصیل برنامه شاد دانش آموزان فقر بازمانده از تحصیل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازمانده از تحصیل برنامه شاد دانش آموزان فقر بازمانده از تحصیل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب»، «این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد»، « توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!»، «ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟»، «در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن»، «اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن»، «آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه»، «11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»،  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

عبور دانش آموزان از روی پل معلق و خطرناک برای رسیدن به مدرسه

اگه مثل یه تک تیرانداز تیزبینی، در 7 ثانیه خودرو زرد رو پیدا کن

فیلم آزمایش یک موشک در مدرسه توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!

ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟

در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن

اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن

آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه

11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

 

دیگر خبرها

  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل