Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در رستوران‌ها مزایای مختلفی مانند بهبود تجربه مشتری، فروش بیشتر، اتلاف کمتر مواد غذایی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، درحالی‌که فناوری به‌سرعت در حال رشد بوده و به بسیاری از صنایع سود می‌رساند، اما هنوز صنایع خاصی وجود دارند که برای بقا تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این صنایع که نبرد استقامت را در میان همتایان خود تجربه می‌کند، تجارت رستوران است. 52 درصد از صاحبان رستوران‌ها این واقعیت را قبول دارند که به نظر می‌رسد بالا بودن هزینه‌های عملیاتی و غذا از مهم‌ترین مشکلاتی است که هنگام کار با آنها مواجه می‌شوند. رستوران‌ها بدون تردید با اجرای قانونی فناوری در تجارت خود، می‌توانند بر همه‌چیز ثابت‌قدم بمانند.



گفته می‌شود یکی از چنین فناوری‌هایی که تأثیر مهمی بر این صنعت دارد، هوش مصنوعی است. به‌طورقطع استفاده از هوش مصنوعی در رستوران‌ها مزایای مختلفی مانند بهبود تجربه مشتری، فروش بیشتر، اتلاف مواد غذایی کمتر و غیره دارد.

از زمان‌بندی کارمندان گرفته تا پیش‌بینی فروش و سازمان‌دهی تبلیغات، همگی از مزایای هوش مصنوعی هستند. از این گذشته، این فناوری هزینه‌های کار و غذا را به حداقل رسانده و سود را به حداکثر می‌رساند. در ادامه برخی از کاربردهای هوش مصنوعی مورداستفاده در صنعت رستوران را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی فروش

آب‌وهوا عامل مهمی در میزان فروش یک رستوران است. مطالعات نشان می‌دهد که از هر 10 رستوران 7 مورد اظهار می‌کنند که پیش‌بینی‌های هواشناسی بر میزان فروش آنها تأثیر می‌گذارد. شاید در یک روز روشن و آفتابی نوشیدنی‌های خنک ایدئال باشد یا در هوای سرد یک شکلات گرم به شما انرژی دهد. صرف‌نظر از اینکه هوا روشن، ابری، بارانی، برفی یا گرم‌تر از حد انتظار باشد، مشتریان به غذاها و نوشیدنی‌های خاص وابسته به شرایط خارج از رستوران جذب می‌شوند. بنابراین بر اساس غذا و نوشیدنی‌هایی که یک رستوران سرو می‌کند، آب‌وهوا بر تعداد مشتریان رستوران تأثیر می‌گذارد.



رستوران‌ها با فناوری یادگیری ماشینی می‌توانند دقیقاً فروش خود را طبق فرارسیدن هفته، عملکرد فروش گذشته و شرایط آب‌وهوایی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک رستوران سال گذشته در روزهای بارانی مقدار زیادی نوشیدنی به فروش برساند، راه‌حل‌های پیش‌بینی مبتنی بر یادگیری ماشین به هر یک از آن نقاط داده‌ها مراجعه می‌کنند و برای شما مشخص می‌کنند که کدام‌یک از منوها بیشترین فروش را برای آن فصل و شرایط آب‌وهوایی دارند.

قابلیت‌های برنامه‌ریزی

کارمندان رستوران‌ها معمولاً برنامه پیش‌بینی‌شده‌ای دارند. توانایی ایجاد و تغییر برنامه‌های کاری کارمندان برای مدیران کمی چالش‌برانگیز است. هوش مصنوعی می‌تواند این برنامه‌ریزی را انجام دهد و شیفت‌های کارمندان را باتوجه به میزان ساعت کار آنها تنظیم کند.

به‌عنوان‌مثال ی نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند بررسی کند درمجموع کدام‌یک از کارکنان رستوران بیشترین فروش را انجام داده است تا کارفرما اولویت کار در شیفت‌های با حجم بالا را به او بسپارد.

دستیارهای شخصی مجازی

در زمینه دستیاران مجازی و فناوری‌های مرتبط پیشرفت سریعی صورت گرفته است. امروزه افراد قبل از اینکه قصد بازدید از یک رستوران را داشته باشند، ابتدا در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت، و غیره) به دنبال اطلاعات آن رستوران می‌گردند.

این دستگاه‌ها طیف وسیعی از اطلاعات قابل‌توجه را از رستوران‌ها جمع می‌کنند که شامل فاصله، زمان کاری، منوها، شعبه‌ها و موارد دیگر است و آنها را به کاربران نشان می‌دهد. علاوه بر این مشتریان می‌توانند میز خود را نیز رزرو کنند. ازاین‌رو، این مورد نیز می‌تواند روی فروش بیشتر یک رستوران تأثیر داشته باشد.

پیش‌بینی پیشرفت

تصور کنید که یک ایده باورنکردنی برای تبلیغ رستوران خود دارید. شما آن را تنظیم کرده و کارمندان خود را برای راه‌اندازی آن آماده می‌کنید. بااین‌حال، در آن مرحله متأسفانه شکست می‌خورد. یکی از مفیدترین بخش‌های استفاده از هوش مصنوعی در رستوران، داشتن این گزینه است که بتوانید مواردی را که باید در تبلیغات برای افزایش عملکرد رستوران گنجانده شود، پیش‌بینی کنید. هوش مصنوعی می‌تواند رفتار خرید مشتری را درک کند و موجب اتخاذ تصمیم‌هایی مناسب در راستای پیشرفت رستوران شود.

سیستم خرید و موجودی واحد

سیستم‌های POS (صندوق فروشگاهی یا POS رایانه‌ی کوچکی است که نرم‌افزار حسابداری روی آن نصب شده و تمامی اطلاعات خریدوفروش روزانه، موجودی کالا و محاسبه سود و زیان را بر عهده دارد.) می‌توانند بازدهی داشته و ضرر و زیان را کاهش دهند.

وقتی عملکردهای مختلفی در POS گنجانده شود، آنها می‌توانند بر اساس فروش واقعی مواد غذایی، منوها و دستورالعمل‌های پخت غذا، ردیابی و سفارش کالاها را انجام دهند. با مقایسه این اطلاعات لحظه‌به‌لحظه با میزان واقعی عرضه، می‌توانید متوجه شوید که آیا کارکنان آشپزخانه شما دستورالعمل‌های پخت غذا و مصرف میزان وعده‌های غذایی خود را به‌درستی رعایت می‌کنند یا خیر و احتمالاً منابع هدر رفتن موادغذایی و سرقت آشکار می‌شود. خودکارسازی این کارها با استفاده از یک سیستم مدیریت رستوران یکپارچه توسط هوش مصنوعی رمز و رازها را از بین می‌برد، سطح درستی از تأمین مواد غذایی را تضمین کرده و فعالیت شما را کاهش می‌دهد.

روبات‌ها

در حال حاضر رستوران‌ها از روبات‌های مجهز به هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا روند تهیه غذا و تحویل آن را تسریع کنند. استفاده از روبات‌ها در آشپزخانه رستوران پس از رونمایی از روباتی به نام Flippy، کانون توجهات را به خود جلب کرد. این روبات می‌تواند در روز بیش از 300 همبرگر تهیه کند. پس‌ازآن درخواست‌ها برای به‌کارگیری این روبات افزایش یافته است.



کیوسک سفارش غذا

با تمرکز بر کار کاهش زمان انتظار برای مشتریان و بهبود تجربه آنها، رستوران‌ها در حال حاضر از کیوسک‌های سفارش غذا مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این کیوسک‌ها علاوه بر اینکه روند سفارش را برای مشتریان ساده‌تر می‌کنند، با توجه به روانشناسی مشتری و الگوی خرید پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای را نیز برای حمایت از خریدهای ضروری ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: رستوران مشتری مواد غذایی هوش مصنوعی غذا آشپزخانه روبات رستوران ها یک رستوران هوش مصنوعی مواد غذایی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»

نمایش مستندی از ارد زند در موزه سینما، اعلام برنامه پانوق فیلم کوتاه و آغاز پیش فروش بلیت یک نمایش جدید در تئاترشهر از خبرهای روز ۱۴ ازدیبهشت‌ماه هستند.

به گزارش ایسنا،  مستند «مدرسه در دست بچه‌ها» ساخته ارد زند در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی موزه سینما، در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم «مدرسه در دست بچه ها» در سالن فردوس موزه سینما روی پرده می‌رود.

در نشست شب‌های مستند که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، ارد زند مستندساز پیشکسوت درباره این اثر صحبت خواهد کرد.

این فیلم مستند درباره‌ مدرسه‌ای درتهران است که دو روز در سال به دست بچه‌ها اداره می‌شود.   «مدرسه در دست بچه ها» در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودک اصفهان موفق به دریافت پروانه زرین و در جشنواره فیلم کیش لوح زرین شده بود.  

***

هشتمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه با نمایش سه درام و یک فانتزی برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «ماشوم» در ژانر درام، به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین میرزامحمدی ساخته شده است.   «چشماتو ببند» فیلمی در ژانر درام به نویسندگی احسان ثقفی یزدی و کارگردانی ابوذر حیدری است.   «برف سراسری» را نیز پارسا دهقانیان، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی داوود رحمانی، در ژانر درام ساخته شده است.   «دندان درخت» اثری فانتزی است به‌ نویسندگی و کارگردانی علی پاک‌نیا که مهبد عبقری تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

سعید هاشم‌زاده، نویسنده و منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس جلسه هشتم از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان به گفت‌وگو می‌نشیند. محمد صابری نیز به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.  

هشتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود.

***

پیش‌فروش بلیت نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران که در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود، آغاز شد.  

نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۱۵ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.  

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود.

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»