Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:10:07 GMT

پیش بینی از تاثیر موج دوم کرونا بر بازار نفت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۴۶۹۵

شرکتهای بازرگانی نفت ویتول و ترافیگورا پیش بینی کردند موج جدید افزایش ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به تقاضا برای سوخت آسیب خواهد زد.

به گزارش ایسنا، جرمی وایر، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ترافیگورا در رویداد فایننشیال تایمز در سنگاپور اظهار کرد: موج دوم ویروس کرونا باعث خواهد شد تقاضای روزانه برای نفت حدود یک میلیون بشکه در آمریکا و ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون بشکه در اروپا سقوط کند.

وایر گفت: همچنان که در آنچه موج دوم شیوع ویروس کرونا قلمداد می‌شود، پیش می رویم، انتظار داریم تقاضا برای نفت کاهش بیشتری پیدا کند بنابراین اوضاع برای آینده قابل پیش بینی واقعا خوب به نظر نمی رسد.

ترافیگورا انتظار دارد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت به حدود ۹۲ میلیون بشکه در روز یا کمتر از آن سقوط کند در حالی که ویتول تقاضای زمستانی را ۹۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی می کند.

راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول گفت: جدیدترین قرنطینه های اروپایی قطعا روی تقاضا تاثیر خواهند گذاشت و باعث کاهش آن می شوند اما احتمالا به میزان نیم میلیون بشکه در روز در شمال غربی اروپا خواهد بود. وی در ادامه افزود: این کاهش علاوه بر کاهشی خواهد بود که پیش از این روی داده است.

مدیر هر دو شرکت بازرگانی اظهار کردند تقاضا برای نفت در اکثر بازارهای آسیایی که در راس آنها چین قرار دارد، بهبود یافته و تنها بازار سوخت جت شامل این بهبود نبوده است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل ویتول گفت: همچنان انتظار دارد تقاضای آسیا برای نفت در چند سال آینده حدود یک میلیون بشکه در روز رشد کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ سیزده آبان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن پیش بینی کرونا نفت علائم کرونا دونالد ترامپ سیزده آبان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن میلیون بشکه در روز پیش بینی برای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار در چهارمین روز هفته با روند افزایشی بازگشایی شد و با افزایش‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی به صورت پلکانی بیش از یک کانال صعود را تجربه کرد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:در نهایت اسکناس آمریکایی روز سه‌شنبه با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی در میانه کانال دوم کریدور ششم بسته شد.

پیش‌ بینی قیمت دلار از دیدگاه معامله‌گران

معامله‌گران، افزایش تقاضا را دلیل رشد قیمت دلار می‌دانند. برخی نیز معتقدند تنش‌های ایجادشده در بازار طلای پایتخت در خصوص سامانه جامع تجارت، روند تقاضا و در پی آن قیمت در بازار ارز را صعودی کرده است.

ی دو روز اخیر الزام به اجرای سامانه جامع تجارت، اعتراض صنف طلافروشان در پایتخت را به همراه داشته و منجر به نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران و برخی شهرهای بزرگ شده است. عده‌ای از فعالان بازار ارز می‌گویند این رشد قیمت ناشی از سرازیر شدن بخشی از تقاضای طلا و سکه در بازار ارز است.

در مقابل، عده‌ای دیگر می‌گویند بازارساز عمدا اقدام به کاهش عرضه و افزایش قیمت دلار کرده تا از فرصت پیش‌آمده نوسان‌گیری کند. آنها معتقدند در روزهای آتی، دلار با سیگنال خبری بانک مرکزی به پله‌های پایانی کریدور پنجم سقوط می‌کند.

گفتنی است محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی در مصاحبه با صدا و سیما درباره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان به گفت‌وگو با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: «در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی برخی منابع ارزی مسدودشده ایران در برخی کشورها صورت پذیرفت که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.»

ه نظر می‌رسد این سیگنال دلیل برخی فعالان بازار ارز در خصوص پیش‌بینی کاهش قیمت دلار در روزهای آتی و نوسان‌گیری بازارساز است.

قیمت تتر آماده پرش به کانال ۶۳ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز سه شنبه با افزایش بیش از ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و به کانال ۱۷ هزار تومانی راه یافت، اما در ادامه معاملات کاهش پلکانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۸۰ تومان بسته شد. تتر، هزار تومان گران شد و با رقم ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس نسبت به آخرین معامله روز دوشنبه هزار و ۴۰۰ تومان رشد داشت و روی رقم ۷۸ هزار و ۸۹۰ تومانی ایستاد. یورو با یک پله صعود و رشد هزار و ۴۰۰ تومانی با رقم ۶۷ هزار و ۴۵۰ تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان عرضه شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901477

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟