Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام عزیزی خواننده و آهنگساز شناخته‌شده کشورمان که چندی پیش با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم «محمد رسول‌الله (ص)» را در دسترس مخاطبان قرار داده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اهانت‌های اخیر صورت گرفته در غرب به ساحت مقدس و روحانی حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: طبق فرموده خداوند، حضرت رسول، رحمه للعالمین، نه فقط برای مسلمانان که برای جهانیان هستند و ما وظیفه داریم به‌عنوان یک مسلمان، پیامبر مهربانی را به همه دنیا، به نیکی و خوبی و درستی معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالتی که به‌صورت دوچندان بر دوش هنرمندان عزیزمان با هر گرایش هنری است و می‌تواند دربرگیرنده نکات مثبت و ارزشمندی باشد که قطعاً تاثیرگذار هم خواهد بود.

وی ادامه داد: من اگر بخواهم این باور را با در نظر گرفتن فعالیتم در حوزه موسیقی عملیاتی کنم، قطعاً همانی است که تاکنون انجام داده‌ام و قطعاً هم از این پس هر آنچه در توان داشته باشم به کار می‌گیرم تا شخصیت والای حضرت محمد (ص)، با شکوه هرچه تمام‌تر به دنیا معرفی شود. همان گونه که سامی یوسف در بسیاری از آثارش این تصویر را به نمایش گذاشته و من نیز افتخار داشته‌ام در سه اثر مشترک با همین موضوع «حضرت رسول» با او همراه شوم.

جدیت و انگیزه مضاعف در پاسخ به یک اهانت

این خواننده تصریح کرد: با توجه به اتفاقات ناخوشایندی که طی روزهای اخیر صورت گرفت و شاهد اهانت به شخصیت پیامبر مهربانی‌ها بودیم، لازم است از این پس با جدیت و انگیزه بیشتری روی تولید آثار موسیقایی بین‌المللی و جهانی با موضوع پیامبر اسلام (ص) تمرکز کنیم. آثاری که همانند هنرمندان دیگر ادیان الهی اکنون با شکوه هرچه تمام‌تر در بهترین تالارهای اجرای موسیقی، پیش روی مخاطبان می‌گیرد و معرف خوبی برای مفاهیم الهی است.

زندگی پیامبر اسلام (ص) سرشار از نکته‌ها و اتفاقات ارزشمند و آموزنده‌ای است که می‌تواند یک سوژه بسیار مناسب و جذاب برای ساخت و تولید موسیقی باشد. پس چه بهتر که چنین فعالیت‌هایی با محوریت ارکسترهای دولتی صورت گیرد که تاکنون با مناسبت‌های مختلف کارهای خوبی را روی صحنه برده‌اند وی افزود: ما از امروز باید با حساسیت بیشتری روی این کار تمرکز کنیم تا بتوانیم به درستی و با در نظر گرفتن تمام مولفه‌های ساخت موسیقی خوب، شخصیت پیامبر را به جهانیان معرفی کنیم. ما اکنون دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را داریم که هریک با مجموعه‌ای از بهترین‌های موسیقی کشورمان در حوزه نوازندگی و رهبری ارکستر مشغول تولید کارهای ارزشمندی بوده و هستند. مجموعه‌هایی که اکنون می‌تواند در این شرایط به کمک جریانی که اشاره کردم بیایند.

عزیزی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر حساسیت‌ها نسبت به تخریب و اهانت به دین اسلام و شخصیت پیامبر (ص) بیشتر شده است، گفت: زندگی پیامبر اسلام (ص) سرشار از نکته‌ها و اتفاقات ارزشمند و آموزنده‌ای است که می‌تواند یک سوژه بسیار مناسب و جذاب برای ساخت و تولید موسیقی باشد. پس چه بهتر که چنین فعالیت‌هایی با محوریت ارکسترهای دولتی صورت گیرد که تاکنون با مناسبت‌های مختلف کارهای خوبی را روی صحنه برده‌اند.

وی تأکید کرد: بنده و سایر همکارانی که تاکنون در این زمینه فعالیت داشته‌اند با افتخار در کنار این مجموعه‌ها خواهیم بود. من بر این باورم زمان به گونه‌ای است که دین مبین اسلام تحت شدیدترین فشارها و حساسیت‌ها قرار دارد، پس ضرورت دارد همه هنرمندان فعال‌تر از قبل دست به تولید کارهای به روز و جدید بزنند که در جهان بتواند حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

درباره آلبوم «محمد رسول‌الله (ص)»

آلبوم موسیقی «محمدرسول‌الله (ص)» به آهنگسازی و خوانندگی پیام عزیزی و تنظیم فردین لاهورپور چندی پیش به همت مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چهار زبان فارسی، کردی، عربی و ترکی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«محمد رسول الله» (ص) / شاعر: شیخ عبدالرحمان جامی به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «ای پناه عاصیان» / شاعر: حضرت شیخ مولانا خالد نقش‌بندی به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «دردی هجران» / شاعر: طاهر بگ جاف به آهنگسازی و با یاد زنده‌یاد استاد سید علی اصغر کُردستانی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان کُردی، آهنگ «صلاه الله سلام الله علیک یا رسول الله» / شاعر: عاشق یونس به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان ترکی، آهنگ «طلع البدر علینا» / شاعر: شیخ سید طاها نقشبندی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان عربی با قدمتی ۱۴۰۰ ساله که مردم مدینه هنگام ورود مبارک پیامبر اکرم (ص) به این شهر سروده‌اند بخشی از قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه «حبیبی یا رسول الله» / آهنگ و شعر: برگرفته از خانقاه و تکایاهای کُردستان با تنظیم فردین لاهورپور به زبان کُردی، آهنگ «ما محرم سلطانیم» / شاعر: شیخ عبدالرحمان خالص، آهنگ: برگرفته از خانقاه و تکایای کرکوک در عراق با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «الله الله یا الله» / شاعر: شیخ سید طاها دیگر قطعات آلبوم هستند.

آلبوم «با قدسیان» با آهنگ معروف «الله مدد» به آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی، آلبوم «لبیک» به آهنگسازی زنده‌یاد مجتبی میرزاده، آلبوم‌های «پیام عاشقان» و «ملکا» با همکاری نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران، علی پژوهشگر و پاشا هنجنی و همچنین با همراهی اعضای گروه موسیقی کامکارها؛ سه اثر موسیقایی به نام‌های آلبوم «بارگاه» به آهنگسازی و تنظیم ارسلان کامکار، آلبوم «سه‌روکی دل» (رئیس دل) و آلبوم «خورشید مستان» به آهنگسازی و تنظیم هوشنگ کامکار آثاری هستند که تاکنون توسط پیام عزیزی منتشر شده‌اند.

کد خبر 5062682 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پیام عزیزی موسیقی ایرانی پیامبر اکرم ص میلاد پیامبر فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم سینمایی جشنواره فیلم کوتاه تهران موسیقی ایرانی ویروس کرونا توهین به پیامبر رادیو نمایش آلبوم موسیقی شبکه سه سیما سریال ایرانی پیام عزیزی زبان فارسی رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند

«شیخ حسن البغدادی»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب درباره پیامدهای عملیات «وعده صادق» و اینکه محور مقاومت چگونه می‌تواند از دستاوردهای آن بهره‌برداری کند؟ خاطر نشان کرد: عملیات «وعده صادق» پس از یک نزاع طولانی میان مقاومت و اسرائیل انجام شد، حتی عملیات طوفان‌الاقصی هم مستقل انجام نشد، بلکه پس از یک دوره طولانی از عملیات‌های قدرتمند مقاومت علیه اسرائیل در داخل فلسطین اشغالی انجام شد یا عملیات‌هایی که حزب‌الله به طور مستقل در مرزهای فلسطین علیه رژیم اسرائیل انجام داد.

وی افزود: هنگامی که دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل مشاهده کردند که جبهه مقاومت بسیار قدرتمند است و به پشتیبانی از عملیات مقاومت در غزه می‌پردازند، به دنبال تحقق دو مسئله بودند: اول تحقیر و کوچک شمردن این جبهه‌ها از طریق گفتن اینکه این جبهه‌ها ساخته و دست پرورده ایران است، روی آوردند، گویی که هیچ ارزشی ندارد، گویا این ایران است که می‌جنگد نه این جبهه‌ها و همزمان در راستای تحریک ایران عمل کردند، برای اینکه ایران را مورد توهین و تحقیر قرار دهند و القا کنند که ایران می‌ترسد و بازدارندگی ندارد و به همین سبب برخی از مستشاران ایرانی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: آنها سید رضی و در ادامه برخی مستشاران را در دمشق به شهادت رساندند و اماکنی را بمباران کردند، برخی از شهدا متعلق به حزب‌الله بودند و حزب‌الله به دشمن پاسخ داد، زیرا ما این تصمیم را اتخاذ کرده‌ایم که هر گاه دشمن یکی از اعضای ما را در دمشق به شهادت رساند، حتما به اسرائیل پاسخ دهیم. ایران صبر پیشه کرد و البته پاسخ‌هایی به دشمن در اربیل و گاهی در پاکستان داد. ایران  گاه به صورت امنیتی و گاهی از طریق جبهه‌ها پاسخ می‌داد، دشمنان این رویکرد را نشانه ضعف ایران قلمداد می‌کردند و اذعان می‌کردند که کسانی که از ایران دفاع می‌کنند، نمایندگانش هستند.

البغدادی ادامه داد: بزرگترین اقدام تحریک‌آمیز آنها زمانی بود که کنسولگری ایران را در دمشق بمباران کردند که این از موارد ممنوعه بود، زیرا کنسولگری جزء اماکن دیپلماتیک به شمار می‌رود و تعرض به آنها بر خلاف قوانین بین‌المللی است، آنها یک شخصیت استثنایی به نام شهید زاهدی را ترور کردند که انسانی عادی نبود، اینجا دیگر ایران نمی‌توانست سکوت کرده و صبر کند و باید به این تجاوز پاسخ می‌داد، بنابراین، تصمیم از سوی رهبری و دیگر مسئولین گرفته و تاکید شد که ایران قطعا به این تجاوز اسرائیل پاسخ دهد.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت من معتقدم که آمریکا از طریق برخی میانجیگران همچون عمان و قطر از ایران خواست که از پاسخ دادن اجتناب کند و نیز ادعا کرد که توقف جنگ علیه غزه بهایی دارد و شما اگر می‌خواهید پاسخ دهید، پاسخ ضعیفی بدهید و از پاسخ قوی اجتناب کنید تا منجر به پاسخ اسرائیل یا جنگ نشود.

ایران به دنبال جنگ بزرگ در منطقه نیست
البغدادی افزود: سناریوهای مختلفی درباره عملیات پاسخ وجود داشت، مقام معظم رهبری قوی‌ترین سناریوها را برای دادن پاسخ به اسرائیل انتخاب کردند، پاسخ به اسرائیل تحت دو عنوان صورت گرفت: بازدارندگی و تنبیه و اینکه پاسخ به جنگ بزرگ در منطقه منجر نشود، زیرا ایران به دنبال جنگ بزرگ در منطقه نیست، دیگران از جمله آمریکا و اسرائیل هم خواهان جنگ بزرگ در منطقه نیستند، البته چه بسا نتانیاهو چنین جنگی را برای بقا در قدرت و خروج از بن بست دوست داشته باشد، به شرطی که آمریکا با آنها همراهی کرده و به چنین جنگی رضایت دهند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با چنین جنگی مخالف بود، زیرا در صورت وقوع، جنگ فرسایشی می‌شد و در جنگ‌های فرسایشی، آمریکا شکست خورده و هرگز پیروز نخواهد شد. به همین سبب آمریکا از اسرائیل خواست به ایران پاسخ ندهد و حتی پاسخی که گفته می‌شود در اصفهان بوده، ضعیف و تمسخرآمیز بود و اسرائیل به  طور مستقیم در آن نقشی نداشت و از طریق مزدورانش صورت گرفت که ابزارهای بچه‌گانه را به کار گرفتند و مایه تمسخر جهانیان شدند.

البغدادی تاکید کرد: عملیات وعده صادق ایران ثابت کرد که ایران ترسو نیست و بازدارندگی خود را از دست نداده است و آمریکا که ناوگان‌های نظامی خود را به منطقه گسیل داشته تا در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کند، قادر به این کار و بازدارندگی نبود، بنابراین، چندین ملاحظه و نکته درباره عملیات وعده صادق وجود دارد، اول اینکه نشان داد که ایران ترسو نیست. این عملیات اسرائیل و آمریکا را تحقیر کرد و نزاع را از یک درگیری عربی ـ اسرائیلی به نزاع اسلامی ـ اسرائیلی تبدیل کرد و به محور مقاومت، این توان و قدرت را داد که با هر گزینه‌ای که آمریکا در پیش بگیرد، مقابله کند.

وی افزود: این عملیات آمریکا و اسرائیل را در برابر دو گزینه قرار داد که یا جنگ و تجاوزات را متوقف کنند یا به سمت فرسایش و تضعیف بیشتر بروید و این هرگز به نفع اسرائیل نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیام‌های خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه به تقریب گفت: اسرائیل پس از عملیات طوفان‌الاقصی بلافاصله به مظلوم‌نمایی پرداخت تا اینگونه به جهان القا کند که اسرائیل مظلوم است؛ اما وقتی اسرائیل جنگ و تجاوزات را آغاز و به کشتار مردم پرداخت، فضا تغییر کرد و به آنها این حقیقت فهمانده شد که شما هرگز قادر به تحقق هیچ دستاوردی نخواهید شد و هرگز قادر به تحقق اهداف خود در این جنگ نخواهید بود. با وجودی که بیش از یکصد هزار نفر را کشتید یا زخمی کردید و حتی سیاست گرسنه نگه داشتن را بر ملت فلسطین تحمیل نمودید، با این وجود اسرائیل بازنده و شکست خورده است، به همین سبب تحرکات و خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا آغاز شد تا این جنایات و کشتار در غزه متوقف شود.
 

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پلیس برای روز جهانی کارگر پیام داد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد