Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:15:08 GMT

استان زنجان کمبود روغن مایع ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۵۱۵۲

استان زنجان کمبود روغن مایع ندارد

 ضرغام کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به توزیع روغن طی چهار روز اخیر اظهار کرد: در چند روز اخیر تقریبا 65 تن روغن در سطح استان توزیع شده است.

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان و لبنیات زنجان با اشاره به ادامه توزیع روغن در زنجان گفت: علاوه بر توزیع 65 تنی که در روز‌های گذشته توزیع شده است، برای فردا هم حدود 30 تن بارگیری شده، که در اختیار فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با میزان توزیع روغن در فروشگاه‌ها تصریح کرد: از امروز برای هر واحد ۱۵ کارتن ۱۲ عددی و برای هر واحد بزرگ ۳۰ کارتن 12 عددی تحویل داده خواهد شد.

کرمی در رابطه با قیمت این روغن‌های توزیع شده گفت: به دلیل اینکه این روغن‌ها در کارخانه روغن نباتی جهان دپو شده بودند، قیمت این روغن‌ها پایین‌تر از قیمت روز است.

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان و لبنیات زنجان ادامه داد: روغن مایع 675 گرمی که روی آن قیمت 6 هزار تومانی خورده است به قیمت 4 هزار و 900 تومان به مغازه دار تحویل داده می‌شود، مغازه‌دار و مباشر با سود 300 تومانی به فروش برسانند.

وی همچنین در مورد قیمت بطری‌های 810 گرمی گفت: روی این بطری قیمت سال گذشته خورده که 6 هزار و 900 تومان است و باز هم 300 تومان با مساعدت سازمان صنعت و معدن سود برای مغازه‌داران و مباشر در نظر گرفته شده است.

کرمی در رابطه با صف‌های ایجاد شده برای خرید روغن در زنجان گفت: مشکلی در خصوص کمبود روغن مایع در زنجان وجود ندارد و فقط روغن‌های 4 کیلوگرمی فلزی دچار کمبود است که آن هم به دلیل تایید نشدن بهداشتی است.

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان و لبنیات زنجان با اشاره به اینکه بازار روغن در زنجان در روز پنجشنبه به اشباع خواهد رسید، افزود: قول می‌دهم تا روز پنجشنبه هیچ کمبودی در زنجان نخواهد بود.

وی در رابطه با سهمیه این اتحادیه گفت: قرار است هر چقدر که بتوانیم روغن توزیع کنیم از این کارخانه روغن دریافت خواهیم کرد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

کرمی با اشاره به اینکه اولویت توزیع روغن با با استان زنجان است، افزود: اگر بازار استان زنجان به اشباع برسد به دلیل تاریخ انقضایی که این روغن‌ها دارند احتمال اینکه به استان‌های دیگر هم صادر شود، وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان و لبنیات زنجان در خصوص مقدار روغن‌های دریافت شده تا به امروز گفت: تا امروز 110 تن روغن دریافت کرده‌ایم و این مقدار تا به امروز 65 تن را توزیع کرده‌ایم که توزیع این روغن‌ها هنوز ادامه دارد.

وی در رابطه با صف‌‌های تشکیل شده برای خرید روغن مایع تصریح کرد: هیچ گونه صفی در سطح زنجان در خصوص روغن مایع وجود ندارد و ما تقریبا همه مناطق زنجان را به اشباع رسانده‌ایم.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روغن‌های خوراکی اشاره کرد و با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام داشته؛ در حالی که به صورت فنی عبارت غیر قابل ردیابی (not detectable) اعلام می شود. باید اذعان نمود نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیر ایرانی موجود در بازار نیز گفت: تمامی برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبداء تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم بر روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، کلیه کالاهای سلامت از جمله آبهای بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود. نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد