Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در بین کشور‌های دنیا از انار ایران به عنوان یک انار با کیفیت یاد می شود و در بین شهر‌های ایران نیز انار ساوه شهرت دارد و این شهرت جهانی انار ساوه به سبب کیفیت محصول است که هم ارگانیک است و هم از نظر کیفیت حرف اول را می‌زند.

با اوج گرفتن برداشت یاقوت‌های سرخ در ساوه استان مرکزی که به شهر انار ایران معروف شده پیش بینی می‌شود امسال ۱۸۰ هزارتن محصول انار از سطح باغات استان مرکزی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سطح باغات انار استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است و استان مرکزی به لحاظ تولید کیفی رتبه برتر را در بین ۱۰ استان تولید کننده انار ایران دارد.

زارعی افزود: ۹۷ درصد از باغات انار استان مرکزی در ساوه واقع شده است و در حالی که میانگین برداشت محصول در کشور به ازای هر هکتار ۱۲ تن است این میزان در استان مرکزی به ۱۵ تن در هکتار می‌رسد.

او ارگانیک بودن و کیفیت بالای انار‌های ساوه را ویژگی جهانی آن دانست و گفت: عمده محصول باغات ساوه به کشور‌های اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

بیشربخونید:

افزایش تولید یاقوت های سرخ در مهد انار ایران

ایجاد ارزش افزوده بالا توسط ۲۲۴ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی

برند صد دانه یاقوت ساوه دستمایه منفعت طلبی سودجویان/صادرات راه حلی برای خیانت دلالان

هر ساله ۱۵ هزار تن انار به ارزش ۱۵ میلیون دلار از کشورمان به اتحادیه اروپا، حاشیه خلیج فارس، روسیه و ژاپن صادر می‌شود که نقش انار ساوه در این بین برجسته است.

دو عامل کیفیت و ارگانیک بودن موجب شده که علی رغم تحریم‌ها اروپایی‌ها مشتریان پرو پا قرص انار ساوه شوند و عمده محصولات باغات ساوه روانه بازار اروپا شود.

کیفیت هزاردانه‌های بهشتی در انارستان ایران در ارقام و مزه‌های گونا گون موجب شده انار‌ساوه آوازه جهانی یپدا کند.

سخنگو کارشناس جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: کشاورزان ساوجی با تولید ۱۲ رقم انار برترین تولید کنندگان کشوری هستند و رقم ملس ممتاز ساوه آوازه‌ای جهانی را دارد.

سخنگو افزود: از بین انار‌های تولید شده، محصولات ممتاز راهی بازار مصرف می‌شوند و انار‌های با کیفیت پایین‌تر در ۴۰ کارخانه پایین دستی تبدیل محصولات دیگر می‌شوند.

او آب انار،کنستانتره و رب انار را از جمله محصولات کارخانه‌های صنایع تبدیلی پایین دستی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از ضایعات محصول و کمک به کشاورزان از مزیت‌های فعالیت این واحد‌های تولیدی است.

۹۰ هزار هکتار از سطح باغات کشور باغات انار است و ایران جایگاه سوم تولید انار را در جهان  پس از چین و هند دارد.

پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۱۲۳ هزار تن محصول از سطح باغات کشور برداشت شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انار ساوه برداشت انار در ساوه محصولات کشاورزی استان مرکزی استان مرکزی انار ایران سطح باغات انار ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سازمان آشپزخانه مرکزی» از آغاز مجدد فعالیت‌های خود در نوار غزه خبر داد.

این اقدام پس از آن به انجام می‌رسد که سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از دوم آوریل جاری اعلام کرده بود که فعالیت‌های خود در نوار غزه را متوقف کرده است.

دلیل توقف فعالیت‌های سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه جان‌باختن ۷ تَن از کارکنان این سازمان در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان کارکنان این سازمان بود.

پیش‌تر «خوزه آندریاس» مدیر آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند خودروهای کارکنان این سازمان در نوار غزه را یکی پس از دیگری هدف قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد که در هنگام انجام این حمله، نظامیان صهیونیست از اقدامات کارکنان امدادی در غزه اطلاع داشته‌اند.

همچنین مدیر سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان این سازمان در منطقه کاهش تنش که کنترل آن در اختیار نظامیان صهیونیست بوده صورت گرفته است.

آندریاس افزود: ایالات متحده ملت فلسطین را تنها گذاشته است و باید اقدامات بیشتری را صورت بدهد. قحطی در غزه واقعی است.

گفتنی است یکم آوریل جاری، ارتش رژیم صهیونیستی در یکی دیگر از جنایت‌های خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروهای تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسوولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودروها در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

کد خبر 6091443

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری