Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:09:00 GMT

تاثیر سناریوهای انتخاباتی آمریکا بر بازارهای مالی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۵۴۶۴

تاثیر سناریوهای انتخاباتی آمریکا بر بازارهای مالی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وضعیت نامشخص انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و احتمال پیروز شدن هر یک از نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات امروز (۱۳ آبان) موجب شده است که تحلیلگران از سه سناریوی موجود و آثار هر یک از آنها بر بازارهای مالی سخن به میان آورند.

تارنمای بررسی سهام آلمان (aktiencheck) امروز (دوشنبه) در این رابطه نوشت: پیش بینی وضعیت فردای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو تحلیلگران بازارهای مالی می گویند باید خود را برای سه سناریوی انتخاب ترامپ، انتخاب بایدن و یا انتخاب نشدن هیچیک از آنها آماده کرد.

در حالی که این بار بیشتر از دورهای گذشته نگرانی در مورد نتیجه نامشخص انتخابات وجود دارد، «مارکو برینگ» رئیس مدیریت منابع بانک «فورست فوگر» آلمان (Fürst Fugger Privatbank) مهمترین سناریوها و چگونگی تأثیر آنها بر بازارهای مالی را اینگونه تشریح می کند:

اگر دونالد ترامپ برنده انتخابات شود، دولت جدید وی خیلی سریع بسته محرک بزرگی را ارائه خواهد کرد تا به وال استریت انگیزه جدیدی ببخشد. احتمالاً اندکی ناامیدی در بازارهای جهانی حاکم خواهد شد زیرا نمی توان تصور کرد ترامپ رئیس جمهور مشکلات موجود مانند جنگ تجاری با چین را بی اثر کند. از طرف دیگر ، رفتار او از قبل در بازارها شناخته شده و قیمت گذاری شده است و دیگر جای تعجب ندارد.

در این صورت سهام بانکی می تواند برای سهامداران جالب باشد. ترامپ در سالهای اخیر نشان داده است که تنظیم مقررات بانکهای آمریکایی دقیقاً مورد توجه او نیست. موسسات مالی آمریکا احتمالاً طی سالهای آینده از مقررات دقیقتر در امان نخواهند بود و می توانند تمرکز خود را بر روی درآمدزایی بگذارند.

برنامه زیرساختی ترامپ که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد نیز می تواند دوباره مورد توجه قرار گیرد. این برای سهام زیرساختی به معنای سرعت گیر است. پیروزی در انتخابات برای سهام سنتی انرژی ترامپ نیز سودمند است. بر خلاف بایدن ، ترامپ به انرژی سبز اعتماد نمی کند و یک فرد مشکوک به آب و هوا محسوب می شود.

اگر جو بایدن برنده شود، دولت جدید سعی خواهد کرد که یک بسته محرک جامع را در اسرع وقت و بیش از همه برای کمک به اقتصاد گسترده تر ایالات متحده و شرکت های کوچکتر تنظیم کند. احتمالاً بازارهای سراسر جهان تا حدی همراهی نشان می دهند ، به این امید که شاهد لحن معتدل تری از واشنگتن باشند که این امر به کاهش تنش های بین المللی کمک کند.

همچنین باید از برنامه ۲ تریلیون دلاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی خبر داد. شرکت های انرژی سبز از این مزیت بهره مند می شوند. او همچنین نمی خواهد خطر گستش اختلافات با اتحادیه ها را داشته باشد. از این رو وضعیت سهامداران شرکت های اروپایی بهبود می یابد.

اما اگر نتیجه انتخابات نامشخص بود و برنده ای نداشت، این امر چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ نتیجه نامشخص انتخابات با وضعیت معلق پس از انتخابات، سخت ترین سناریو خواهد بود. ترس از کرونا و نگرانی های اقتصادی در حال حاضر بازارها را تحت تأثیر قرار داده است.

اگر بعد از انتخابات هنوز این وضعیت ادامه یابد، تلاطم قابل توجهی در بازارها انتظار می رود. شاخص سهام ممکن است به سرعت کاهش یابد و دلار نیز تحت فشار قرار گیرد. اگر این اتفاق رخ داد ، زمان آن نیست که به بازارها پشت کنید ، بلکه برعکس باید از فرصت های خرید استفاده کنید.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی امروز رسما برگزار خواهد شد که تا کنون بیش از ۹۰ میلیون رای دهنده، آرای خود را از طریق پست و یا زودهنگام به صندوق های رای انداخته اند.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور بازارهای مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود