Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سجاد محمدی، عضو هیئت مدیره این شرکت فناور با بیان این‌که ارزیابی زیست‌سازگاری تجهیزات پزشکی نشان دهنده میزان بی خطر بودن تولیدات است و سازندگان را به کاهش این آسیب‌ها ملزم می‌کند، افزود: انواع آزمون­‌های زیست سازگاری متناسب با محصول و کاربرد آن برای تولید کنندگان جهت ارزیابی محصول ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که توسط آزمون‌های تخصصی زیست‌سازگاری این شرکت دانش‌بنیان سنجیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی، ابزارها و اقلام پزشکی مرتبط با بخش‌های گوناگون بدن انسان را مشمول این آزمون دانست و گفت: اقلامی مانند ایمپلنت‌های دندانی، کیسه‌ها، فیلترها و سرنگ‌ها و ... که حساس هستند، باید از منظر این آزمون شناسایی شوند. در این فرآیند، علاوه بر تست‌های زیست سازگاری تست‌های ایمنی نیز انجام می‌شود.

وی سنجش تولیدات مقابله با کرونا مانند ماسک‌های سه لایه و ضدعفونی کننده‌ها را از خدمات این شرکت نام برد و ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم تا به بدنه سلامت کشور یاری برسانیم و به صورت شبانه‌روزی، انجام تست‌های مربوط به زیست‌سازگاری تجهیزات پزشکی و اقلام دیگر مانند ماسک‌های سه لایه و ضدعفونی کننده‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا ارزیابی ایمنی و زیست‌سازگاری ملزومات پزشکی بیش از ۳۰ شرکت از جمله واحدهایی که در تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، محلول‌های شست‌وشوی دست و سطوح، گازهای پلاسما، دستگاه‌ها و کیت‌های ضدعفونی فعال بودند، ارزیابی و ایمنی‌سنجی شد.

براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال فناور محلول‌ها، ماسک‌ها، گازها، دستگاه‌های ایجادکننده بخار برای ضدعفونی سازی محیط و کیت‌ها را از جمله این ملزومات عنوان کرد و گفت: ارزیابی بسیاری از این اقلام سازوکار استاندارد نداشت، بنابراین تعریف سازوکارهای ارزیابی جدید با تحقیقات شبانه‌روزی بخش تحقیق و توسعه این شرکت، به استقرار تجهیزات و استفاده از مواد و عرضه ملزوماتی با کیفیت مطلوب برای مقابله با کرونا منجر شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1079540 برچسب‌ها ماسک تجهیزات پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا ماسک تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی زیست سازگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان

بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه هلال روستایی در شهرستان دشتستان با حضور مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور رونمایی و افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، عباس احدپور  صبح امروز در آیین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان اظهار داشت: وقتی از نیاز و اهمیت موجودیت این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموارتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به وجود 142 روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: باید تلاش مضاعف در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطقه همت کنیم.

احدپور با قدردانی از تلاش خیرین در همراه کردن مسیر خدمت‌رسانی گفت: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به افتتاح بانک امانات پزشکی خانه هلال روستای در دشتستان اظهار کرد: این بانک‌ها با هدف کمک به بیماران نیازمند در تأمین کالاهای پزشکی راه‌اندازی شده است. در عرصه امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه