Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین جمالی پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های جدیدش در شرایط تعطیلی تئاتر و بحران کرونا به خبرنگار مهر گفت: این روزها بیشتر مشغول نوشتن هستم تا اینکه شرایط برای اجرای عمومی فراهم شود. نمایشنامه‌ای که این روزها در حال نگارشش هستم «عروس انار» نام دارد و در همان سبک و سیاق پژوهشی و فضاسازی بومی آثار گذشته‌ام خواهد بود و البته ایده‌های جدیدتری نیز وارد کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نمایشنامه موضوعی اجتماعی دارد و مراحل پژوهش و شروع نگارش به قبل از بحران کرونا باز می‌گردد. خوشبین بودم بتوانیم پاییز این اثر نمایشی را به صحنه ببریم اما با شرایط پیش آمده و تعطیلی‌های مداوم تئاتر، اجرا به زمان دیگری موکول خواهد شد.

کارگردان نمایش «احتمال اشتباه» درباره ویژگی‌های این نمایشنامه توضیح داد: «عروس انار» اثری موسیقایی و در واقع یک کار موزیکال است که نگاهی به سنت‌ها دارد. ما در فرهنگ عامیانه خود سنت‌هایی داریم که به لحاظ تاریخی در رفتارمندی اجتماعی ما بوده و مسایلی پیش آمد که دغدغه من را برای کار کردن روی این موضوع بیشتر کرد.

جمالی در پایان با اشاره به اینکه این اثر نمایشی در مرحله تمرین و بازنویسی کامل می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توانم زیاد درباره ویژگی‌های نمایشنامه توضیح دهم چون بخش تکمیلی کار زمانی است که متن در حین تمرین، بازنویسی و به‌صورت تکامل یافته برای اجرا آماده شود. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این نمایش بتواند در آینده‌ای نزدیک به اجرا برسد.

حسین جمالی تاکنون نمایش‌های «مجلس نقالی رومئو و ژولیت»، «لیر بیچاره»، «مجلس انتقام‌جویی هملت»، «احتمال اشتباه» و «چل گیس» را در قالب پژوهش‌های اجرایی در حوزه نمایش‌های ایرانی، شرقی و روزآمد کردن روش بیان بومی، اجرا کرده است.

کد خبر 5062066 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین جمالی تئاتر ایران کارگردان تئاتر فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم سینمایی جشنواره فیلم کوتاه تهران موسیقی ایرانی ویروس کرونا توهین به پیامبر رادیو نمایش آلبوم موسیقی شبکه سه سیما سریال ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی سالن‌های نمایشی روز جمعه ۱۴ و شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه، به دلیل تقارن با شهادت امام جعفر صادق (ع) سالن‌های نمایشی اجرا نخواهند داشت.

بنابراین همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر