Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس آماده مقابله با اقدامات رئیس‌جمهور است و در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، طبق قانون اقدام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رادیو ملی آمریکا گفت در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

بیشتر بخوانید: ترامپ نانسی پلوسی را به فضا بفرستد! +فیلم

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، طبق قوانین آمریکا، در صورتی که برنده انتخابات مشخص نشود، برعهده مجلس نمایندگان است که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را مشخص کند.

رئیس دموکرات مجلس در همین خصوص افزود: ما آماده هستیم. آمادگی داریم. ما خیلی وقت است که آماده‌ایم به خاطر این که شاهد بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور بوده‌ایم، بی‌احترامی او به قانون اساسی، به دموکراسی ما و به صحت انتخابات ما. بنابراین ما برای (مقابله با اقدامات) او آماده هستیم.

یک پایگاه خبری پیشتر فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

بیشتر بخوانید: ابراز تمایل مشروط «نانسی پلوسی» به حفظ سمت خود در دولت بعدی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند.

این پایگاه خبری اعلام کرده که ترامپ طی هفته‌های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و قصد دارد در شبی که انتخابات برگزار می‌شود به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند.

متحدان ترامپ گفته‌اند برای اینکه این اتفاق بیفتد،‌ وی دست کم نیاز دارد در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیوا، آریزونا و جورجیا پیروز شده یا آنکه پیشتاز باشد.

امروز سه‌شنبه سوم نوامبر سرانجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعد از جنجال‌های بسیار و در بحبوحه برخی ابهامات به جا مانده برگزار خواهد شد و آمریکایی‌هایی که تاکنون در رای‌گیری زودهنگام مشارکت نکرده‌اند، پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس‌جمهور چهار سال آینده خود را انتخاب کنند.

به گزارش روزنامه انگلیس «تلگراف»، گرچه زمان باز و بسته شدن پایگاه‌های رای‌گیری از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است، اغلب آن‌ها ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دونالد ترامپ مجلس نمایندگان انتخابات آمریکا رئیس جمهور آمریکا نانسی پلوسی کارولینای شمالی قانون اساسی مجلس نمایندگان آمریکا دموکراسی رییس جمهور رئیس جمهور تهران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پلوسی آمریکا مجلس نمایندگان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس