Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد تحت هیچ شرایطی، وارد مذاکره با دولت احتمالی بایدن برای رسیدن به توافق جدید هسته‌ای نمی‌شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی «سی بی اس» آمریکا که به ایران سفر کرده بود، به پرسش‌های وی پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این شبکه از محمدجواد ظریف پرسید: شما کدام نامزد (انتخابات آمریکا) را ترجیح می‌دهید؟

ظريف گفت: من نامزد ارجحی ندارم.


خبرنگار پرسید: دولت چه نامزدی را ترجیح می‌دهد؟


وزير خارجه کشورمان گفت: دولت نامزد ارجح ندارد. این برعهده مردم آمریکاست که ارجح خود را تعیین کنند. ما دخالت نمی‌کنیم.


خبرنگار پرسيد: چه کسی برای شما بهتر است؟


محمدجواد ظریف گفت: صحبت‌های اردوگاه بایدن، امیدوارکننده‌تر است، اما ما باید منتظر بمانیم و ببینیم. آنچه که مهم است، رفتار است.

 

وزير خارجه کشورمان افزود: نتیجه سیاست فشار حداکثری (ضد ايران) برای آمریکا زیاد امیدوارکننده نیست. این سیاست به ایران آسیب زد، اما موجب تغییر سیاسی نشد که آمریکا آرزوی آن را دارد. این سیاست، خواه تغییر رژیم بوده باشد یا آن چیزی که رئیس جمهور ترامپ می‌خواست، یعنی زانو درآوردن ایران برای دیکته کردن شیوه مذاکره خودش.

 

خبرنگار سی بی اس پرسید: شما به میز مذاکره اشاره کردید. آیا ایران وارد مذاکره با دولت بایدن برای رسیدن به توافق جدید هسته‌ای می‌شود؟


محمدجواد ظریف گفت: خیر. اگر ما قرار بود این کار را انجام دهیم با رئیس جمهور ترامپ انجام می‌دادیم. چهار سال قبل.


خبرنگار گفت: تحت هیچ شرایطی؟


وزير خارجه ايران تاکيد کرد: تحت هیچ شرایطی.


خبرنگار پرسید: اف بی آی اعلام کرد یک عملیات سایبری ایران اطلاعات رای دهندگان در انتخابات آمریکا را گرفته است. آن‌ها این اطلاعات را برای چه می‌خواهند؟ می‌توانم بگویم که شما چرا این اطلاعات را می‌خواهید؟


محمدجواد ظریف گفت: این دقیقا سوال من است. اف بی آی ادعایی را مطرح کرده است. این ادعا باید دلیلی داشته باشد. این ادعا دلیل ندارد. چرا ایران بخواهد این کار را انجام دهد؟


خبرنگار گفت: برای این که دشمنان خود را تضعیف کند.


وزير خارجه کشورمان گفت: چه کار کند. اگر کسی، تنها کسی که مهم‌ترین و موثرترین توهین را علیه سیستم انتخاباتی امریکا انجام می‌دهد، خود رئیس جمهور ترامپ است.

 

خبرنگار پرسيد: آیا ایران به هیچ وجه برای دخالت در انتخابات آمریکا تلاش نکرده است؟


محمدجواد ظریف گفت: شما می‌دانید متاسفانه آمریکا، دهه‌های متمادی در کار دخالت در انتخابات دیگران بوده است.


خبرنگار گفت: این چه ربطی به سوال من دارد؟


وزير خارجه ايران گفت: زیرا دولت آمریکا معتقد است (دخالت در) انتخابات دیگران بازی منصفانه است، اما ما این اعتقاد را نداریم، زیرا ما قربانی آن بودیم.


خبرنگار افزود: آیا جواب شما این است که اصلا چنین چیزی نیست؟


ظریف تاکيد کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد. آن‌ها یادداشتی برای ما فرستادند که مسخره است.


خبرنگار پرسید: پیام آمریکا چه بوده است؟


محمدجواد ظریف گفت: من فکر می‌کنم پیام این بود که آمریکا دخالت در انتخاباتش را نخواهد پذیرفت و این دقیقا همان چیزی است که به شما گفتم. این شیوه دخالت شما است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف ظریف محمدجواد ظریف گفت خارجه کشورمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج گفت که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره آتش‌بس تلاش برای فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش است.

«سامی ابوزهری» در اظاهراتی که خبرگزاری رویترز آن را بازتاب داد، افزود که جنبش حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده درباره آتش‌بس است.

این مقام اردش حماس تأکید کرد که به اذعان هیئت مذاکره کننده اسرائیلی، نتانیاهو کسی است که مانع دستیابی به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در یادداشتی بن گویر و اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

کد خبر 6094196

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس