Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@21:46:54 GMT

حداقل ۱۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی «وین»

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۰۲۴

حداقل ۱۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی «وین»

به گزارش پارسینه، بنا به گزارشها، بعدازظهر دوشنبه بر اثر تیراندازی در مرکز وین پایتخت اتریش، چند نفر زخمی شدهاند.

به گزارش رویترز، اداره پلیس وین در توییتی اعلام کرد: «در منطقه مرکزی شهر، تیراندازی شده است. عده‌ای زخمی شده اند. از تمام مکان‌های عمومی یا وسایل حمل و نقل همگانی دوری کنید.»



خبرگزاری اتریشی آپ‌آ به نقل از وزارت کشور گفت که یک مهاجم کشته شده و گمان می‌رود که یک فرد دیگر فراری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «کرونن سایتونگ» گزارش داد که پس از تیراندازی در میدان شویدنپلاتس، پلیس عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی اتریش دوشنبه شب ۱۲ آبان اعلام کرد که به‌دنبال تیراندازی در اطراف یک کنیسه شهر وین، پلیس دست به عملیات وسیعی زده است. مقامات اتریش می‌گویند که این حملات از ۶ نقطه در مرکز وین انجام گرفته و دست‌کم سه نفر نیز کشته شده‌اند.



تلویزیون «اوآراف» به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که این تیراندازی‌ها اندکی بعد از ساعت هشت شب به وقت محلی در حوالی میدان «شوودن‌پلاتز» رخ داده است.

پلیس وین توئیت کرده که افسران این نیرو وارد عملیات شده‌اند و اوضاع در حال بررسی است.

تلویزیون اوآراف گزارش داد که ۱۵ مجروح تیراندازی‌ها، شامل هفت زخمی شدید، به بیمارستان‌های وین منتقل شده‌اند. ‎ یکی از زخمی‌های این حادثه که حال او وخیم اعلام شده، از محافظان کنیسه بوده است. ‎

به گفته کارل نیهامیر، وزیر کشور اتریش، چندین نفر در این حملات نقش داشته‌اند و هر ۶ نقطه‌ای که حملات در آن صورت گرفته است در مجاورت خیابانی هستند که کنیسه مرکزی وین در آن قرار دارد.

او اظهار داشت: «اکنون می‌توانم تایید کنم که ما اعتقاد داریم این حملات آشکارا تروریستی بوده است.»



نیهامیر همچنین گفت که حملات دوشنبه شب چندین کشته بر جای گذاشته است، اما یک مقام دولت اتریش تصحیح کرد که دو نفر کشته شده‌اند که یکی از آن‌ها شهروند معمولی و نفر دوم از خود مهاجمان بوده است.

ساعتی بعد از آن نیز مایکل لودوویگ، شهردار وین، اعلام کرد که یکی از دیگر مجروحان حادثه جان باخته و به این ترتیب شمار کل کشته‌ها به سه نفر رسیده است.

در محلی که مورد حمله قرار گرفت، ده‌ها یهودی ساکن هستند. خانه تاریخی بنیامین هرتصل، بنیانگذار جنبش ملی‌گرایی یهود،  «صهیونیسم»، در نزدیکی این محل است.

کنیسه‌ای که به آن حمله شد، در طول روز دارای دو نگهبان است و در کنار آن نیز یک رستوران خوراک‌ ذبح «حلال» یهودیان وجود دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله تروریستی اتریش وین شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که درباره تلفات زیاد نیروهایش در در کرم شالوم تحقیق خواهد کرد.

در همین ارتباط نیز، رادیو ارتش اسرائیل تاکید کرد: «تحقیق در مورد عدم پرتاب موشک‌های رهگیر و وجود تلفات زیاد و کاهش تعداد سربازان در کرم شالوم انجام خواهد شد.»

به گفته رادیو ارتش اسرائیل، جنگجویان مجروح و کشته شده در کرم شالوم در حال انجام یک مأموریت امنیتی برای محافظت از تجهیزات آماده شده برای ورود به عملیات زمینی علیه رفح بودند.

رادیو ارتش اسرائیل همچنین گفته است که سایر موشک‌های پرتاب شده علیه نیروهایش از سوی مقاومت فلسطین، به کمپ آمیتای و خانه‌ای در کیبوتز کرم شالوم اصابت کرده است که البته آن‌ها تلفاتی نداشته است.

منابع عبری زبان رادیو ارتش صهیونیستی این را نیز افزوده است که در جریان حمله اخیر صورت گرفته به پایگاه نظامی در کرم شالوم، ۱۴ موشک به سمت مواضع ارتش اسرائیل شلیک شد.

ساعاتی پیش، ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد که در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه کرم ابو سالم در جنوب فلسطین اشغالی، ۳ نظامی این رژیم کشته شدند.

ارتش صهیونیستی گفته این ۳ نظامی از نیروهای تیپ گعفاتی و ناحال بودند و علاوه بر آن، ۹ نظامی دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

همچنین کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097739

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • ۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان
  • تیراندازی به سیم برق، عروسی را عزا کرد!
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • سیل در کنیا و تانزانیا؛ ۳۸۳ کشته
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند