Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:05:34 GMT

پیش‌بینی شیوع آنفلوانزا به کمک هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۰۷۹

پیش‌بینی شیوع آنفلوانزا به کمک هوش مصنوعی

پژوهشگران آمریکایی، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند شیوع آنفلوانزا را با سرعت و دقت پیش‌بینی کند و شاید روزی بتواند به پیش‌بینی شیوع کووید-19 نیز بپردازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، پژوهشگران "موسسه فناوری استیونز" (Stevens Institute of Technology) آمریکا، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند شیوع آنفلوانزا را پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم می‌تواند با استفاده از داده‌هایی که به آن ارائه شده است، روش‌های پیشرفته‌ای را به کار ببرد و بروز آنفلوانزا را با دقت بیشتری نسبت به سیستم‌های دیگر پیش‌بینی کند.

سیستم‌هایی که پیشتر برای پیش‌بینی آنفلوانزا ابداع شده‌اند، با بررسی تغییر در میزان عفونت به‌ مرور زمان، کار خود را انجام می‌دهند اما "یو نینگ" (Yue Ning)، سرپرست این پژوهش و همکارانش، از یک شبکه عصبی استفاده کرده‌اند تا جریان ابتلا به آنفلوانزا را رمزگذاری کنند و به پیش‌بینی شیوع آن بپردازند.

نینگ گفت: بررسی تعامل میان فضا و زمان، به سیستم ما کمک می‌کند تا به شناسایی الگوهای پنهان‌ بپردازد و شیوع آنفلوانزا را دقیق‌تر از قبل پیش‌بینی کند. بدین ترتیب، این سیستم می‌تواند تاثیر مهمی بر پیش‌بینی شیوع آنفلوانزا داشته باشد.

نینگ و گروهش، سیستم هوش مصنوعی خود را با داده‌هایی که از آمریکا و ژاپن گردآوری کرده بودند، آموزش دادند.

مدل‌های دیگر می‌توانند داده‌های گذشته را به کار ببرند تا شیوع آنفلوانزا را دو هفته پیش از وقوع آن پیش‌بینی کنند اما ترکیب این داده‌های جدید، امکان پیش‌بینی دقیق‌تر را فراهم می‌کند و چندین ماه زودتر به پیش‌بینی شیوع آنفلوانزا می‌پردازد.

شاید در آینده بتوان از روش‌های مشابه روش این سیستم، برای پیش‌بینی شیوع کووید-19 نیز استفاده کرد. نینگ گفت: از آنجا که کووید-19 یک ویروس جدید است، داده‌های زیادی در مورد آن وجود ندارد تا به آموزش الگوریتم هوش مصنوعی کمک کند.

نینگ و گروهش در حال حاضر، داده‌های مربوط به کووید-19 را به صورت روزانه جمع‌آوری می‌کنند. وی افزود: این کار به ما کمک می‌کند تا همانطور که به بررسی همه‌گیری کووید-19 مشغول هستیم، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را سریع‌تر آموزش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوآنزا هوش مصنوعی کووید 19 کرونا در جهان شیوع آنفلوانزا پیش بینی هوش مصنوعی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!

به گزارش «تابنا:» به نقل از زومیت، بافت معتقد است تصاویر و ویدئوهایی که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، به‌حدی قانع‌کننده هستند که دیگر واقعی یا ساختگی بودن آن‌ها را نمی‌توان به‌آسانی تشخیص داد.

بافت اعلام کرد که کلاهبرداران برای دریافت پول نقد از افراد، یک ویدئو با کمک فناوری دیپ‌فیک از او ساخته بودند. او همچنین مانند سال گذشته هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد.

سرمایه‌گذار معروف آمریکایی از خطرناک‌ بودن هوش مصنوعی صحبت می‌کند و این در حالی است که بافت قبل از انتشار ChatGPT از پتانسیل هوش مصنوعی تعریف می‌کرد.

مدیرعامل سرشناس برکشر هاتاوی پیش‌تر تأکید کرده بود که در زمینه‌ی فناوری هوش مصنوعی متخصص نیست؛ اما اهمیت آن را هم انکار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند