Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@06:33:39 GMT

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۱۷۷

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رویداد۲۴تا ساعتی دیگر، روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا فراخواهد رسید و مردم این کشور در آخرین فرصت باقی مانده برای شرکت در انتخابات، پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا پنجاه و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را انتخاب کنند. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن ۱۳۹۹) کار خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم به طور غیرمستقیم رئیس جمهور این کشور را انتخاب می‌کنند و نمایندگان هر ایالت یا همان الکترال کالج در نتیجه آراء مردم، رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. هر ایالت در آمریکا با توجه به تعداد نمایندگانی که در این مجمع دارد از اهمیت ویژه‌ای در روند تعیین رئیس جمهور جدید این کشور ایفا می‌کند.

در این انتخابات رقابت سنگین و فشرده‌ای از ماه‌ها قبل میان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود و این انتخابات به گفته تحلیلگران یکی از مهمترین انتخابات طول تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. دو نامزد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ماه‌ها پیش معاونین خود را نیز انتخاب کرده بودند و مایک پنس در کنار ترامپ و کاملا هریس در کنار بایدن در این رقابت‌ها حضور داشتند.

زمان شروع و پایان کار حوزه‌های رأی‌گیری از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است؛ اغلب آن‌ها ساعت ۶ صبح (به وقت محلی) باز شده و تا ساعت ۹ شب (به وقت محلی) به رأی گیری خواهند پرداخت. رسانه‌های آمریکائی اعلام کرده اند که تا کنون بیش از ۹۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور (به صورت پُستی و حضوری) شرکت کرده‌اند. آمریکا ۳۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط در این دوره ۲۳۹ میلیون نفر است.

انتخابات پیش از موعد به شکل پستی و حضور در مراکز اخذ رای پیش از تاریخ مقرر سوم نوامبر انجام گرفته است. از میان رای دهندگان تا امروز ۳۴ میلیون به صورت حضوری رای داده‌اند. رای ۵۹ میلیون نفر به صورت غیرحضوری و پستی به دست مقامات شمارش آرا رسیده و هنوز ۳۲ میلیون رای پستی در راه رسیدن به دست مقامات است.

رقابت فشرده و دوش به دوش نامزد جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در واپسین ساعات باقی مانده تا روز انتخابات در جریان بود. بسیاری از نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در ایالت‌های کلیدی خبر می‌دادند با این حال تجربه نظرسنجی‌ها در در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد که باید منتظر ماند و دید نام چه کسی از سوی مجمع الکتور‌ها به عنوان پیروز انتخابات اعلام می‌شود. در صورت پیروزی بایدن، برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ یک رئیس‌جمهور بعد از تنها یک دوره ریاست‌جمهوری مجبور به ترک کاخ سفید می‌شود.

در ادامه این گزارش تازه‌ترین تحولات، اخبار و گزارش‌های مرتبط با انتخابات آمریکا تا لحظه اعلام نتایج این انتخابات منتشر و به روز رسانی می‌شود.

نتایج نظرسنجی‌ها در شب انتخابات آمریکا

نظرسنجی‌های انتخاباتی در آخرین شب پیش از موعد نهایی انتخابات آمریکا، بر این باورند که بایدن همچنان با ۸.۴ درصد پیشتاز این رقابت است. در میانگین نظرسنجی‌های انجام شده که در تارنمای ۵۳۸ منتشر شده است، بایدن برتری خود را با ۵۱.۴ درصد در برابر دونالد ترامپ با ۴۳.۴ درصد حفظ کرده است.

در این نظرسنجی‌ها، برای بایدن از یک درصد تا ۱۲ درصد بیشتر از ترامپ دیده می‌شوند که البته این میانگین در سطح ملی است.

بیشتر بخوانید: صفحه یک رسانه‌های آمریکا در آستانه انتخابات/ از هشدار تقلب تا احتمال اعتراضات خیابانی

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات آمریکا ، دونالد ترامپ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آمریکا میلیون نفر نظرسنجی ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴