Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:01:04 GMT

وضعیت بحرانی شیوع کرونا در گناباد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۲۱۳

وضعیت بحرانی شیوع کرونا در گناباد

ایسنا/خراسان رضوی وضعیت شیوع ویروس کرونا در گناباد بحرانی است و این شهرستان جزء ۶ شهرستانی به شمار می‌رود که این روزها در استان خراسان رضوی وضعیت حادی را تجربه می‌کنند و بر اساس گفته‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد ۲۹۰ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها در رابطه با آمار تعداد قربانیان و مبتلایان به کرونا در کشور با اعداد و ارقامی مواجهیم که شاید اگر دو سه ماه پیش این آمار را برای این روزهایمان پیش‌بینی می‌کردند، باورمان نمی‌شد اما الان جایی برای انکار این حقیقت تلخ وجود ندارد و روز به روز شاهد افزایش موارد ابتلاء به ویروس کرونا هستیم.

شهرستان گناباد نیز همانند بسیاری از شهرهای استان این روزها وضعیت حادی را تجربه می‌کند؛ وضعیت حادی که مدارس و بسیاری از فعالیت‌ها را به تعطیلی کشانده اما همزمان شده‌ است با فصل برداشت گل زعفران...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در رابطه با وضعیت کرونا در گناباد به ایسنا گفت: وضعیت گناباد به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا وضعیتی بحرانی است و مراجعه به بیمارستان روز به روز بیشتر می‌شود.

تمامی اعمال جراحی و مراقبت‌های غیر ضروری را تعطیل کردیم

جواد باذلی اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و به تبع افزایش آمار بستری‌ها در حال حاضر در بیمارستان علامه بهلول گنابادی تمامی اعمال جراحی و مراقبت‌های غیر ضروری را تعطیل کردیم و به طور کامل تمامی خدمات را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

وی گفت: تلاش‌ها برای راه‌اندازی بیمارستان دوم گناباد با جدیت ادامه دارد و همکاران ما در سه شیفت مشغول به کار هستند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این بیمارستان را راه‌اندازی کنیم.

وی یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای بیمارستان دوم را دستگاه اکسیژن ساز دانست و تاکید کرد: چنانچه اتفاق خاصی نیفتد و موضوع تامین اکسیژن حل شود تا دو هفته دیگر این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به همزمانی برداشت گل زعفران با شیوع ویروس کرونا گفت: کار برداشت و پاک کردن گل زعفران یک کار تیمی و جمعی است و گل زعفران از مبدأ تا مقصد چند دست بین افراد می‌چرخد و می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد بنابراین قطعا اگر یک نفر آلوده به ویروس باشد می‌تواند افراد زیادی را درگیر بیماری کند پس لازم است که کارگران و کشاورزان تا جایی که امکان دارد پروتکل‌های بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند تا چرخه انتقال قطع شده و یا به حداقل برسد.

باذلی در ادامه به مهمترین معضلات و مشکلاتی که در درمان با آن مواجهند اشاره کرد و افزود: مانند بسیاری از نقاط کشور کمبود دستگاه اکسیژن ساز در گناباد نیز یکی از مهمترین مشکلات بخش درمان شهرستان است و یکی از ضروری‌ترین نیازهای بیماران کرونا موضوع تأمین اکسیژن است؛ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی دو دستگاه اکسیژن ساز از قبل داشتیم و یک دستگاه را هم جدید خریداری کردیم که کار نصب آن آغاز شده است، اما با توجه به تعداد زیاد بیماران و حجم بالای مصرف اکسیژن، این تعداد دستگاه اکسیژن ساز کفاف نیاز بیماران را نمی‌دهد.

باذلی افزود: کمبود اعتبارات یکی از مشکلات دیگری است که با آ ن روبه‌رو هستیم و با توجه به اینکه تک بیمارستان هستیم درآمدهای اختصاصی بیمارستان بسیار کاهش پیدا کرده و نیاز است که این کمبود اعتبارات از طرف وزارتخانه جبران شود.

وی همچنین کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات حوزه سلامت دانست و عنوان کرد: به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم نیروی انسانی لازم را جذب کنیم.

باذلی با اشاره به سفر اخیر دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان گناباد گفت: از حدود یک ماه پیش پیگیری‌هایی برای سفر معاون درمان به گناباد داشتیم تا از نزدیک با مشکلات دانشگاه علوم پزشکی به خصوص در حوزه کرونا آشنا شوند که خوشبختانه پیگیری‌ها محقق شد و معاون درمان در تاریخ ۸ آبان ماه سال جاری سفری به شهرستان گناباد داشتند و این سفر مصوبات خوبی برای شهرستان گناباد و بجستان به همراه داشت.

وی تخصیص اعتبار برای تجهیز بخش داخلی در حال احداث بیمارستان آیت‌الله مدنی بجستان، افزایش تخت‌های ICU برای بیمارستان گناباد و بجستان، اختصاص سه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان علامه بهلول، بیمارستان آیت‌الله مدنی بجستان و بیمارستان دوم گناباد، همچنین تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه بخش جدید مراقبت‌های ویژه بیمارستان علامه بهلول را بخشی از مهمترین مصوبات این سفر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات و تجهیزات، تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد ارتقاء بیشتر خدمات درمانی در منطقه باشیم.

تلاش برای راه اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه با جدیت ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه گفت: مراقبت‌های ICU شاید مهمترین عامل در حفظ جان بیماران کووید ۱۹ است به همین دلیل از ابتداء شیوع ویروس کرونا به دنبال افزایش ظرفیت تخت‌های ICU بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا تنها ۹ تخت ICU داشتیم که به کمک خیرین و ارتباطاتی که خود دانشگاه علوم پزشکی داشت ۵ تخت دیگر اضافه کردیم که ظرفیت به ۱۴ تخت رسید و مجددا نیز توانستیم ۹ تخت دیگر اضافه کنیم و در کل ظرفیت تخت‌های ICU ما در حال حاضر ۲۳ تخت است که برای این ظرفیت نیاز به فضای جدید داشتیم.

باذلی ادامه داد: فضایی با وسعت ۷۰۰ متر در پشت بام طبقه پنجم بیمارستان علامه بهلول را به بخش جدید مراقبت‌های ویژه اختصاص دادیم و تلاش‌ها برای راه‌اندازی این بخش با جدیت ادامه دارد امیدواریم که تا اواسط آذر ماه این بخش به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: برای این بخش حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است که ۷ میلیارد تومان مربوط به ساختمان آن و ۵ میلیارد تومان نیز در بخش خرید تجهیزات هزینه شده است.

باذلی به اعمال محدودیت‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتداء مهر ماه در برابر بازگشایی مدارس مقاومت زیادی کردیم اما با توجه به مصوبات کشوری این اتفاق نیفتاد ولی با اوج‌گیری بیماری فعلا دو هفته است که مدارس و سایر فعالیت‌های آموزشی حضوری، تعطیل شده است و چنانچه روند افزایشی بیماری همچنان ادامه داشته باشد این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: بیماری اپیدمی ویروسی چیزی نیست که فقط دانشگاه علوم پزشکی بتواند با آن مبارزه کند بلکه همه باید دست به دست هم دهیم و چرخه انتقال را متوقف کنیم؛ چراکه چنانچه بخشی از این زنجیره اقدامات پیشگیرانه را به خوبی انجام ندهد کل زنجیره را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد یادآور شد: گناباد و بجستان مسن‌ترین جمعیت کشور را دارند و میانگین سنی جمعیت گناباد و بجستان از میانگین سنی کل کشور بیشتر است و کرونا هم بیشترین تاثیر را روی سالمندان دارد اما با تمامی این تفاسیر مرگ و میر ناشی از کرونا در گناباد نسبت به کل کشور پایین است که این نشان‌ دهنده این است که خدمات مراقبتی به بیماران کرونایی خوب و قابل توجه است.

همزمانی فصل برداشت زعفران با شیوع بیماری کرونا و آموزش‌های لازم برای کشاورزان و دهیاران

فرماندار گناباد نیز که خود به دلیل ابتلاء به کرونا روزهای پایانی قرنطینه را سپری می‌کند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان گناباد همزمان با بسیاری از نقاط کشور روزهای رویارویی با موج سوم کرونا را تجربه می‌کند و در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در شهرستان بوده‌ایم .

حامد قربانی عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان گناباد دانشگاه علوم پزشکی مستقل داریم و همچنین ظرفیت‌های خوب درمانی و تشخیصی که در گناباد فراهم شده است، میزان مراجعات مردم شهرستان و شهرستان‌های مجاور به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان نیز زیاد است.

قربانی افزود: سال جاری فصل برداشت گل زعفران با شیوع بیماری کرونا همزمان شده است که در این زمینه آموزش‌های ارشادی لازم برای کشاورزان و دهیاران داشته‌ایم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان سرایت ویروس را به حداقل برسانند و این فرصت برای ما تبدیل به تهدید نشود.

فرماندار گناباد که تست کرونای او اول آبان ماه مثبت شد در رابطه با وضعیت سلامت خود نیز گفت: در حال حاضر مشکل خاصی نیست و روزهای آخر قرنطینه را سپری می‌کنم و از همان روزهای اول بیماری ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه و با استفاده از زیرساخت‌های مجازی و ارتباط‌های تصویری و... کارهای مربوط به شهرستان را با قدرت و جدیت پیگییری کردم و هیچ وقفه‌ای در امور شهرستان نداشتیم و تا دو روز دیگر نیز روزهای قرنطینه سپری می‌شود.

بنا بر گفته‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد ۲۹۰ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا مبتلا شده‌اند. در حال حاضر نیز ۱۲۲ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند و ۱۱۵ نفر نیز بر اثر این بیماری در شهرستان گناباد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس كرونا گناباد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیمارستان علامه بهلول دستگاه اکسیژن ساز شیوع ویروس کرونا کرونا در گناباد گناباد و بجستان شهرستان گناباد بیماری کرونا حال حاضر راه اندازی گل زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رجبی اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید سالاری گناباد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، مقدار هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه یک نفر متهم را نیز دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6091456

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)