Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی،مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: دوران امام صادق (ع) به عنوان شیخ‌الائمه از نظر معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی و روشنگری قابل مقایسه با سایر ائمه اطهار (ع) نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: فرجه زمانی تغییر حکومت از بنی‌امیه تا بنی‌عباس فرصت مناسبی را برای امام صادق (ع) برای تعلیم شاگردان در جهان اسلام و تشیع و تبیین و تشریح معارف دینی و روشنگری و ایحاد زمینه بصیرت در جامعه ایجاد کرد. 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.  مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردان سایر مذاهب از جمله حنفی‌ها و مالکی‌ها تربیت یافتند اگر چه به توصیه‌های این امام همام توجه نکردند. 

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردانی همچون ابومسلم و ابو بصیر  تربیت یافتند که هر کدام از این شاگردان خدمات بسیاری را به دین اسلام ارائه کردند. 

وی با بیان اینکه امروزه حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن بدون توجه به مکتب امام صادق (ع) و امام باقر(ع) حرفی برای گفتن ندارند، افزود: تدریس، احادیث، معارف توحیدی و الهی مکتب امام صادق (ع ) به غنای حوزه‌های علمیه اضافه کرده است. 

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: همچنین افراد سرشناسی همچون شهید اول و ثانی و  شیخ انصاری  نیز از تربیت یافتگان مکتب امام جعفر صادق (ع) هستند که کتب آنها در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود. 

حجت‌الاسلام بیگدلی حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله پایگانی، آیت‌الله سیستانی و مقام معظم رهبری را از دیگر تربیت یافتگان مکتب جعفری عنوان کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) جامعه علمی و معرفتی تشیع را طوری مدیریت کردند که هر روز بر غنای آن افزوده شده و آثار آن ملموس تر می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب و هدف امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی و امام صادق (ع) است.  کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات امام صادق (ع) نافی وظایف و ماموریت‌‌های سایر ائمه اطهار(ع) نیست چرا که هر امامی در موقعیت زمان خود به وظایف و ماموریت‌های خود عمل کرده است.

 

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه های علمیه مکتب امام صادق حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست