Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) از برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی خبر داد.

محسن حاج کاظمیان با بیان این مطلب اظهار کرد: این همایش با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و سخنران ویژه آن دکتر نزیهه صالح(استاد دانشگاه بیروت) است.

وی ادامه داد: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخصه های کلی جامعه سالم و راهبردهای دستیابی به آن با تکیه بر اصول و موازین قرآن به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج کاظمیان تصریح کرد: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در مورد مقاله های حاضر در این همایش گفت: ۳۷ مقاله برتر جهت ارائه شفاهی در روز همایش و چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرفته شده است که پنج مقاله آن از اساتید بین المللی(عراق و لبنان) و مقاله های داخلی آن از اساتید دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، علوم پزشکی، فردوسی مشهد، اصفهان و شهید بهشتی است.

حاج کاظمیان با بیان اهداف این همایش تصریح کرد: این همایش در صدد تدوین الگویی است که با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی در حیطه های مختلف و به صورت روشمند شناسایی و بر اساس آن ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت های همایش در راستای تبیین و ترویج مولفه های قرآنی و سلامت اجتماعی در چند محور صورت می گیرد، نخست تبیین مبانی قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی را جهت پاسخگویی به نیازها و دغدغه های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می کند. دومین فعالیت آن کاربرد سازی یافته ها در بستر جامعه است و سومین آن ترسیم الگوی روش شناسی در پژوهش های میان رشته ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، این همایش به صورت آنلاین در روز پنج شنبه ۱۵ آبان از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۶ به نشانی اینترنتی conf.icqt.ac.ir برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند