Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@22:52:05 GMT

تشکیل کمیته مشترک بیمه و تعاون در دستور کار

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۴۴۶

تشکیل کمیته مشترک بیمه و تعاون در دستور کار

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از اتاق تعاون ایران، ماشاء الله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران در نشست با رئیس کل بیمه مرکزی، تشکیل کمیته مشترک بخش تعاون و بیمه، پوشش بیمه‌ای برای بازار سرمایه همچنین مجوز تشکیل یک شرکت ۱۰۰ درصد تعاونی را پیشنهاد داد.

غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی در جمع تعاونگران، توضیحاتی در مورد وضعیت بیمه و خدمات گسترده بیمه‌ای ارائه کرد و گفت: بیمه با تعاون تعریف می‌شود، چراکه از تجمیع سرمایه‌های خرد، از خطرات بزرگ جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور ضمن نیاز به صنایع مادر، به کسب و کارهای کوچک و متوسط SME ها برای ایجاد و گسترش اشتغال نیاز است و مصداق بارز SME ها تعاونی‌ها هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ۸ درصد GDP تولید ناخالص داخلی کشور در بخش تعاون است، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند با قدرت با شرکت‌های بیمه‌ای مذاکره کنند.

وی در بخش دیگری از این نشست، گفت: همکاری در دو بخش بیمه مرکزی و تعاون می‌تواند توسعه یابد و بسیار علاقمندیم که در زمانی که نرخ‌ها تعیین می‌کنیم یا ضریب نفوذ را افزایش می‌دهیم، از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها هم کمک بگیریم.

سلیمانی امیری خاطر نشان کرد: نقش بیمه به صورتی است که می‌تواند تولید، صادرات، ساختمان، خدمات و… را بیمه کرده و از سوی دیگر در بازارسرمایه، بازار پولی و تولید نیز فعالیت کند، به طوری که در حال حاضر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بیمه انجام شده است.

وی در توصیه به تعاونگران، گفت: فروشگاه‌های تعاونی و اتحادیه‌های می‌توانند از بیمه اعتباری استفاده کنند.

سلیمانی امیری با استقبال از تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق تعاون و بیمه مرکزی، ابراز داشت: این کمیته می‌تواند مشکلات و چالش‌های بخش را احصا و راهکارهای متناسب ارائه کند.

در بخشی از این نشست، مشکلات بیمه محصولات کشاورزی مطرح شد، به گفته رئیس کمیسیون کشاروزی و صنایع غذایی اتاق تعاون، ۷۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در اختیار بخش تعاون است و تولیدات کشاورزی جز کالاهی با ریسک بالا محسوب می‌شود. ارسلان قاسمی ادامه داد: بیمه‌های تجاری علاقمند به حضور در این بخش نبوده و تنها صندوق بیم محصولات کشاورزی عهده دار بیمه این محصولات است.

سلیمانی امیری با اشاره به بازدید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی ابراز داشت: پرتفوی این صندوق حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که حدوداً ۲ درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه است. وی ادامه داد: در جهان محصولات کشاورزی زیر نظر بیمه‌های جنرال (تجاری و عمومی) قرار دارند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی صندوق کوچکی است، خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی آمادگی دارد که به صورت اتکایی با این صندوق همکاری کند و ما از قرارگیری این صندوق در زیر مجموعه بیمه مرکزی استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: نظام بیمه در محصولات کشاورزی با یارانه دولت پویا نخواهد بود.

وی در مورد مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانی بیان داشت: پیش از این برای کمک به صاحبان تاکسی نسبت به سایر خودروها تخفیف ۱۰ درصدی پیش بینی شده است و سایر چالش‌های این حوزه باید با بررسی و احصا شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص مشکلات بیمه‌ای حمل کالای صادراتی در مبدا و مقصد نیز قول پیگیری و اقدام مؤثر داد.

در این نشست تشکیل کمیته تخصصی متشکل متخصصان بخش تعاون و بیمه مرکزی مصوب شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر: 1079563 برچسب‌ها اتاق تعاون ایران بیمه مرکزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران بیمه مرکزی رئیس کل بیمه مرکزی محصولات کشاورزی سلیمانی امیری اتاق تعاون بخش تعاون بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی